Geef een tip, krijg een tip

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop KA 2 Kansrijke partnerschappen in de Volwasseneneducatie
Advertisements

HAVISTEN COMPETENT
LOB in de lift - VO volgscholen - PO scholen
Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
7 november Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap als antwoord…
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Drie maal 0 met de paperclip
Doorleefd en bezield. Onderwijsprofiel, een werkdocument
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
De moeilijkste afstand die afgelegd moet worden is die tussen de oren!
Titel: Groeiproces de Ceder.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Lesgeven en begeleiden
Adaptief onderwijs.
Informatieavond 26 Augustus 2013
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Geletterdheid….. Wat is dat?
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Do-learning Een project van Stenden Hogeschool
Good practice Didactiek voor talentontwikkeling
Godsdienst.
First ID project Waterlant-Ydoorn
1.Oplossingen voor vergrijzing vinden 2.Vernieuwing van binnen uit stimuleren; scholen zelf aan zet 3.Leren van en met elkaar InnovatieImpuls Onderwijs.
1zorg-route.
de Ontdekking Oosterhout
de excellente leraar Master leren en Innoveren
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Van speciaal naar regulier onderwijs: een hele overstap!
Hoe kunnen we onze kleine/ jonge artiesten vinden / bereiken.
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Honoursonderwijs in HBO
Gewoontes / verslaving
Burgerschap Scholen hebben de opdracht actief burgerschap
Ontwikkelruimte voor innovatieve groepen
Z I U E K M.
PWO EDOEL VELOV 26/02/2015 Thomas Remerie, Eef Thoen, Bea Merckx Educatie Duurzame Ontwikkeling, Evaluatie van de Lespraktijk Ontwikkelen van een ontwikkelingsinstrument.
Waaraan moet een goede presentatie voldoen??
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Groepsdynamiek 1.
ICC Module Cultuur in de Spiegel Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
LEEUW VAN DE EXPORT 2016 TIPS VAN DE JURY Dirk Van Steerteghem afdelingshoofd Internationale Handel.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Basiscursus Onderzoekend en Ontwerpend Leren De rol van taal Carmen Damhuis & Heleen van Ravenswaaij.
Leren reflecteren op binnen- en buitenschoolse burgerschapservaringen
Passend onderwijs.
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Wlkm p d nfvnd vn ht zsd lrjr
Talentontwikkeling in Noord-Holland/ Flevopolder
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
BOM-model PV 25/03/2014.
OPP Hoe kun je taal geven aan gedragsinterventies?
Arline Spierenburg november 2018
Startkracht! in de lerarenopleiding
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Transcript van de presentatie:

Geef een tip, krijg een tip Ping pongen over ondernemen plus ondernemende kinderen

Visitatie: mooie spiegel

Tip: denk mee over positionering in onderwijsbeleid Smalle kijk op onderwijskwaliteit: meer ruimte voor vernieuwing en variatie aandacht voor eigenwaarde van leerlingen die basisvaardigheden niet beheersen meer waardering voor niet –cognitieve capaciteiten. Positionpaper: laat je visie horen!

Tip: Zoek verbindingen in je naaste omgeving. Drenthe! Innovatieve ondernemers en wijkeconomie. Voorbeelden bij elk woord: doel ondernemend leren concretiseren plus filmje (http://www.youtube.com/watch?v=PBmXNWFw2hg Chocoladeletters

Tip: maak ondernemend leren duurzaam Meesterlijk Ondernemen in Drenthe: schoolplan, functie-omschrijving, functioneringsgesprekken, taakbeleid, communicatie naar buiten. Dat bespreken we en documenteren we.

Tip: Sluit aan bij speerpunten van de scholen. Meesterlijk Ondernemen in Drenthe: basisvaardigheden, excellentie, talentontwikkeling. Zie ook onderzoek RUG naar o.a. taalgebruik ondernemend leren en referentieniveaus.

Tip: Reflectie door leerkrachten - Competenties in beeld brengen met leraren (vb). Reflecteren welke competenties belangrijk zijn en tot succes leiden. - Ervaringen van kinderen gebruiken om waarde van competenties en ervaren succes van leerlingen aan te toetsen.

Tip: ondernemende kinderen Voorbeelden bij elk woord: doel ondernemend leren concretiseren plus filmje (http://www.youtube.com/watch?v=PBmXNWFw2hg Chocoladeletters Maak kinderen de basis van ondernemend handelen. Kijk, geniet, leer en daag ze uit!!

Drie filmpjes Kinderen leren vergaderen. https://www.dropbox.com/home/Filmjes%20Tandem Kinderen worden uitgedaagd: kinderbedrijvendag  http://www.youtube.com/channel/UC3uDvPFn1z-pQMwf4_F2BXw

Aandacht voor reflectie en kwaliteit leraar Wat een uitdaging: in filmpjes. Door onderzoek: Paul van Geert/ Talentenkracht en Kees de Glopper/eigenaarschap taal en rol leraar creatief denken Jan Waalkens/Stenden. In samenspraak met leraren en kinderen en ouders (onderwijsgesprekken,mindset) En met ervaringen, tips, reacties van jullie!!

Nog een jaar in de spiegel kijken

Doe met ons mee… Itie van den Berg itievandenberg@home.nl Projectleider MOID 0646094630, En met de visitatiecommissie!