DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Social Media marketing
EYV 2011 in Vlaanderen voorbereiding. Stand van zaken •Europese Commissie –Voorbereiding •Eigen voorbereiding •Uitbesteding –Alliantie EYV2011 •Vlaanderen.
Kennismakingsvergadering Standbeelden.be vzw Statua.
Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Ook buiten de klas kennismaken met de taal van je ‘buren’!
Iedereen gelijke kansen op school
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wegwijs in social media land
Sociale fraude bestrijden is mensenhandel voorkomen Jaarrapport 2010 Mensenhandel en Mensensmokkel Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding.
Digitale Week 2009 Roeselare Gino Dehullu Directeur bib+
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Adviserend document 3 EIT
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Op 23 september 2011 nam de Vlaamse Regering akte van de conceptnota “open data”. De conceptnota schetst de beleidscontext en het regelgevend kader voor.
P. 1 6 december 2008 Gaat samen ook? Interculturaliseren van sociaal-cultureel werk Janna Moonens Vlaamse Gemeenschapscommissie studiedag Masereelfonds.
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
Infomomenten #digidon - #dw14. Inleiding in de wereld van de Digitale Week – Wat is de Digitale Week? – Wat kan jouw organisatie winnen? – Hoe kan je.
Wijkmedia onder de loep 19 november 2010 Else Rose Kuiper | lectoraat informatie, technologie en samenleving | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
ZELFZORG EN INTERNET EEN HAALBARE KAART IN OOST-VLAANDEREN?!
Studiedag 11 december Programma 13u00 Start studiedag Minister Frank Vandenbroucke Presentatie visietekst 13u45 Werkgroepen rond proefprojecten.
EYV 2011 in Vlaanderen. Korte historiek  CEV Manifest  Lobbywerk  IP Group on Volunteering EP  Written Declaration EP  Alliantie 22 ngo’s (EYV2011.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Welkom in (het) Het online én offline forum voor aanstaande, borstvoedende en ervaringsdeskundige ouders en kinderen.
Week van de armoede Platform Hulpverlening Gentbrugge – Ledeberg Dinsdag 07 september 2010.
Ketnet.
Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit.
Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
Digitale Televisie kortrijk. Stad Kortrijk presents.
Wat vooraf ging… Regionale stimuleringsregeling Samenwerking met milieu educatie centra Communicatiemiddelen –NME-krant –Persberichten.
Een Monitor Sociale Economie voor de Provincie Antwerpen Joris Ghysels Centrum voor Sociaal Beleid Herman Deleeck.
Herlancering educatieve website
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
Laure Van Hoecke – Mediawijs.be en LINC vzw
Wetenschapscommunicatie KU Leuven DAG VAN DE WETENSCHAP.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
MIC Vlaanderen? Microsoft Innovation Center Vlaanderen VZW heeft als doel innovatie en ondernemerschap op basis van informatie technologie te stimuleren.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Project college: Promotie Jaap Evenhuis.
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW maart.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Provinciaal Steunpunt Vrijwilligerswerk Oost-Vlaanderen.
OMGAAN MET DE MEDIA IS (GEEN) KINDERSPEL Een journalistieke verkenning Louise Maertens 1Baswb.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
Digitale dienstverlening gemeente Oss Resultaten van het digitaal Burgerpanel September 2012 Team Onderzoek & Statistiek.
Netwerk SW Brugge – 19 november 2014.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Focus op “Ouder worden in je buurt” Feedback
De provincies gaan lokaal
Van Dordt, voor Dordt.
LOP Turnhout BaO 21/03/2017 Armoede en school LOP Turnhout BaO 21/03/2017
Sociale media.
Leefbaarheid in Hellendoorn
ICT zonder beperkingen
Michael Expoo – 8 juni 2018.
Doepakket "Kinderopvang voor iedereen"
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Transcript van de presentatie:

DIGITALE WEEK 2010 Proef me – Eet me op – Verslind me – Zwelg me Verorber me – Smaak me – Schrans me – Nuttig me Peuzel me op – Consumeer me – Smikkel me

Digitale Week 2009 – Introductie Brede publiek sensibiliseren rond de digitale- kloofproblematiek Specifieke kansengroepen bewust maken van het aanbod Het beleid adviseren rond actuele digitale-kloofaspecten

Digitale Week 2009 – Enkele cijfers 291 activiteiten in heel Vlaanderen 40 persartikels 120 aanwezigen op het federaal colloquium 110 personen namen deel aan de Vlaamse studiedag

Digitale Week Sfeerbeelden

Digitale Week 2009 – Peter Pol

Digitale Week 2009 –Federaal colloquium

Digitale Week 2009 – Studiedag Vlaams Parlement

Digitale Week Filmpjes Pedagogische Begeleidingsdienst Gent Wedstrijd Digitale Week 2009 Doelpubliek: kleuter- en lagere school Voorbeeldfilmpje (6 de leerjaar Oefenschool Wispelberg- Laetitia Yzebaert)

Digitale Week Filmpjes LINC vzw maakte in samenwerking met KureghemNet een filmpje met als thema angst en het 'temmen' van de computer. Met Pol Goossen, peter van de Digitale Week, en enkele talentvolle acteurs van KureghemNet in de hoofdrol!

Digitale Week Filmpjes Op de Standaard Online stond tijdens de digitale week een toelichting van spreker Alec Ross in de kijker. Reactie Alex Ross

Digitale Week 2010 Digitale Week gesmaakt? Sloot het materiaal aan bij de doelgroep? 3/5 van de respondenten vond dit goed tot uitstekend Hoe vond u de vormgeving van het materiaal? 4/5 van de respondenten vond dit goed tot uitstekend  Reacties?

Digitale Week ‘Leer praten met je PC’ Spotje op alle regionale tv-zenders, digitale infokanalen van Telenet, National Geographic, Garagetv en Youtube Spotje Digitale WeekSpotje Digitale Week ‘Leer praten me je PC’ i.s.m. Telenet Foundation, The Fridge en Districthuis Merksem

Digitale Week naast bestaande materiaal: Brede publiekcampagne  Opnieuw een Spotje, ook eventueel op VRT  Gebruik maken van Websites, Facebook, Netlog, Twitter, …  Positieve invalshoek: educatieve opportuniteit voor iedereen met een speciale focus op kansengroepen

Digitale Week 2010: Een voorsmaakje

Digitale Week 2010 Naast bestaande materiaal: Brede publiekcampagne  Ludieke activiteit voor of tijdens de week  Vb. Rondreizende Babbelbox  Brainstorm

Digitale Week 2010 Richtlijnen Aandachtstrekker voor de (nationale) media die toch de plaatselijke initiatieven in de kijker plaatst Haalbaarheid? Mogelijke partners?

Digitale Week

Digitale Week 2010 Interactieve website Nieuwigheden voor 2010: Zoekfunctie Activiteitenkaart Login voor aanpassingen Forum: vragen en rubriek aan de slag (wedstrijd)

Digitale Week 2010 Regionale verspreiding Sterke focus op Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Antwerpen Wat is hier (overwegend) de oorzaak van?

Digitale Week 2010 Regionale verspreiding Sterke impuls vanuit de steden Vbn Gent en Roeselare Naar volgende editie toe zal deze formule gepromoot worden via ‘good practices’-dag voor steden & gemeenten Formaliseren relatie met VSNG via samenwerkingsovereenkomst

Digitale Week 2010 Regionale verspreiding Wat is de ervaring van de steden en gemeenten zelf?  Een getuigenis van Gino Dehullu uit Roeselare

Digitale Week 2010 Studiedagen  Federaal colloquium 'Sociale cohesie en Digitale Kloof: armoede, inclusie en technologie' Focus op beleid  Vlaams parlement ‘Social Software for Social Inclusion’ Methodische aanpak

Digitale Week 2010 Studiedagen Mogelijke onderwerpen: ‘Brede buurt’ (naar analogie met Brede school) Intergenerationele projecten Vrije software Veiligheid op het internet Software voor mensen met een functiebeperking Andere mogelijkheden?

Digitale Week 2010 Studiedagen  Brainstorm Maak een groepje van drie personen. Welk onderwerp verkiezen jullie? Verantwoord vanuit jouw eigen werking.

Digitale Week 2010 Meer informatie, suggesties of opmerkingen? LINC vzw Vlaams Steunpunt Nieuwe Geletterdheid