De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HEARTLIVE Project. Wie zijn wij? Debriefing  Probleemstelling: Hoe kunnen we ons product zo vormgeven dat het makkelijk begrijpbaar is voor mogelijke.

Verwante presentaties


Presentatie over: "HEARTLIVE Project. Wie zijn wij? Debriefing  Probleemstelling: Hoe kunnen we ons product zo vormgeven dat het makkelijk begrijpbaar is voor mogelijke."— Transcript van de presentatie:

1 HEARTLIVE Project

2 Wie zijn wij?

3 Debriefing  Probleemstelling: Hoe kunnen we ons product zo vormgeven dat het makkelijk begrijpbaar is voor mogelijke gebruikers?  Heartlive heeft een antistress programma ontwikkeld.  De interface is nog niet duidelijk voor de gebruikers.  Aan ons de taak om het programma zo te herontwerpen dat het begrijpelijk is voor de gebruiker.

4 Doelgroeponderzoek  Redenen van stress:  Drukke baan  Alleenstaand ouderschap  Toegenomen verantwoordelijkheid  Relatieproblemen  Ziekte  Spanning  Uitputting  Te weinig rust en ontspanning  Verkeerde voeding  Te weinig lichaamsbeweging

5 Doelgroeponderzoek  10.000 mensen p.j. in WAO door stress  50 mensen p.d. melden zich ziek door stress  25% van alle werknemers heeft last van vermoeidheid

6  Vorig jaar is Lieke gescheiden van haar man. Doordat de kinderen grotendeels bij Lieke wonen en ze er ook nog 4 dagen bij werkt, geeft dit veel stress. Lieke kan maar moeilijk de balans vinden tussen haar werk en haar privé leven. Ze wil hier graag wat aan doen zodat ze minder stress heeft en van haar vermoeidheid en hoofdpijn af komt. Doelgroeponderzoek Persona Naam: Lieke van Bergen Geslacht: Vrouw Leeftijd: 32 jaar Woonplaats: Valkenburg Relatie: Alleenstaand Kinderen: Dochter van 6 en een zoon van 3 Werk: Receptioniste (32 uur) Hobby’s:Paardrijden en wandelen

7 Doelgroeponderzoek Mediagebruik  Meer dan 50% van alle Nederlanders gebruikt een smartphone  2,8 miljoen Nederlanders gebruikt regelmatig een tablet  23% van gebruikers internet doet dit regelmatig via een tablet  Verwacht wordt dat in 2017 meer tablets verkocht worden dan laptops

8 Onze ondervindingen van Heartlive  Programma is in Engels  De bedoeling is niet meteen duidelijk  Eerste meting duurt lang  Na eerste meting niet direct een resultaat te zien  Teksten soms niet goed te lezen (licht grijs)  Hoofdmenu onduidelijk  Er openen nieuwe schermen bij aanklikken knoppen  Knoppen geven niet duidelijk aan wat je er kunt doen of vinden  Geen meerdere users tegelijk  “Workflow” is ook al te zien bij “Monitor”  Knoppen werken pas wanneer connector is aangesloten

9 Uitslag testpersonen --

10 Conclusie  Het programma ziet er simpel uit, maar is het niet  ?

11 Oplossingen --

12 Producten --

13 Onze vragen  Hoe werkt het programma stap voor stap?  Is het de bedoeling dat dezelfde foto’s, video’s en visuals iedere keer herhaald worden?  Waarom is de software niet op een cd-rom bijgeleverd?  Waarom zit er geen kleine beschrijving van de installatie in het pakket?  Waarom zit er geen kleine geprinte handleiding in het pakket met inhoudsopgave?


Download ppt "HEARTLIVE Project. Wie zijn wij? Debriefing  Probleemstelling: Hoe kunnen we ons product zo vormgeven dat het makkelijk begrijpbaar is voor mogelijke."

Verwante presentaties


Ads door Google