Collision Florian & Maurice Met Dank aan: Cube 1, Cube 2, Circle 1, Circle 2
Maak kennis met…
Definitie van Cube De Oorsprong Tegenover Punt Breed Hoog
Definitie van Circle Het Middelpunt Straal
Collision Cube 1 en Cube 2 Elimineer Y Origin C1+ Breed C1 < Origin C2 Ervoor Geen Collision
Collision Cube 1 en Cube 2 Elimineer Y Origin C1 > Origin C2 + Breed C2 Erachter Geen Collision
Collision Cube 1 en Cube 2 Elimineer X Origin C1+ Hoog C1 < Origin C2 Erboven Geen Collision
Collision Cube 1 en Cube 2 Elimineer X Origin C1 > Origin C2 + Hoog C2 Eronder Geen Collision
Collision Cicle 1 en Cicle 2 Delta X, Delta Y A^2 + B^2 = C^2 Lengte > Straal C1 + Straal C2 Afstand te groot Geen collision
Collision Cube 1 en Cicle 2 Start met Cube Collision Simpele berekening Kwadrant van Collision
Collision Cube 1 en Cicle 2 Dan kwadrant punt berekenen Circle Collision
Wat is het snelst? Hangt af van je programmeertaal Oorsprong + Hoogte/Breedte >/< Oorsprong Tegenover Punt >/< Oorspring Volgorde van Collision berekening Kwadranten