Analyse van werkstijl en communicatie m.b.v. drivers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Handelingsgericht werken en de IB
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Ilse Dewitte Praktijklector KULeuven
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Talenten boven water krijgen
 Psitief Coachen Positief Coachen Programma
Werkvormen als vanzelf
Johari venster & feedback
Ingrid van de Meerendonk Jeffrey ter Meulen
Hoe kan het jou veranderen?
Ben ik de enige? Een op de zes Nederlanders last heeft van somberheid, angst of andere klachten personen krijgen een depressie jaarlijks 1,1 miljoen.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Hoofdstuk 4 Omgaan met stress en tijd
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Opvoeden van drukke kinderen
Iedereen coach naar Jef Clement.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Welkom op onze thema-avond
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Betrokkenheid op de werkvloer
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Adviesrapport Renée van IJperen Jasper Lammens Ferinio Asandikromo
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Iedereen gebruikt social media.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Kwaliteit van de hulpverlening
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
gespreksvaardigheden
Stress bij kinderen J. Van der Ploeg
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
De kracht van positief opvoeden
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Coachen op competentie-ontwikkeling
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
KERNKWADRANTEN.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Informatie over buurtbemiddeling en psychisch kwetsbare mensen BB-JdK 2015.
Handvatten voor coaching
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Communicatie 3e les.
Communicatie 6e les.
Behavior Based Safety Warehousing
Slecht nieuws meedelen
Loopbaan en burgerschap les 2
Workshop “de coachende praktijkopleider”
VAARDIGHEDEN 4 Veiligheid en vertrouwen
Communicatie 3e les.
Communicatie 7e les.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Omgaan met verschillen
Loopbaan en burgerschap les 3
Omgaan met verschillen
Transcript van de presentatie:

Analyse van werkstijl en communicatie m.b.v. drivers Jutta Kreyenber (vertaald door Isabelle sandbergen)

Precies, maak geen fouten, zorgvuldig Driverconcept Ontwikkeld door Kahler (1977) Beschrijft daarmee korte, duidelijke waarneembare gedragingen Afweermachenisme ligt ten grondslag van drivers Schiet op “Maak voort” Wees perfect Precies, maak geen fouten, zorgvuldig Doe je best Geef niet op, doe moeite

Drivers Terugvallen op gedragingen die oorspronkelijk door ouders werden beloond. Antwoorden vanuit Countercript (Tilny 1991) Niet altijd bewust van de voorgeprogrammeerde strategieën Leiden ons gedrug in stressituaties Drivers zijn een soort quasi-hulp in moeilijke situaties; een copingstrategie waardoor het mogelijk wordt te reageren in deze situaties en die ons het gevoel geeft iets te kunnen doen en niet aan de situatie overgeleverd te zijn.

Eisen drivers niet voldoen We proberen te zijn wie we denken dat we moeten zijn Versterken onze problemen Door de destructieve kracht te reduceren worden drivers competenties

Omgang met drivers in kader van coaching Door checklist of feedback van collega’s 1e stap: bepalen van persoonlijke doelstelling Remedie: gebruiken van permissies Wanneer driver verdwijnt kunnen destructieve boodschappen naar voren komen die niet verdwijnen!

Omgaan met drivers in kader van teamontwikkeling Bij teambuilding zijn positieve effecten belangrijk 5 driversaspecten laten zien aan teamleden Stress belemmert de drivers hun ontwikkeling van nieuwe ideeën Procedure: eerst positieve waarden benoemen dan negatieve Succes van team hangt af waarin de zwakke kanten van collega’s worden gezien

Vergelijking met het kernkwadrant van Daniel Ofman Positieve en negatieve kernkwaliteiten van elk teamlid Ze zorgen voor een goede/slechte teambuilding De conflicten die je ervart, kun je als ‘jou uitdaging’ zien