7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Advertisements

Business mapping Business model canvas.
Records management en informatie-architectuur
Clubmiddag 16 april 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cloud Computing.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
17 maart 2008 NMKG-themabijeenkomst, Den Haag2 Burgerlink Kwaliteitsimpuls publieke dienstverlening.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
De Utrechtse Servicenormen
PreSoft [relatiebeheer] Het centraal beheren van relaties en contactgegevens is de basis voor veel dagelijkse werkzaamheden. PreSoft [relatiebeheer] is.
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Basis van digitaal collectiemanagement
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Haven Amsterdam is een bedrijf van de gemeente Amsterdam De invoering van de havenbrede richtlijn Project Havenbrede Richtlijn.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Welkom bij de presentatie van het
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Verito Verito is een partner die met u meedenkt en met u meegroeit naar de toekomst. Samenwerking en partnership staat bij Verito hoog in.
Wet inburgering Heleen Veringa
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
LIPS 8 december Programma 9u30Inleiding 9u40Portaal » Portaal in Drupal » Drupal voor websites » Alternatief van DaliCMS (Lodgon) 10u10Demo Lodgon.
SURF Normenkader HO Geert Eenink Teammanager Software & Cloud.
Kanaalsturing in Tilburg (een begin). Vertrekpunten Burgerservicecode: –klant heeft keuzevrijheid Betaalbaarheid: –ieder kanaal leidt tot additionele.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Slotbijeenkomst Benchmark Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I 9 februari 2006 Amsterdam.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Elektronische dienstverlening in de lift
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
niet van nu Thema’s als ‘actief burgerschap’ stonden al voor de crisis op de agenda - “De verzorgingsstaat herwogen” (WRR 2006) - ‘Andere overheid, (kabinetsvisie.
Aan de slag met Stelselpedia
Digitaal mei 2014.
Welkom Het eID Stelsel maakt het mogelijk om online te zaken doen met de overheid en het bedrijfs-leven, met één of meer inlogmiddelen. Marije Jurriëns,
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
VAN DIGITALE GRIFFIE NAAR OPEN RAADSPORTAL De Digitale Griffie ii
Technical Inspection Service
CB-NL Launch Event Omdat we informatie op orde willen krijgen!!
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Servicegaranties en patiëntenparticipatie drs Jean-Pierre Thomassen
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Recordkeeping - naar een digitaal archief
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Vereniging van Nederlandse Gemeenten Digitale Agenda 2020 Den Haag 8 oktober 2015.
Govroam Presentatie ViAG Themadag, Simon Does (gem Arnhem) 11 december 2015 één keer inloggen overal online.
Stand van zaken en monitoring doelrealisatie Ervaringen en verwachtingen… 1 September 2015.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
1 Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt nooit een stap vooruit Den Haag, april 2011 Caroline Damwijk.
Digitale Overheid en gebruik van DigiD
Themamiddag RGBZ en archivering Utrecht, 7 februari 2017
Identificatie- en Authenticatiesafari
De rol van de burger in de ICT keten Presentatie tijdens BB Debat Eenheid in 3D “Digitaal ontschotten in de gemeente” Dieneke schouten Starten met ‘grap’
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Benchmark- onderzoek.
Transcript van de presentatie:

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs Matt Poelmans, directeur

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen2 Agenda Wie zijn wij? Wat is de BurgerServiceCode? Wat kunt u ermee?

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen3 Het geweten van de e-overheid Onafhankelijk: minister betaalt, forum bepaalt Stimuleert e-overheid vanuit burgerperspectief Inventariseert burgerwensen, adviseert overheden, evalueert voortgang

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen4 Andere Overheid / e-overheid Andere = klantgerichte overheid Basisinfrastructuur e-overheid (toegang, basisregisters, identificatie, uitwisseling) Normen & standaarden

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen5 BurgerServiceCode Stelsel van 10 kwaliteitsnormen Maakt e-overheid tastbaar Ontwerpeis en beoordelingsmaatstaf Hulpmiddel voor burger en overheid

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen6 1.Keuzevrijheid contactkanaal 2.Vindbare overheidsproducten 3.Begrijpelijke voorzieningen 4.Persoonlijke informatieservice 5.Gemakkelijke dienstverlening 6.Transparante werkwijzen 7.Digitale betrouwbaarheid 8.Ontvankelijk bestuur 9.Verantwoordelijk beheer 10.Actieve betrokkenheid 10 geboden voor de e-overheid

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen7 1. Keuzevrijheid contactkanaal Als burger kan ik zelf kiezen op welke manier ik zaken doe met de overheid. De overheid zorgt dat alle contactkanalen beschikbaar zijn (bezoek, brief, telefoon, , internet, sms).

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen8 2. Vindbare producten Als burger weet ik waar ik terecht kan voor overheids- informatie en -diensten. De overheid stuurt mij niet van het kastje naar de muur en treedt op als één concern.

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen9 6. Transparante werkwijzen Als burger kan ik gemakkelijk te weten komen hoe de overheid werkt. De overheid houdt mij op de hoogte van het verloop van de procedures waarbij ik ben betrokken.

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen10 7. Digitale betrouwbaarheid Als burger kan ik erop aan dat de overheid haar digitale zaken op orde heeft. De overheid garandeert vertrouwelijkheid van gegevens, veilig digitaal contact en zorgvuldige elektronische archivering.

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen11 Strategie : ontwikkeling (ontwerp en aanpassing) 2006: draagvlak (promotie en experimenten) 2007: invoering (vaststelling en borging) Pas toe of leg uit

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen12 Relatie met kwaliteitshandvesten Kwaliteitshandvesten: servicenormen met concrete toezegging en sanctie BurgerServiceCode: ondersteunt strategische beleidsbepaling (bijv. EGEM i-Teams) Concrete checklist

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen13 Wat betekent het voor u? Nationale standaard (de burger weet wat hij kan verwachten, de overheid wat haar te doen staat) Bestuursakkoord overhedenoverleg april 2006 Gemeentelijke dienstverlening via “Antwoord” Toepassen in eigen organisatie

7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen14 Drs Matt Poelmans ICTU Schrijven: Postbus AA Den Haag Bezoeken: Wilhelmina van Pruisenweg AN Den Haag Bellen: Faxen: Mailen: Surfen: