1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Delf examen B1.
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
ALLES WAT JE MOET WETEN OVER PERIODE 4 Samen naar het examen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Eindwerk zesde jaar.
Basisvorming.
Workshop Nieuwe begroting
Informatievaardigheden Blok Huub Prüst Eleonore ten Thij.
Taalportfolio in Action
Wie zijn wij? (voorstellen mentoren). Wie zijn wij? (voorstellen mentoren)
Bezoek Spaanse twin aan Amsterdam. Inhoud van deze avond Korte terugblik naar verblijf in Valencia Onderwerpen: het programma, de regels in het gastgezin,
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Compressie: het plan Overdragen 2009/2010 Groep 5.
Nieuwe Leermiddelen Rindert de Vries UMCG * Ochtendrapport voorzitterschap.
in de nieuwe generatie mvt-leermiddelen
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Mondeling presenteren
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Research & Development 1 Tom Heskes Voorjaar 2006.
Research & Development 1 Tom Heskes, Erik Barendsen, Peter Lucas Voorjaar 2007.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 4 Elske Revelman de Vries
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Masterdocenten: afstuderen 8 februari 2011 Door: Anda Counotte.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Periode 4, 2009/2010.
PRESENTATIETECHNIEKEN
VWO-bèta op de Amersfoortse Berg
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
Al doende leren training docenten
Overdragen van de Informatica, 2006 Het schrijven van een krantenartikel Jan Broersen / Gerard Vreeswijk, 2006/7.
Wanneer én hoe moet uw leerling aan de reken- en taleneisen voldoen?
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar Presentatie Beoordeling.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
NLT modules en excellentiebevordering
Overdragen van de informatica: Inleiding en overzicht1 Overdragen van de informatica Inleiding en overzicht.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Workshop Nederlands voor bursalen
WebQuest Welkom Inleiding
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Blok 2, 2007.
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Tot dusverre. Volgende week begint het bezoek van ouders met eigen tafel en... presentaties 15 minuten max waarin je toelicht waar jullie kdv.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Studieloopbaancoaching
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Innovatie in het onderwijs
Ondernemersvaardigheden
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Introductie V6 2018/2019.
Hoe leer je geschiedenis?
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Presentatie VMBO 1&2.
Presentatie Groep 7 & 8.
Nederlands 1.1h. Je kunt informatie opzoeken
Transcript van de presentatie:

1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11

2 Doel  Leren van communicatieve vaardigheden  Geven voordracht  Schriftelijk overdragen  Beoordelen  Opzoeken, bestuderen, beoordelen en verwerken van (wetenschappelijke) informatie

3 Werkvorm  Presentaties door docenten  Flitspresentatie (zeepkistlezing)  Korte voordracht en Krantenartikel (A)  Lange voordracht en scriptie (B)  Refereerapport en feedback

4 Flitspresentatie  Onderwerp uit het nieuws  KORT!! Max. 5 minuten  Leg uit WAT er aan de hand is  Geef je eigen MENING  Doel  Scheiden van feiten en mening  Wennen aan spreken en luisteren  Discussie over onderwerpen

5 Korte voordracht  Leerdoel:  bestuderen van ingewikkeld onderwerp  omgaan met publiek  gebruik van beamer en/of bord  leren uitleggen en vragen beantwoorden  evalueren en reflectie  A-onderwerp  Duur: 20 minuten  Nederlands of Engels

6 Krantenartikel  Leerdoel:  begrijpelijk en boeiend schrijven voor een onwetend publiek  aandacht vasthouden  onderwerp vereenvoudigen  ingewikkelde materie uitwerken  A-onderwerp  Lengte: 1 tot 2 pagina’s  Nederlands

7 Lange voordracht  Leerdoel:  opzetten van uitgebreide presentatie  visuele ondersteuning  selecteren uit materiaal, plaats in context  combineren van bronnen  aansluiten bij niveau toehoorders  B-onderwerp, lengte: 35 minuten  Nederlands of Engels

8 Scriptie  Leerdoel:  opzetten van een verhaal  bronnenonderzoek  taalvaardigheid  gebruik software voor verwerking grote teksten: LaTeX is verplicht!  B-onderwerp  Lengte: 10 tot 12 pagina’s  Nederlands of Engels

9 Refereerapport  Leerdoel  kritisch teksten evalueren  verwoorden van kritiek  Beoordeling van twee scripties van andere studenten

10 Publieksrol  Leerdoel  feedback leveren  kritisch evalueren: klopt het, zijn de conclusies onderbouwd?  Participatie in discussies bij voordrachten  Op tijd aanwezig zijn

11 Beoordeling Korte voordracht20% Krantenartikel10% Lange voordracht20% Scriptie30% Refereerapport10% Publieksrol10%

12 Praktisch  Bijeenkomsten zijn verplicht  Leerzaam, gezellig, laagdrempelig  Rooster op web  Spreker: kom vroeg  As. vrijdag: om 9 uur LaTeX workshop in BBL-205 

13 Planning Presentaties Wat is wetenschap? (gezamenlijk) WoensdagVrijdag