Kwestie van Kreativiteit
Inhoud 1.0 Doelgroepanalyse 2.0 Persona 3.0 Conceptvoorstellen 4.0 Visuele Ondersteuning 4.1 Visuele Ondersteuning
1.0 Doelgroep Wat is onze doelgroep? “Mensen tussen de 55 en 65 jaar die graag vrijwilligerswerk willen doen m.b.t tot muziek en kunst, dit 2 dagen in de week willen doen, en dagelijks internet gebruiken.” Behoeftes (needs) Wensen (wants) Een website voor deze doelgroep waar vraag en aanbod voor vrijwilligerswerk samenkomen. Aanbod van vrijwilligerswerk m.b.t muziek & kunst. Een duidelijke website die makkelijk te gebruiken is.
2.0 Persona Frits van der Velden 61 jaar Tegenwoordig: Levensgenieter Vroeger: Frits werkte in de haven, maar was ook schilder. Henk wilt graag vrijwilligerswerk gaan doen, als het maar wel met schilderen te maken heeft. Hij was vroeger een fervent schilder, en het lijkt hem bijvoorbeeld erg leuk om ergens schilderles te geven. Hij gebruikt vaak internet omdat zijn dochter en kleinkind in België wonen. Zo kan hij toch makkelijk in contact blijven. Frits kan goed overweg met computers, maar heeft niet meer de beste ogen. Websites lezen gaat lastig, maar Frits is een doorzetter.
3.0 Concept “Voor vrijwilligers door vrijwilligers” Positionering: User Generated Content Concept 2: Mailinglijst-principe
4.0 Visuele ondersteuning
4.1 Visuele ondersteuning