met het onderwijs samen bijzondere leermiddelen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Drempels. drempels Over de drempels met taal en rekenen Heim Meijerink Noordwijkerhout, april 2010.
Advertisements

Infoavond Praktijkonderwijs Maandag 24 februari 2014
DYSCALCULIE OP DEN BONGERD
De rekentoets.
‘t Schrijverke Zoetermeer
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Het Vakcollege: Meerwaarde in de regio
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Taalbeleid in het vmbo - een praktijkvoorbeeld
Opbrengstgericht werken
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Kansrijke combinatiegroepen
Het VPI als basis voor integraal handelingsgericht indiceren
door Liesbeth de Ruiter & Aligonda Wijnia
Taal en rekenen 17 april. Taal en rekenen 17 april.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Flitsbijeenkomst Nieuwegein 20 november Wat u kunt verwachten: De doorlopende leerlijn eisen aan de school = eisen aan het curriculum? het referentiekader.
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
Rekentoets locatie DEN BONGERD.
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Taal en rekenen Joke van Balen.
Presentatie 9 juni 2011 Excellente onderwijsprogrammering Bijeenkomst van sectievertegenwoordigers in het kader van de PSG-Expeditie donderdag 9 juni 2011.
TrabiTour für die Unterstufe
Voorlichtingsavond groep 3
Trainer Basisvaardigheden Spelling
SYMPOSIUM En nu op weg naar het taalonderwijs van de volgende honderd jaar.
PLUSKLAS.
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Voor leesplezier én resultaat!
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Waarom Een groep experts, de commissie-Meijerink, heeft vastgesteld dat het onderwijs in Nederland worstelt met 2 problemen: –Na de basisschool is er.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
VAKGROEPCOÖRDINATOREN MAVO/PAV 25 november 2013.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Verantwoorden over passend onderwijs Congres Antwoorden bij Verantwoorden 23 september 2015.
Het belang van de ketenverbinding Laura Punt. Wat komt er aan bod? Een stukje geschiedenis De beheersing van de basisvaardigheden Nut en noodzaak van.
Klas 3. Waarom Een groep experts, de commissie-Meijerink, heeft vastgesteld dat het onderwijs in Nederland worstelt met 2 problemen: –Na de basisschool.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Referentiekader rekenen. Uit: /
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
Informatieavond leerlingen en ouders mavo scholen Dunamare Overstap 4 mavo naar 4 havo per
Onderzoek naar gebruik en effectiviteit van de WERK-portal Saskia Verstegen.
Opbrengstwerken met het 4D-model
Conferentie Doorlopende Leerlijnen Taal en Rekenen, de referentieniveaus in de praktijk parallelsessie 1 nr. 2 Overdracht po-vo in de praktijk.
Referentiekader rekenen. Uit: /
Bijeenkomst projectleiders Utrecht, 26 september 2011.
Basisvaardigheden Taal een inspectie-onderzoek in het vmbo bbl/kbl en het PrO Jan Rijkers coördinerend inspecteur voortgezet onderwijs Taal in de etalage.
De actualiteit TypeWorld maakt leren typen leuk en makkelijk!
Toezicht op de kwaliteit van onderwijs en de doorlopende leerlijnen 1. Waarom toezicht? 2. Hoe werkt toezicht? 3. Hoe houden we toezicht op doorlopende.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
drempels Noodzaak: het niveau daalt Maatschappelijke zorg, politiek, media Aansluitingsproblemen (mbo,pabo) Basisvaardigheden sneeuwen onder Onderzoek.
‘de kracht van 4 scholen’ vitaal en duurzaam onderwijs OUDERAVOND 6 SEPTEMBER 2016 INEKE VAN SIJL.
Spel Politiek Nederland
Loopbaancompetenties
Onderzoek rekentoets Vossius Gymnasium
High Tea 8 november 2016.
Haal meer uit het leerlingvolgsysteem aan de hand van de TOA
Bedrijvigheid in de lessen economie!
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
High Tea 8 november 2016.
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Visie op het economieonderwijs
Om de PowerPoint te starten: Rapportage Indicatoren Opbrengsten
Heb jij ballen voor scrummen?
Jessica van der Zanden Bee-B0t
Transcript van de presentatie:

met het onderwijs samen bijzondere leermiddelen Onze missie: met het onderwijs samen bijzondere leermiddelen voor alle basisvaardigheden ontwikkelen.

Onze ambitie aanzetten tot leren: activeren, stimuleren, motiveren oefenen op maat: traploos door de niveaus eruit halen wat erin zit: zwakke leerders erbij trekken sterke leerders uitdagen Output voor docenten om leerlingen te coachen

Commissie Meijerink: doorlopende leerlijnen

Score en het Referentiekader Taal Rekenen Niveau 1 BAO groep 7 idem Niveau 2 1F 1F/1S Niveau 3 2F 2F/1S Niveau 4 2/3F 2F/2S Niveau 5 3F 3F/2S Niveau 6 4F 3F/3S

Score is leuk om te doen Score bevat elementen uit game-wereld Leerlingen kunnen hun eigen omgeving skinnen; kiezen voor eigen coach etc.

Score benadert leren positief Ook hier weer de invloed uit de game-wereld. Leerlingen krijgen feed-back van virtuele coach. Score legt de nadruk op de dingen die goed gaat: positieve feedback! Je resultaten worden vastgelegd voor je eigen overzicht .

Oefenen voor alle niveaus…

..met behulp van een instaptest

..oefenen op je eigen niveau

Score is speels en daagt je uit..

degelijk didactisch model concentrisch adaptief thematisch

Verschillende oefentypen:

Het goede antwoord kiezen

Lijn trekken naar het antwoord

..bijtellen tot honderd

opbouw in moeilijkheidsgraad

Vaardigheid en inzicht

Talent uitdagen

Hulplijnen: uitleg en virtuele coach

Score : Leerling Volgsysteem

Wat kunt u verwachten van de Basisacademie? Pilot op uw school Implementatietraject