Het Mebra Kollege Informatieavond
De informatieavond (R) Inleidende presentatie Wie zijn wij? Leertheoretische stromingen Algemene informatie De medewerkers Belang van ouders Rondleiding door de school met mentor Contact met docenten in de aula.
Wie zijn wij? (R) Onze functie Talent, aanleg en vermogens Wij coachen Wij moedigen aan Wij vertellen wat er moet gebeuren Talent, aanleg en vermogens Mondelinge taalvaardigheid
Leertheoretische stromingen (E) We houden rekening 3 leertheoretische stroming Cognitivisme Constructivisme Behaviorisme Dus: We leggen veel activiteit bij de leerling. We letten op de leeromgeving. We belonen goed gedrag en corrigeren wanneer nodig.
Algemene informatie (R) Les Begin Eind 1 9:00 9:45 2 9:50 10:35 3 10:40 11:25 Pauze 4 11:45 12:30 5 12:35 14:40 6 13:50 14:35 7 15:25 8 15:30 16:15
Algemene informatie (E) 70 lokalen 5 computerlokalen Mediatheek 4 sportzalen Indeling gebaseerd op vakken Betere inrichting
Algemene informatie (R) Onze grondregels: Respecteer elkaar Laat elkaar in waarde Respecteer je omgeving Houd het schoon Blijf van andermans eigendommen af Respecteer gemaakte afspraken We spreken af dat je op tijd in de les bent We spreken af dat je huiswerk maakt Respecteer je gezondheid Alcohol, tabak, drugs
De Medewerkers De Mentor (R) Specialisten (E) Begeleidende functie Hulp bij problemen Contact met vakdocenten Eerste aanspreekpunt ouders Specialisten (E) Psycholoog / vertrouwenspersoon
Belang van ouders (E) Emotionele steun van thuisfront Leeromgeving Luister naar verhalen Heb interesse Leeromgeving Huiswerk, zorg voor tijd en rust Stimuleer, kijk bijvoorbeeld samen in de agenda
Informatieavond (E) Inleidende presentatie ✔ Rondleiding door de school met mentor Contact met docenten in de aula.