Onlosmakelijk met elkaar verweven?.  ARHO  Europese ministers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Advertisements

Research Based Learning
De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
20 Januari 2009 EDO Studiedag Willy Sleurs Entiteit Curriculum
Grote en kleine kwaliteit
Hogere denkvaardigheden
W ELKE PROFESSIONAL EN WELKE COMPETENTIES HEEFT DE KINDEROPVANG NODIG ? Jan Peeters.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Lesgeven over duurzame ontwikkeling
Health literacy =wicked problem Wat is een wicked problem? Een probleem met economische, sociaal maatschappelijke, juridische en technologische aspecten.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Implementatie van het 4C-ID-model
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Proces en Product.
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
Dag van de kennisuitwisselin g Annelieke van Schie 19 januari 2010.
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
Kernwaarden TUD 1.Onderwijs en onderzoek zijn onlosmakelijk verbonden én gelijkwaardig 2.Mijn agenda is de TU-agenda. Congrueert uw belang met het TU-belang?
Reflectie.
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
Vernieuwend vakmanschap
Rotterdam zonder MBO verzuim
Wat je zelf vindt, weet je beter
Welkom op deze informatieavond
MedMec01-2 Les schema per week
Dat zouden we vaker moeten doen…
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Workshop “Beoordelen”
Klinisch redeneren en evidence based practice
De cultuur van MBO College Zuid
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Samenwerken aan kenniscratie in duurzame netwerken. Ria Kauffman en Mies de Koning De Kenniswerkplaats.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Evidence-Based Medicine
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
WAT IK VAN JULLIE VRAAG… 10 minuten aandacht Als een stakeholder: Ja of Nee? Als een ‘critical friend’ Evaluatie achteraf invullen WAT je krijgt Inspiratie.
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.
Bekeken vanuit het perspectief van Bestuur en Management Paul Scharff en Roelof Eleveld.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Werkplekleren: vliegwiel voor responsiviteit?! workshop Jaarcongres Vereniging Hogescholen 23 april 2015 Marion Agterberg, Aimée Hoeve, Vincent Keizer,
APOLLO13HRO Conferentie 2016 – Den Haag Aanbevelingen, einde of begin van een evaluatie? 1.
Alternatieve evaluatie- procedures in hoger onderwijs. Waar gaat het nu over? Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Evaluatie Cursus.
Truc met het ei! Toon Hermans (1916 — 2000) cabaretier, zanger, kunstschilder en dichter.
Zorg dat de Docent blijft: Maak van Onderzoek een spannende Onderneming! Joseph Kessels De Haagse Onderzoeksdagen De Haagse Hogeschool 13 april 2011.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
Kritische internet- en onderzoeksvaardigheden: 4 modellen vergeleken Hanneke Banine-de Smit.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Begeleiding bij Werkplekleren
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs op het grensvlak van school en de beroepspraktijk Presentatie Zorgpact- Leren in de praktijk-
23 maart 2017 profilering.
What is the meaning of? Student centered learning
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Benchmark onderzoek.
Visie op het economieonderwijs
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Maak Maar Duidelijk!.
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

Onlosmakelijk met elkaar verweven?

 ARHO  Europese ministers

 Verbeteren kwaliteit onderwijs  Verbeteren professionaliteit docenten  Nieuwe kennis en inzichten beroepspraktijk  Innovatie beroepspraktijk

 Leren doen van onderzoek  Speciale manier kijken naar vraagstukken  Beter kritisch denken  Beter standpunten onderbouwen  Dieper in de stof  Eigen oplossingen ontwerpen

 Stellen en proberen te beantwoorden van vragen  Onderzoek is een ontdekkingstocht

 Bewust onbekwaam  Juiste vragen stellen  PGO e.d.  Handboek en vragen  Nieuwsgierigheid/Verwondering  GEEN SLEUR

Studenten als participanten Studenten als toeschouwers Nadruk op onderzoeks- producten Nadruk op onderzoeks- proces Research-tutoredResearch-based Research-led Research-oriented

 Alle beslissingen met oog op beide taken  Missie  Onderzoeksbeleid  Onderwijsvisie  Waardering verwevenheid  Financiën en personeel  Gemeenschappelijke belangen staf  Scholingskansen