SANOMA MEDIA en de SOCIAL CUSTOMER: praktijkcases dinsdag 11 december 2012
Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs & Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs &
15 september 2011: miljoenen nota gelekt. Bram Talman ontdekt miljoenen nota online. 15 september 2011: miljoenen nota gelekt. Bram Talman ontdekt miljoenen nota online.
4Presentation name / Author De uitdaging van Sanoma Het businessmodel van selectieve distributie staat onder druk… Zit er een oplossing in Social Media? De uitdaging van Sanoma Het businessmodel van selectieve distributie staat onder druk… Zit er een oplossing in Social Media?
5Presentation name / Author Service Content marketing User generated content Co-creatie Hoog Laag Invloed van de klant Bereik
6Presentation name / Author Viva.nl Vrouwen met een mening 2,3 mln unieke bezoekers bezoekers per maand. Viva.nl Vrouwen met een mening 2,3 mln unieke bezoekers bezoekers per maand.
7Presentation name / Author Viva.nl samenwerking op het forum met Menzis 130 reacties in 1 dag Viva.nl samenwerking op het forum met Menzis 130 reacties in 1 dag
8Presentation name / Author Viva 400 Genomineerden moesten zelf stemmen verzamelen stemmen in 2 weken 20% via social verwijzingen Viva 400 Genomineerden moesten zelf stemmen verzamelen stemmen in 2 weken 20% via social verwijzingen
9Presentation name / Author Goeievraag.nl 3,2 mln uniek bezoek per maand Platform voor onze merken om expertise te delen Goeievraag.nl 3,2 mln uniek bezoek per maand Platform voor onze merken om expertise te delen
MARGRIET social sampling op Facebook Like Margriet tijdschrift en ontvang een gratis exemplaar. Binnen 48 uur likes bereikt. MARGRIET social sampling op Facebook Like Margriet tijdschrift en ontvang een gratis exemplaar. Binnen 48 uur likes bereikt.
STYLETODAY Goodiebagdays op Facebook In 2 jaar tijd Facebookfans bereikt, met 3x per jaar de goodiebagdays. Levert 15% social traffic op. Propositie voor adverteerders. STYLETODAY Goodiebagdays op Facebook In 2 jaar tijd Facebookfans bereikt, met 3x per jaar de goodiebagdays. Levert 15% social traffic op. Propositie voor adverteerders.
Sanoma twittercase: ‘de juf uithangen’ In een weekend grote ophef rondom gesprek op twitter van webcare medewerker en klant. Resultaat: social reactiestrategie voor ALLE afdelingen van Sanoma. Sanoma twittercase: ‘de juf uithangen’ In een weekend grote ophef rondom gesprek op twitter van webcare medewerker en klant. Resultaat: social reactiestrategie voor ALLE afdelingen van Sanoma.
Ouders van NU usergenerated beeld (en cover) Upload je babyfoto op de Facebookpage van Ouders van Nu en maak kans op de cover. Ouders van NU usergenerated beeld (en cover) Upload je babyfoto op de Facebookpage van Ouders van Nu en maak kans op de cover.
Social spreekuur vtwonen: Facebook en Twitter (en binnenkort Google hangout) spreekuur met stylisten en adverteerders Ouders van Nu: Twitter spreekuur met specialisten als verlos- of opvoedkundige Social spreekuur vtwonen: Facebook en Twitter (en binnenkort Google hangout) spreekuur met stylisten en adverteerders Ouders van Nu: Twitter spreekuur met specialisten als verlos- of opvoedkundige
Leesy Sunday op tijdschrift.nl Op de iPad app tijdschrift.nl koop je op Leesy Sunday vrijwel alle bladen met 30 tot 50% korting. Ook een aanbieding voor papieren variant. Via social van tijdschriften en influencers gedeeld. Resultaten boven verwachting.
Social strategie komende jaar: FOCUS OP INFLUENCERS
Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs & Leonard Bukenya Business unit manager & Kirsten Jassies Productmanager blogs &