B O S A T L A S VAN ONDERGRONDS NEDERLAND Henk Leenaers Lijn43 VOF www.lijn43.nl
Waarom ‘ondergrond’?
Relevant maar onzichtbaar
Maatschappelijke acceptatie
Studenteninstroom
VN Internationaal Jaar van de Aarde
Waarom een Bosatlas?
Naamsbekendheid
Verkoopsucces 70.000 exemplaren in 6 maanden
Onderwijsmarkt Toegang tot: 4.500 aardrijkskundeleraren 800 middelbare scholen 1.500 mediatheken
Media-aandacht
Wat maakt een atlas tot BOSATLAS?
De kunst van het weglaten
Verhalen in tekst en beeld
Infographics
Infographics
Volledigheid
3D
Kwaliteit
Impact
In het onderwijs Alle 800 middelbare scholen ontvingen een ‘klassenset’ van 15 exemplaren Onderwijspartners: LNV, Gasunie, RACM, Amsterdam, TNO/Deltares/RWS/Alterra Meegestuurd: poster, DVD, brochure, brief Nascholing docenten via het landelijk Centrum voor Educatieve Geografie
In de media Voorpagina NRC Trouw, Parool, Volkskrant, De Pers Tros nieuwsradio, BNR, Wereldomroep Alle regionale kranten Tientallen vakbladen
In de sector 6.000 exemplaren via de boekhandel 7.000 exemplaren zakelijke verkoop Nominatie Keverling Buismanprijs Nominatie Schreuderprijs Gezamenlijk communiceren over sectorbrede issues
Wat komt er na deze Bosatlas?