Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
“Hoe kom ik aan klanten?”
Samenvatting Book of lenses
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
….een korte presentatie
Stakeholderchart een kaart van belangen…
Workshop creatief brainstormen
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Logical Framework Approach
Gaming Bezoek een LAN-party.  De reclames werden duidelijk in kaart gebracht. Op de hekken waarmee de verschillende ruimtes werden afgezet hingen spandoeken.
Sociale media in de mix Wat zijn sociale media en hoe neem je ze mee in je marketing- communicatiemix Serge van Rooij Marieke Karssen
Marketing Werkgroep 6.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 – Engagement Les 5
Wiki: Medmec04 les 4(week 6)Engagement The game called life
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
Quality Function Deployment
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Social Media Reputation.
Basis communicatieplan
Experimentele Proeftuin Sint-Oedenrode Jo Gloudemans.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
essentie van kerst Over de mens-wording van Gods Zoon
Zondag 35 HC Franeker 8 maart 2009
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
(Niets doen… alles gaat vanzelf)
Samen sterk in verandering
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Plancyclus, les 2 Actualiteit
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Duurzaamheidsbeleid. Duurzaamheidsbeleid Het zijn Boxtelaren met een eigen visie die met opgestroopte mouwen, aanspreekbaar op hun verhaal, fragmenten.
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Creativiteits- sessie
3. Maar zo zien we niet alles, en bovendien is het beeld vlak.
Creativiteits- sessie
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Convergeren: keuzes maken
Creativiteits- sessie
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Transcript van de presentatie:

Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden disruption Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden

3 stappen Herkennen van de conventie De disruptie De visie

organisaties Conventies beperken organisaties Doorbreken door een radicaal nieuw idee Disruptie kan geen vaste methode zijn Herkenbaarheid is nooit nieuwe visie

gestalt Een relatie leggen waar die eerst niet was? Wij ontdekken alleen dus is het er al Anders zien.

voorbeelden Absolut geen drank maar mode Apple geen rekenmachine maar ontwerper gemaakt voor de creatieve geest Play station een manier van leven en niet alleen een spelletje op de computer Nike niet alleen de sport maar ook de atleet

gereedschap Spel staat voorop, kinderen als rolmodellen Spelregels voor disruption central zones, modellen en tools Convention zone, disruption zone, vision zone, context zone, evaluation zone, allemaal met eigen spelletjes

Convention zone, waarom Convention planets, de onderliggende veronderstellingen voor het merk The purchase funnel, direct marketing tool die aangeeft welke conventionele dynamiek er is.

Disruptie zone, met wie en wat als? Het idee achter het idee, meer hoofden weten meer dan 1 Het wat als proces, stelen van ideeen uit een ander veld Grote wiel idee, opblazen van alternatieven De ladder, multidoelen om rollen in communicatie te exploreren The brand integrity check, controle of ideeen geloofwaardig zijn

Visie zone voor wie wanneer? Corporate prism, kijken naar hoe interne onderdelen van een brand een impact naar buiten hebben Lighthouse, wie wil niet dat een brand een lichtend baken is voor anderen, inplaats van verhulling van problemen The vision grid, helpt het gedrag in kaart te brengen dat het brand de organisatie moet inspireren

Connection zone Brand connection wheel, laat relatie zien tussen brand en doelgroep Brand connection clock, nadruk op bewustwording timing met doelgroep Consumer connection wheel,middel om assesment te doen met de natuurlijk relatie met een bepaalde doelgroep The migration matrix, hoe goed kan een brand gepersonaliseerd worden Connection scenario , legt relatie tussen planning en doelen

Context zone, hoe Killer business questions, aan het begin door de doelgroep te formuleren vragen Relatie thermometer, diagnostische tool om de diepte van de relatie te meten Conversatie peiler, hoe wordt het brand in een gesprek gebruikt (social media) The brand game, onderzoeks techniek om te onderzoeken wat de dimensies zijn van het brand in de geest van de gebruikers Waterfront check, macro perspectief over potentiele impact van brand in de wereld

Evaluation zone, en dan? Evaluation framework, middel om de voorkeurs reactie van de doelgroep in kaart te brengen Idea impact monitor, dient ter exploratie van de grotere impact dat een idee kan hebben op de status van een brand in de marktplaats zowel direct als indirect

doel Opwaardering van het product niet de organisatie Alleen de marketing moet anders Out of the box betekent meer uit de box halen Innovatieve reclames

Kunst De organisatie die kunstzinnig moet zijn of esthetisch (leer van de schoonheid) Is bekend dat kunst kritisch is? Kunst als weg naar het schone als goede Kunst zuivert laat het overbodige achter zich Kunst legt niet uit, maar toont zich direct De wereld op zich is niet te kennen, alleen als voorstelling

Kunst als wereld van schijn Via vervreemding een ware wereld leren kennen Spelen met de werkelijkheid om er vat op te krijgen Kunst als simulatie, de Cave Kunst als second life waar je kan beleven wat je wil Kunst destabiliseert en laat zien wat eerder niet onder ogen mocht komen