D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Het LWOO op de HJZ Doelstelling Inrichting onderwijs
Kijk op praktijk zó moet het!.
Huiswerktips.
De ontwikkeling van de 7 competenties
Peter Adriaenssens voorspelt dat 30% van onze jeugd problematisch gedrag zal gaan vertonen, wat betekent dat bijna een derde van het toekomstig talent.
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Learning analytics: de docent
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
DE LAURENTIUS PRAKTIJKSCHOOL IN DELFT
Presentatie Slimmer werken in het voortgezet onderwijs Startbijeenkomst 16 juni 2009 / maatregel 8: zie
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
Het Mebra Kollege Informatieavond.
Extra-muros BGV in Ravelijn
Van, voor én door het onderwijs.
Veldhoven, BTG ESB&I, Onderwijscatalogus als basis voor onderwijslogistiek.
Wiskunde D op de UvT Herbert Hamers. Aktiviteiten 1.Ontwikkeling onderwijsmateriaal keuzeonderwerpen Keuzeonderwerp 1: Speltheorie (UvT) Keuzeonderwerp.
SCHAKELKLASSEN LOKAAL EDUCATIEVE AGENDA 12 JANUARI 2010.
WELKOM OP DE INFORMATIE-AVOND VAN:
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Van harte welkom namens
Informatieavond groep 7b
ISchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom.
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Buurlandenproject techniek. Welkom op onze startdag.
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Tessa Alexander Karima Ettayebi
Hoe krijg je het op gang?.
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
Ouderavond Groepsorganisatie
Aanpak problematisch gedrag
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Werken met de Stercollecties
Niet differentiëren maar socialiseren
Casus Goudse Waarden en Wat is onze ideale school? Door: Groep 4 Tecnask (Kaspar, Jan, Mike, Paul, Serkan en Ton)
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Jeannette van Nieuwkoop
Agenda klassenavond 8 september uur inloop uuropening uur pauze uurnaar de klas uurafronding.
OGW op de Firtel.
Bij de informatieavond van groep 1/2
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
INFORMATIEAVOND GROEP 6 22 september PROGRAMMA Welkom Voorstellen Dave en Elleke LIO-stage Elleke Start van groep 6 Werkwijze in groep 6 Positieve.
Informatieavond We moeten het met elkaar doen.
O&O voor de onderzoekers en ontwerpers van de toekomst
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Wat willen we in de bovenbouw? Klas 3 – Junior Company – 2 weken stage met economisch gerelateerde opdrachten. – Bedrijfsbezoeken – Ondernemer in de klas.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Voorlichting rsg de Borgen. Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je past.
Fusieschool in het midden van het dorp. Namens. NOORD & ZUID.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Gedragsmatig Arrangeren Een praktische kijk op eigen(-)aardigheden.
Activerende werkvormen
voor Rotterdamse kinderen
Mijn visie op onderwijs
Wie ben ik? Martine Voortmans Master in de chemie
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Cijferloos lesgeven bij talen
Time-out protocol Presentatie 7 maart 2019.
Transcript van de presentatie:

D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko

U ITGANGSPUNTEN VAN DE SCHOOL Huiselijke sfeer Elk kind is uniek

H ET BEOOGDE DOEL S c h o o l = t h u i s = L E U K ! ( A l l e e n n e t i e t s a n d e r s )

Leren door: Te kijken/luisteren... … …. ….. Samen te werken... … …. ….. Te reflecteren... … …. ….. Te doen (constructivisme)... … …. ….. Met/In: Een veilige omgeving... … …. ….. Een goede leerlingenbegeleiding... … …. ….. Een goede zorgstructuur... … …. ….. ICT gebruik... … …. …..

G EBOUW Moet lokalen hebben zodat klassikaal lesgegeven kan worden. Aparte plekken waar leerlingen afzonderlijk kunnen werken. Vakoverstijgende lokalen. Praktische en logische indeling lokalen. Lokalen zijn multi-inzetbaar.

L EERMIDDELEN Veel computer gebruik. Activiteiten binnen de school halen. (bedrijven). Activiteiten binnen EN buiten school die de persoonlijke ontwikkeling ten goede komt.

D AGINDELING Lesuren van 60min. Start van de dag dmv gezamenlijke opening. Werken in leerplein blokken. Per dag 2 blokken. Vaste pauze tijden voor de sociale contacten.

I NSTRUCTIEVORMEN (1-3) Variatie in onderwijsvormen. Zelfontdekkend(constructivisme); Straffen en belonen(behaviorisme). Aansluiten bij belevingswereld. Lesgeven vanuit de actualiteit. Activerende opdrachten aanbieden. Samenwerkend leren.

I NSTRUCTIEVORMEN (2-3) Differentiatie mogelijk. Vakoverstijgend lesgeven. (vakintegratie) Montessori-achtig onderwijs. Theorie ter verduidelijking van de praktijk.

I NSTRUCTIEVORMEN (3-3) De leerlingen leren leren. Hoe plan je? Hoe leer je woordjes? Enz. Positieve verwachtingen van leerlingen scheppen. Onderwijs past bij de individuele behoefte van de leerling. Onderwijs aan laten sluiten op het kunnen van je leerlingen.

V RAGEN ?? SCHOLING TE VEEL TE INGEWIKKELD IN TE KORTE TIJD DE LEERLING ZIET DOOR DE BOMEN DE SCHOOL NIET MEER. …. MAAR NIET OP ONZE IDEALE SCHOOL!