Observeren en rapporteren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Door H. Prinsen en K.J. Terpstra.  Signaleren en herkennen  Ik zie, ik zie wat jij ook ziet  Signaleringsinstrumenten  De rol en de systematiek van.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Hoofdstuk 3 – Gegevens verzamelen
Observeren en rapporteren
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
Vereiste in leerplan VV zie AD , AD4.10, AD 5.7 en AD5.8
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
Proeven doen natuurkunde.
Neighbourhood skills audit Justien Jonckheere – Mentor vzw SUCCES MC 8 – April 4th 2012.
Zapstad 10..: een ontdekking van een buurt – Spelenderwijs kijken naar ruimte en ruimtegebruik. Informatie geven en krijgen: – Hoe ervaren en zien jongeren.
Collegeweek 3 Observeren
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
O Zo! Onderzoeken doe je zo. creatie PowerPoint : Jan Gilté
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Arkelstein, school voor Praktijkonderwijs Oefenen met de zoekmachine Google Deel 2: gericht zoeken.
Observeren en rapporteren
Observeren en rapporteren
Observeren en rapporteren
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden 3 Werkcollege week 4.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Kijken naar Kinderen Week 4
Module Waarnemen, observeren en rapporteren les 6. week 7
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 2
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 2.
onderzoeksvraag Soorten onderzoeksvragen Exploratieve onderzoeksvraag
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 3 kwartaal 2.
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Wjk.
Kijken naar Kinderen Week 4
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
VIAVINCI IB/ZC opleiding 1 Leerthema 5 – De leraar centraal Practicumdag.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Observeren Les 3.
Economische Dimensie – 3.1 Economisch burgerschap
Observeren en rapporteren
Op het werk, in de klas en prive.
Observeren Helpt je: scherper te kijken naar
Op het werk, in de klas en prive.
Observeren rapporteren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Methodiek Observeren.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Observeren en rapporteren
Observeren Les 1.
Observeren Les 2.
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Op het werk, in de klas en prive.
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Observeren rapporteren
Observeren Les 2.
Observeren, rapporteren
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Observeren en rapporteren Les 3 en 4

Observeren Doelgericht Gedrag beter in kaart brengen Begeleiding beter afstemmen

Vooroordelen weghalen Eerste oppervlakkige waarneming kan onjuist zijn

Eigen mening aan de kant Objectief kijken Eigen mening aan de kant

Gericht naar een aspect kijken

Gegevens vastleggen

Observeren doe je doelgericht!

Systematisch Wie ga je observeren? Onderzoeksvraag Doel van de observatie Op welk gedrag ga je letten? Hóe ga je observeren? Wanneer, waar en hoe vaak? Wat doe je met de verkregen informatie?