Product, merk en assortiment

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Hoofdstuk 1: Wanneer is een onderneming succesvol?
9.2 Productclassificatie
Optimaliseren van het assortiment
De marketing-instrumenten
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
VOORBEELD Waarderingsrapport Doe-het-zelf Merken Voorjaar 2009
Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.
Consumentengedrag bij communicatie
H8: Distributie.
H7: Productmanagement.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
“Packaging Your Future”
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Product Product = goed of dienst Kernproduct = oplossing
Oppervlakte Oppervlakte = op het vlak Dit is 1 cm²
Letterrekenen K. van Dorssen.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
College 4 Video Kotler (25min) Bespreken video (20 min)
College 3 Consumentengedrag Nieuwe conservatieven
Het concept “READY WHEN YOU ARE” Gamma vers voorbereidde producten
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Productbeleid.
B-CAD Technisch tekenen les 2
Marketing 5 havo.
functies detailhandel
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Assortiment dat wat er te koop is.
Beroepsproduct H&M Is H&M nog onderscheidend genoeg van de concurrenten? Loran Woudenberg, Raymond Willersen, Shelton Jones, Wouter Hidma en Louise Bakker.
Hoofdstuk 12 Distributiebeleid 12.1 Distributie en marketingstrategie 12.2 Distributieanalyse 12.4 Groothandel 12.4 Detailhandel 12.5 E-commerce 12.6.
College 3 terugblik H 1 t/m 4 bespreken opgaven H 6: Productbeleid werkvorm: living Graph.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Context 4 p’s; marketinginstrumenten H 10 en 11 H 8 Plaats H12 Promotie Product H 6 en 7 Prijs.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Inhoud Lengte, oppervlakte en inhoudsmaten. Tijd..
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Hoofdstuk 7 Productbeleid 7.1 Kwaliteit, garantie en service 7.2 Merkenbeleid 7.3 Vormgeving en verpakking 7.4 Assortimentsbeleid.
Inkoop. Inkoopplanning: Voorraadbeheer Hoe en wat en waar inkopen Voor een bepaalde tijd Bestellingen.
 Assortiment  Esco tanden Tandsistemen Slijtplaten Bouten bussen haken Hardox platen op maat gesneden Mangaan messen Hardox messen op maat gemaakt.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Efeze 3: Om deze reden buig ik mijn knieën voor de Vader van onze Heere Jezus Christus, 15 naar Wie elk geslacht in de hemelen en op de aarde.
Rekenen.
Bereken de inhoud van de kubus en balk
Hoofdstuk 5 - Distributie naar klanten
Hoofdstuk 7 Productbeleid
Auto importeren Full service de auto import regelen via.
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Economie en ondernemen
Presentatie en marketing
Rekenen Meten en Meetkunde 2f Les 3 Omtrek, oppervlakte en inhoud
AFDELING 2 marketingbeleid.
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Product, merk en assortiment Project ‘’marketingplan 2/10/2013

Product Het fysieke product Het uitgebreide product Het totaal product

Productindeling (consumentenproducten) Convenience goods Shopping goods Speciality goods

Productmix Garantie Service Kwaliteit Verpakking -Technische functies -Commerciële functies Merk Assortiment

Merk Merkbekendheid Merkenvoorkeur Merkentrouw

Assortiment Assortiment Productgroep Product

Dimensies van het assortiment Breedte (hoeveelheid verschillende productgroepen) Diepte (aantal verschillende uitvoeringen binnen een productgroep) Hoogte (gemiddelde prijsniveau van het assortiment) Lengte (gemiddelde aanwezige voorraad) Consistentie (samenhang in het assortiment)