4. De Wereld na 1945 3. Toch ook echte oorlog.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij hebben een woord -Het Woord- voor de wereld
Advertisements

Uitslag opdracht 2 (samsam, nr
Schrijf een artikel over een ‘Europees’ onderwerp dat voor jou van belang is ! Ga als volgt te werk !
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Een lessenserie van drie lessen
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Huiswerk voor vandaag les 4
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
1.1: in de naam der wet Nakijken Intro HC Opdracht Opdracht bespreken
6.2: Naar een Verenigde Staten van Europa
6.8, De Vrede van Bresk-Litovsk Eerste Wereldoorlog.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
Basisstof 9: Variatie in lengte en gewicht
© mei 2013 – versie 00 Technieken 2: goed opdrachten geven wees specifiek (wat, hoe, wanneer,...) ga er niet zomaar vanuit dat een ander begrijpt wat je.
Experts werkvorm + begrippentest
Bijbelstudie / preek over Hand 8,26-40
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
De omtrek van een cirkel
Dilemmatest vroeger en nu © 2013 Museum Elisabeth Weeshuis
Begeleiden, hoe doe je dat?
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3. kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3.
1e gebod Ben ik echt de belangrijkste voor jou, elke dag van je leven?
2: Het Oude Egypte Par 4B: Een hoogontwikkelde cultuur
Wat moet je weten aan het eind van de les?
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Samenvatting Havo 5.
Politieke partijen en populisme
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Spelling d/t.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Hoe leer je geschiedenis?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Welkom bij het vak ICT … Van Meester Muhammet.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Les natuur en techniek, maandag en dinsdag groep 5 en 6
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Wjk.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Theo Thomas “Waarom gezamenlijk met de markt communiceren?”
Thema 3. Had ik de liefde niet - ik zou niets zijn ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Differentiatie.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Spelling woorden met lange klank
Woorden 4.7 Stijlfiguren.
Mijleer Les 1.
Jongeren en seks Plaatje.
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Diversiteit en integratie
Beste Havo 4..
E-health domotica E-learning
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
E health, Domotica en E-learning
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Project gamemarket Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

4. De Wereld na 1945 3. Toch ook echte oorlog

Toch ook echte oorlog Lees paragraaf 4.3 globaal Lees het stuk dat jou is aangereikt intensief Maak vervolgens aantekeningen over de volgende zaken (dus op schrift en meenemen de volgende les) Wie zijn de hoofdrolspelers? Maak een onderscheid tussen hoofdrolspelers intern (lees: binnenslands) en extern (lees: buitenslands). Geef aan welk doel de verschillende hoofdrolspelers voor ogen hadden. Verdiep je kennis door het een en ander met betrekking tot je onderwerp in Wikipedia op te zoeken

Vorm groepjes Jongens en meisjes door elkaar Zoek 3 klasgenoten op met allen een ander onderwerp

Expert opdracht Nu ga je gegevens uitwisselen Hoe doe je dat? Leg jullie aantekeningen naast elkaar Zoek naar overeenkomsten en verschillen Bespreek deze (en maak aantekeningen) Neem een A3 en maak een venn-diagram waarin de overeenkomsten en verschillen tot uiting komen

Voorbeeld van een venn-diagram