Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Psycho-educaties voor kinderen met ASS Handleiding voor jezelf Ik ben speciaal Navigeren in de sociale wereld.
Handelingsgericht werken en de IB
Workshop Handelingsgericht werken
Welkom op de informatieavond van groep 7!
Het SiDi R Protocol Een protocol voor signalering en
Flexibel rekenonderwijs in groep 3 en 4 Bijeenkomst 1
Leren redeneren en experimenteren met concept cartoons
Wat wensen studenten met rekenproblemen en dyscalculie?
Stress en burn out Is er wat aan te doen? Hoe voorkomen we het?
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Van doelen naar reflectie
Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’
Het Debat 1. Het Debat - spelregels Groep zit in kring (zonder tafels) Er volgt een eerste stelling Maak een keuze voor (GROEN) of tegen (ROOD) Ga met.
kennisdelen voor rekencoördinatoren
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Gedragsproblemen bij kinderen samen te lijf
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
Hoe krijgt dit gestalte bij ons op school.
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Return to Sender.
Afstemmen rekenonderwijs van v(mb)o naar mbo: hoe, wat, waarom? Harm van Son – 6 december 2011.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Stagebegeleiding Bijeenkomst 6, Blok 2.
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst. ZOMER © Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Werking van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Demonstratie 5.Voortgang bijhouden en takenmapje 6.Zelf aan de slag 7.Vragen & Afsluiting.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Doel ZAT “Zo veel mogelijk kinderen en hun gezinnen zo vroeg en zo snel mogelijk goede en afgestemde zorg bieden en leerkrachten in de klas ondersteunen.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
Onderzoeksvaardigheden 3
TRENDS 2014 Hafida
Methodiek: Plancyclus
OPVOEDRELATIES ONDER SPANNING B Bijeenkomst 2. PROGRAMMA Restje dinsdag Film Casus maken Debatteren Checklist maken Professioneel pedagogisch handelen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
Over de organisatie: Afdelingen: AWBZ. Verpleging & Verzorging.Gespecialiseerde Ambulante Begeleiding WMO: Hulp bij het Huishouden Particulier en PGB.
PPO Delflanden IB netwerk “Groepsgericht denken”.
Zonder spieren en botten kun je niet ravotten Jacob van der Veen.
ICC Module Cultuur in de Spiegel Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Informatieavond groep 3
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Programmeren met kinderen
Dyslexie: van theorie naar praktijk in de klas
Passend onderwijs.
Gesprekkencyclus en overlegstructuur leerlingzorg
Letterlijk: Niet kunnen berekenen
Zwart wit denken in de klas
Coachtraining DOEN?! DAG 2
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
Gesprekstechnieken Les 6.
Gesprekstechnieken Les 6.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Transcript van de presentatie:

Derde ronde practicum ‘Binnen de methode’ Kijk op uw kinderen Middenbouw

Doel Het eigen handelingsrepertoire vergroten op het gebied van diagnosticeren in de klas. Door Het vaststellen en uitwisselen van handvatten en tips.

Programma Oefenen in analyseren Plenair: In groepjes: Inleiding met een observatie Kennismaken d.m.v. stellingen Stellingname Oefenen in analyseren Op onderzoek in methodes Uitwisselen ervaringen Uitwisselen handvatten en tips

Waarom diagnosticeren? Zonder diagnose geen hulp!

25 x 16

Diagnosticeren is…

Kies uw stelling! Diagnosticeren is iets anders dan hulp bieden. Diagnosticeren is specialistenwerk. Diagnosticeren is een kerntaak van elke leerkracht. Diagnosticeren is in groep 8 te laat. Diagnosticeren is tijdrovend. Diagnosticeren is …

Stellingname!

Na de toets … diagnose Toets RekenRijk groep 5 blok 6 Bekijk de toets van Eva Analyseer de oplossingen Welke vragen ga je stellen tijdens het diagnostisch gesprek? Waar let je op tijdens het gesprek? (observatiepunten) 9

De organisatie van diagnosticeren Hoe gaat u op uw school om met diagnosticeren? Op welke momenten kun je diagnosticeren? video Wat zegt de methode? Waar vind je het? Wanneer afstemming IB’er, RT’er? Wat heb je als leerkracht nodig om goed te diagnosticeren? . . . . . .

Op onderzoek in methodes

Uitwisselen handvatten en tips

De inhoud van diagnosticeren Oplossingsstrategieën bij niet beheerste onderwerpen vragen naar inzicht van de leerling m.b.t. het onderwerp noodzakelijke voorkennis (leerlijn en materiaalgebruik) . . . . . .

Protocol ERWD Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie 14