Colgate-Palmolive Nederland Ajax Bloemenfestijn Reclame effectiviteitsonderzoek februari/maart/april 1998.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie doelstellingen
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 - RA patiënten – Februari 2009 REUMATOÏDE ARTRITIS KENNIS – OPVOLGING – PERSOONLIJKE EVALUATIE Patiëntenonderzoek Initiatief van met de steun van nv.
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
7 april 2013 Zoetermeer 1. 1Korinthe Maar, zal iemand zeggen, hoe worden de doden opgewekt? En met wat voor lichaam komen zij? 2.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Confidential & Proprietary Copyright © 2007 The Nielsen Company INNOVATIE Tracking Februari 2007.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Spadel Spa Citron Reclame Effectiviteitsonderzoek Augustus 1997.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
1. 33 GERECHTIGHEID GODS 21 Thans is echter buiten de wet om GERECHTIGHEID GODS openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 34.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Afrika: Topo nakijken en leren.
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Opzet van het onderzoek Merk- en reclamebekendheid
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
In opdracht van NOC*NSF
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Opzet van het onderzoek Bekendheidsniveau’s Bron van reclamebekendheid
Waar gaat het nou toch om?!
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
23 mei 2013 Bodegraven vanaf hoofdstuk 6: hoofdst.1: de wijsheid van de wereld hoofdst.2: de wijsheid van God hoofdst.3: Gods akker en Gods bouwwerk.
Transcript van de presentatie:

Colgate-Palmolive Nederland Ajax Bloemenfestijn Reclame effectiviteitsonderzoek februari/maart/april 1998

JCDecaux Nederland v Doelstellingen v Opzet van het onderzoek v Bekendheidsniveau’s v Bron (van reclamebekendheid) v Spontane herinnering van inhoud reclame v Herkenning van Abribus poster v Beoordeling van de poster v Houding ten opzichte van Ajax Bloemenfestijn v Koopintenties Inhoudsopgave

JCDecaux Nederland Doelstellingen v Colgate Palmolive introduceerde een line extension van Ajax Allesreiniger, namelijk toevoeging van een geur aan de traditionele allesreiniger. Het merk heeft een gevestigd imago en erfenis, maar de geurtoevoeging is nieuw. v De belangrijkste produktvoordelen gecommuniceerd door de multimediale campagne die onderzocht diende te worden waren de schoonmaakkracht met langdurige geur. v Onderzoek was opgezet om te meten; s bekendheidsniveau’s van het merk en line extension s herkenning van de specifieke communicatie s houding t.o.v. Ajax Bloemenfestijn s invloed op gedrag

JCDecaux Nederland Opzet onderzoek v Tracking reclame bekendheidsonderzoek v Onafhankelijke onderzoeksinstantie, NIPO v Totale steekproef van 2273 respondenten v Onderzoeksteden: s Apeldoorn s Breda s Leiden s Maastricht s Utrecht

JCDecaux Nederland v Straatinterviews gehouden in stadscentra zonder dat er buitenreclame objecten zichtbaar waren tijdens het interview v Respondenten waren vrouwen tussen jaar die verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse boodschappen (kerndoelgroep vrouwen tussen jaar) v Representatieve steekproef v Steekproef evenredig verdeeld over representatieve steden en dagen v Onderzoeksdagen (inclusief zaterdag) s 0 meting februari, 1998 s 1 meting maart, 1998 s 2 meting april, 1998 s 3 meting april, 1998 v Geheel gestructureerde vragenlijsten vooraf overeengekomen Opzet onderzoek - vervolg

Gepland media & onderzoekschema onderzoek televisie magazines week abri’s JCDecaux Nederland

onderzoek televisie magazines week abri’s Uiteindelijk media & onderzoekschema JCDecaux Nederland

Mediabestedingen (* Dfl 000) - onderzoek/campagne periode, week 6 t/m 17 Bron : BBC Totaal : Dfl 4,3 mln D'Arc Johnson Muscle Andy Antikal Jif Ajax JCDecaux Nederland

Enkele problemen v Groot aantal waargenomen merken in de branche v Branche gedomineerd door merken (blijkt uit antwoorden respondenten) v Tendens om Ajax Bloemenfestijn toe te schrijven aan Ajax algemeen

JCDecaux Nederland Spontane merkbekendheid belangrijkste merken “Kunt u mij alle merken noemen van allesreinigers die u kent ?” 76.2% 69.1% 46.6% 16.7% 23.9% 72.7% 61.9% 44.7% 19.9% 21.2% 76.8% 65.2% 46.0% 22.7% 22.0% 76.0% 63.9% 39.1% 18.2% 16.2% AjaxAndyJifDriehoekGlorix 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis: allen

JCDecaux Nederland Spontane merkbekendheid naar Ajax merk “Kunt u mij alle merken noemen van allesreinigers die u kent ?” Basis: allen 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting 2.0% 3.5% 1.7% 5.7% 1.3% 3.4% 2.5% 1.1% 3.9% 0.9% 4.6% 3.7% 2.8% 1.2% 4.0% 1.6% 3.9% 3.5% 1.0% 1.2% 4.7% 1.4% BloemenfestijnEucalyptusFrisGel 2 in 1LimoenUltra

JCDecaux Nederland Spontane merkbekendheid Ajax merken (20-34 jaar) “Kunt u mij alle merken noemen van allesreinigers die u kent ?” 2.2% 3.0% 1.9% 5.2% 1.1% 2.5% 2.9% 0.4% 1.3% 3.8% 1.3% 5.2% 3.9% 3.0% 1.7% 3.9% 1.3% 5.1% 3.7% 0.5% 1.4% 4.2% 0.5% BloemenfestijnEucalyptusFrisGel 2 in 1LimoenUltra 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis : jaar

