Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Advertisements

‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Optellen en aftrekken tot 20
Vernieuwingstraject catechese
Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.
Menno Karres Lead Auditor
2 Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Monitor Amateur Kunst (de MAK) oorsprong en ontwikkeling Amalia Deekman & Joep Wils 21 juni 2012.
Leer de namen van de noten 1
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
A perfect match? Hoe consumentenpsychologie en internet kunnen worden ingezet om goede doelen aan goede ambassadeurs te helpen Ivar Vermeulen Communicatiewetenschap,
QUALITY & MARKETING ADVIES
Kennismaking.
Burgerschap in de openbare ruimte: resultaten TNS/NIPO onderzoek november 2011.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Mr. Marleen van Berkom-Lindhout (Berenschot) Drs. Robert Capel (KplusV) 1 Benchmark Milieustraten Afvalconferentie ASL 16 juni 2011.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom 1.
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.
Onderzoek, conclusies en aanbevelingen 23 november 2011
Leer de namen van de noten 2
Onderzoekersforum CQ-index
Resultaten enquête tuchtwet
WISKUNDIGE FORMULES.
© Q&A Research & Consultancy 2009 Moederdag onderzoek 2009.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
Blok 2 les 1.
Onderzoek naar de kwaliteit van de opleidingsschool
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Ruimtevaartquiz De Maan De.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
CQ-index Huisartsenzorg: pilot schriftelijke vs. electronische dataverzameling CQI-onderzoekersforum 18 september 2008.
1 Welk plaatje hoort bij de hals? 2 Welk plaatje hoort bij het neusgat?
Het sport- en beweeggedrag van de 50-plusser Eénmeting.
Veldwerk 2008/2009 Opdracht: Plantensamenstelling en bedekking in het water Door Judith ter Weele en Ruth Kolthof, 5/6 S.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Emissie-inventaris water en Waterkwaliteitsmodellering
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
Handreiking samenwerking huisarts en JGZ
Voorlichting 4 HAVO MOGELIJKHEDEN NA HET HAVO-EXAMEN.
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Test- retest methode -- voorbeeld r = 0, Test Hertest r = 0, Test Hertest r = 1,00.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Groepsouderavond 10 september. Agenda uurkoffie en thee uurWelkom door directeur Korte inleiding uurBezoek in de klas van uw kind
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon 26 mei 2014, werkconferentie Innovaties in het sociale domein.
Ondersteuningsmogelijkheden vanuit FCB in 2015 Voor de regionale samenwerkingsverbanden Kinderopvang en Beroepsonderwijs Tineke Walstra, Thema-adviseur.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Donderdag 2 april 2015 Roosterwijzigingen Corvee rooster week 38 (20 t/m 24 september): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 2T Melkweg en.
Paniek !!!.
Donderdag 2 april 2015 Roosterwijzigingen Corvee rooster week 44 (1 nov. t/m nov.): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 3AA Melkweg en Grote.
Houdoe? Afscheid van streektalen en dialecten?
Food cabinet – Imago nederlands fruit
Transcript van de presentatie:

Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame

2 Doelstelling van het onderzoek Doelstelling van het onderzoek is: Het in kaart brengen van de relatie tussen de kwaliteit van bereik en de effectiviteit van dagbladreclame Onderzoeksvragen hierbij zijn: In welke mate is kwaliteit van bereik van invloed op de effectiviteit van dagbladreclame? Welke aspecten van kwaliteit van bereik zijn het meest bepalend voor de effectiviteit van dagbladreclame?

3 Methode van onderzoek Het veldwerk voor dit onderzoek is uitgevoerd in 2008 en was opgedeeld in 2 delen. De krant van maandag 15 september is gemeten op 16/17 september. De krant van donderdag 18 september is gemeten op 19/20 september. In het onderzoek zijn zes dagbladen meegenomen, te weten 2 landelijke dagbladen, 2 gratis dagbladen en 2 regionale dagbladen. Er zijn in totaal 4 uitingen in het onderzoek betrokken, 2 uitingen van maandag 15 september en 2 uitingen van donderdag 18 september. Dataverzameling heeft plaatsgevonden via accesspanel Veldkamp/TNS Nipo. De netto steekproef bestaat uit respondenten, te weten: landelijke dagbladen: n=775 gratis dagbladen: n=587 regionale dagbladen: n=731 Alle dagbladen en advertenties zijn digitaal aan respondenten voorgelegd. Per kranttype zijn de respondenten gewogen naar sekse, leeftijd en opleiding.