SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
Advertisements

Heerlijk Wonen marketing
Ben jij een onderzoeker 2.0?
Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
Welkom bij. De NMG VISIE & OPLOSSING: Wij geloven dat de mobile devices de huidige en toekomstige multimediaplatformen zijn en toegang tot zo’n platform.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Bloggen is Net werken WELKOM bij de opleiding Sanoma Academy Ndl 1.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
•2005 versus 2000 •PC panel: database met huishoudens •600 vrouwen, 100 mannen, jaar •De Nederlandse digitale vrouw in kaart brengen •Uitsplitsingen.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Presentatie CNA, 22 Oktober, Marijn Willemen en John Keunen
WEBCARE BIJ.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Paul Niehuis Leon Kurvers Ewout Boers Pieter-Jan Voskamp
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
ONLINE STRATEGIE MMT – LAATSTE LESSEN – STRATEGIE UITWERKEN.
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Michael Elbers – Webcare Troonswisseling Webcare Luisteren, Vertellen & Gesprek Michael Elbers Communitymanager Troonswisseling / Koninginnnedag 2013.
TED ted BasisonderwijsVoortgezet Onderwijs Hoger Beroepsonderwijs Wetenschappelijk Onderwijs Kidsweek Junior in de Klas Groep 5,6 en 7 Oplage
Zelfde behoefte, ander spel Oscar Diele - CMO. MakkelijkMakkelijker.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Succesvol bloggen!? 13 juni 2013 Sander Willems communicatiemanager Nieuwe Media.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
EMEG-LIJST BEZOEK DE SITE WAT IS Een site waar je allerlei informatie kan vinden overal alles wat ook maar een beetje.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
KETELMANIA NAJAARSACTIE 1 oktober – 31 december 2014.
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Bits & Bytes Magazine Media 2017.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Marketing in sociale media
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012

Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs & Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs &

15 september 2011: miljoenen nota gelekt. Bram Talman ontdekt miljoenen nota online. 15 september 2011: miljoenen nota gelekt. Bram Talman ontdekt miljoenen nota online.

4Presentation name / Author De uitdaging van Sanoma Het businessmodel van selectieve distributie staat onder druk… Zit er een oplossing in Social Media? De uitdaging van Sanoma Het businessmodel van selectieve distributie staat onder druk… Zit er een oplossing in Social Media?

5Presentation name / Author Service Content marketing User generated content Co-creatie Hoog Laag Invloed van de klant Bereik

6Presentation name / Author Viva.nl Vrouwen met een mening 2,3 mln unieke bezoekers bezoekers per maand. Viva.nl Vrouwen met een mening 2,3 mln unieke bezoekers bezoekers per maand.

7Presentation name / Author Viva.nl samenwerking op het forum met Menzis 130 reacties in 1 dag Viva.nl samenwerking op het forum met Menzis 130 reacties in 1 dag

8Presentation name / Author Viva 400 Genomineerden moesten zelf stemmen verzamelen stemmen in 2 weken 20% via social verwijzingen Viva 400 Genomineerden moesten zelf stemmen verzamelen stemmen in 2 weken 20% via social verwijzingen

9Presentation name / Author Goeievraag.nl 3,2 mln uniek bezoek per maand Platform voor onze merken om expertise te delen Goeievraag.nl 3,2 mln uniek bezoek per maand Platform voor onze merken om expertise te delen

MARGRIET social sampling op Facebook Like Margriet tijdschrift en ontvang een gratis exemplaar. Binnen 48 uur likes bereikt. MARGRIET social sampling op Facebook Like Margriet tijdschrift en ontvang een gratis exemplaar. Binnen 48 uur likes bereikt.

STYLETODAY Goodiebagdays op Facebook In 2 jaar tijd Facebookfans bereikt, met 3x per jaar de goodiebagdays. Levert 15% social traffic op. Propositie voor adverteerders. STYLETODAY Goodiebagdays op Facebook In 2 jaar tijd Facebookfans bereikt, met 3x per jaar de goodiebagdays. Levert 15% social traffic op. Propositie voor adverteerders.

Sanoma twittercase: ‘de juf uithangen’ In een weekend grote ophef rondom gesprek op twitter van webcare medewerker en klant. Resultaat: social reactiestrategie voor ALLE afdelingen van Sanoma. Sanoma twittercase: ‘de juf uithangen’ In een weekend grote ophef rondom gesprek op twitter van webcare medewerker en klant. Resultaat: social reactiestrategie voor ALLE afdelingen van Sanoma.

Ouders van NU usergenerated beeld (en cover) Upload je babyfoto op de Facebookpage van Ouders van Nu en maak kans op de cover. Ouders van NU usergenerated beeld (en cover) Upload je babyfoto op de Facebookpage van Ouders van Nu en maak kans op de cover.

Social spreekuur vtwonen: Facebook en Twitter (en binnenkort Google hangout) spreekuur met stylisten en adverteerders Ouders van Nu: Twitter spreekuur met specialisten als verlos- of opvoedkundige Social spreekuur vtwonen: Facebook en Twitter (en binnenkort Google hangout) spreekuur met stylisten en adverteerders Ouders van Nu: Twitter spreekuur met specialisten als verlos- of opvoedkundige

Leesy Sunday op tijdschrift.nl Op de iPad app tijdschrift.nl koop je op Leesy Sunday vrijwel alle bladen met 30 tot 50% korting. Ook een aanbieding voor papieren variant. Via social van tijdschriften en influencers gedeeld. Resultaten boven verwachting.

Social strategie komende jaar: FOCUS OP INFLUENCERS

Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs & Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs &