Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
Advertisements

WSN Volle kracht vooruit. Het roer om: volle kracht vooruit WSN staat er weer •Juist nu kunnen en willen we betekenisvol zijn in Nieuwkoop. •Huis op orde.
Verder met de persoonlijke aanpak
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
Nut & Noodzaak van Registreren
Huren is heerlijk Wat een moderne woningbouwvereniging allemaal kan
VLAAMSE WERKBAARHEIDSMONITOR
Veilig en gezond aan ’t werk, dat raakt iedereen. Goed voor jou en voor de zaak. Samen sterk voor preventie Campagne Een gezonde werkplek Naam.
Stimuleringslening DPW Zeeland 1 oktober 2012 Caroline van Campen.
Pilot WOZ Verbeteren objectkenmerken Roadshow Amersfoort 7 november 2012.
Flow als sturingsprincipe
BAG - WOZ, planning en commitment
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Een (gans)andere kijk op ... high performance
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
(Interactieve) voormeldingen
Een continue verbeterende dienstverlening
Klantgericht werken, Kanalen in balans
2 3 Natuurkunde ≥ 6 Wiskunde ≥
Preventie van schade naar aanleiding van agressie
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Bijeenkomst Sociaal Beleidskader RUD’s 11 april 2012 Amersfoort.
Grip op de Omgevingsdienst Midden-Holland
1. School in zicht 1.Projectaanpak & resultaten 2.School in zicht in Segregatie is meer dan witte schoolvlucht 4.Twee dimensies van kwaliteitsvol.
Beleidsuitvoering vs onderzoek Utrecht Jan 2010 Brug tussen beleidsuitvoering en beleidsonderzoek Marc van der Steeg (CPB/TIER)
Ernstige geurhinder in Nederland; ruimtelijke impact en beleid Piet Lagas (PBL), Frank van Rijn (PBL) 28 oktober 2008.
AFRIKA.
Juridische procedures: een routebeschrijving Bestuurs- en Concerndienst Afdeling Juridische Zaken.
‘Kwaliteitsversterking Voor- en Vroegschoolse Educatie’
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Goede objectkenmerken
Pilot WOZ Verbeteren objectkenmerken Roadshow Eindhoven 19 september 2012.
Optimalisatie objectkenmerken
Publieke Zaak SLIMMER WERKEN. Publieke Zaak WELKOM –De dagindeling –Korte presentaties van VWS, BMC en een praktisch verhaal –11.30 uur 1 ste Workshopronde.
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Werkhervatting van zieke en niet-zieke werklozen. R. Steenbeek en K. Jettinghoff.
Enterprise Document Management Fase
Integrale zorg een stap verder brengen
Trends en discussies op de woningmarkt
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Stellingen en Panel Testpanel (n=122) Vraag 1 Mijn organisatie leert voldoende van ervaringen van andere organisaties in binnen en buitenland 1 maart 2012.
SZamen|Gezond 15 oktober 2014.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Wat moet je weten aan het eind van de les?
25 februari 2011 Miet Gobert & Katrien Verbouw Gemeente Knokke-Heist.
Dag voor de zorg Zaterdag 14 september 2013 ‘Aanbesteden in de thuiszorg’
Kennismanagement & Sociale media
M. GIMBRERE Tijd van burgers en stoommachines,
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Tijd van de burgers en stoommachines ( )
Tijd van burgers en stoommachines,
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
Medezeggenschap & ARBO Het bedrijf ziet Arbo alleen als kostenpost en wil er niet in investeren. Het bedrijf stelt zich ten doel om te voldoen aan de.
ORGANISATIE BPV PARTICULIER BEVEILIGER NIVEAU 2. BEGINSITUATIE MIJN ACHTERGROND INWERKPERIODE STRUCTUUR VAN DE BPV MOTIVATIE VAN DE LEERLINGEN KWALITEIT.
Evaluatie Cursus.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Mijn WOZ en toezicht mr. J.G.E.Gieskes WAARDERINGSKAMER.
Rioolheffing Voorgeschiedenis Herindeling Uitgangspunten Programmabegroting Rioolheffing 100% kostendekkend In het herindelingsadvies.
Ervaringen uit de Gateway Reviews
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Excasso Voorstel wijziging Excasso Definitie/ doel: Controle op uitgaande betalingen tbv juistheid van de uit te betalen bedragen Probleemstelling In.
Congres - Vormgeving van experimenten voor beter beleid
Transcript van de presentatie:

Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar

2 Inhoud 1.Gegevens Texel 2.Voorgeschiedenis oorzaken 3.Voorgeschiedenis gevolgen 4.Aanpak 5.Gevolg aanpak 6.Vragen?

3 Gegevens Texel Inwoners WOZ objecten Woningen waarvan ongeveer 1/3 recreatiewoningen Niet-woningen

4 Voorgeschiedenis oorzaken Periode was de kwaliteit van de WOZ niet goed. Dit had de volgende oorzaken: Belang WOZ binnen organisatie niet erkend Uitbesteding taxaties Overgang nieuw softwaresysteem Ziekte medewerkers Weinig kennis van processen bij medewerkers

5 Voorgeschiedenis gevolgen Slechte audit WOZ waarden werden niet juist vastgesteld Slechte dienstverlening naar burger Veel bezwaar- en beroepsschriften Veel hoorzittingen Hoge werkdruk

6 Aanpak Belang WOZ kenbaar gemaakt Uitvoering taxaties in eigen huis Geïnvesteerd in de WOZ Grote inhaalslagen Eigen applicatiebeheerder opgeleid Veel contact met burger Stroomlijning processen

7 Gevolg aanpak Verbetering kwaliteit Daling bezwaarschriften Efficiënter werken Werkdruk naar acceptabel niveau Motivatie werknemers omhoog Dalende kosten Positieve audit

8 Vragen?