JCDecaux Nederland Spontane reclamebekendheid belangrijkste merken “Voor welke van de allesreinigers heeft u onlangs reclame gezien of gehoord ?” 36.4% 23.5% 17.0% 0.3% 4.1% 28.9% 15.4% 11.5% 0.7% 2.3% 31.1% 13.5% 13.2% 0.4% 2.5% 28.7% 10.5% 0.6% 2.7% AjaxAndyJifDriehoekGlorix 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis: allen

JCDecaux Nederland Spontane reclame bekendheid naar Ajax merk 28.0% 7.9% 21.7% 8.8% 21.6% 10.4% 18.2% 10.2% AjaxBloemenfestijn 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis: allen

JCDecaux Nederland Bron van spontane reclamebekendheid Ajax Bloemenfestijn “Waar heeft u de reclame van Ajax Bloemenfestijn gezien of gehoord ?” Basis : allen die spontaan bekend zijn met reclame 6.0% 74.0% 10.0% 12.0% 10.2% 73.5% 24.5% 10.2% 20.3% 45.8% 25.4% 20.3% 3.8% 73.1% 23.1% 15.4% PostersTelevisieVrouwenbladen In de winkel 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting

JCDecaux Nederland Spontane reclamebekendheid - Ajax merken jaar Basis : allen Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting 27.6% 8.2% 26.3% 9.2% 23.4% 11.3% 26.0% 9.8% AjaxBloemenfestijn

JCDecaux Nederland Spontane reclameherinnering televisie commercial “Kunt u vertellen wat u zich kan herinneren van de commercial ?” v Bloemen/bloemenfestijn30% v Meisje geeft bloemen 29% v Drie/vier flessen, levendige verpakking29% v Vrouw/moeder, dansend/singend 20% v Vernieuwde/nieuwe geuren 19% v Zwabber/emmer e.d. 17% v Hele huis ruikt goed 16% v Bloemen/bloemengeur 15% v Langdurige geur 7% v Zomerhuis 7% v Allesreiniger/alles snel schoon 7% Basis : allen die spontaan bekend zijn met reclame

JCDecaux Nederland Spontane herinnering van het reclameconcept - alle media v Geur dominant voor zowel Ajax Bloemenfestijn als Ajax v Frequente vermelding 3 of 4 flessen v Vernieuwde geur v Langdurig v Gehele huis ruikt lekker v Alles snel schoon

JCDecaux Nederland Totale reclamebekendheid (spontaan en geholpen) 17.3% 21.3% 19.4% 19.6% 23.4% 26.4% 24.2% 24.7% allen jaar 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis : allen

JCDecaux Nederland Merkloze advertentie

JCDecaux Nederland Bekendheid merkloze advertentie “Kunt u zich herinneren of u één van deze advertenties eerder gezien heeft ?” ja nee weet niet 4.9% 3.6%4.4%7.2% 59.8%65.7%58.9%51.2% 35.0%30.2%36.2%41.0% Basis : allen 1 meting2 meting3 meting0 meting

JCDecaux Nederland Bron van merkloze reclamebekendheid “Waar heeft u deze advertenties gezien ?” Basis : allen bekend met merkloze advertentie 5.4% 51.4% 11.3% 27.9% 8.9% 44.0% 28.0% 23.2% 17.5% 28.2% 30.6% 15.7% 36.7% 21.0% 23.8% PostersTelevisie Krant Vrouwenblad 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting

JCDecaux Nederland Identificatie merkloze advertentie “Voor welk merk denkt u dat er reclame wordt gemaakt ?” Basis : allen die zich merkloze advertentie herinneren 39.6% 36.0% 38.7% 38.3% 43.3% 28.6% Attributie naar Ajax algemeen Attributie naar Ajax Bloemenfestijn 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting

JCDecaux Nederland Belangrijkste boodschap van de advertentie “Wat is volgens u de boodschap van deze advertentie ?” 32.3% 27.7% 24.3% 17.8% 22.7% 11.7% 31.8% 30.7% 25.5% 22.8% 20.5% 13.5% 35.7% 26.5% 26.4% 24.8% 16.5% 11.8% 43.2% 27.3% 30.7% 26.0% 28.3% 21.9% Bloemengeur Huis/alles ruikt goed Frisse geur Vernieuwde/ nieuwe geur Goed als voorheen Langdurige geur 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis: allen

JCDecaux Nederland 3.8% 8.3% 7.4% 0.0% 9.7% 6.3% 7.7% 2.2% 0.4% 0.7% 9.0% 8.6% 9.1% 3.9% 4.0% 1.9% 11.7% 6.4% 5.5% 6.1% 0.0% 1.8% Verschillende nieuwe geuren Stimuleert koop/ gebruik/proberent Vrolijk/kleurrijk Natuurlijke geuren Betrouwbaar merk Maakt snel schoon 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis : allen Belangrijkste boodschap van de advertentie “Wat is volgens u de boodschap van deze advertentie ?”

JCDecaux Nederland Mening over de advertentie “Welke van de volgende woorden geven uw houding/gevoelens aan ten aanzien van deze advertenties ?” 76.1% 56.7% 60.6% 56.2% 49.4% 51.2% 76.8% 61.0% 65.7% 61.0% 56.7% 50.1% 64.1% 63.6% 60.8% 59.6% 49.0% 79.7% 65.0% 67.8% 63.5% 65.2% 52.7% In het oog springend Blijft hangenAantrekkelijkSpreekt mij aan Anders dan anderen Stijlvol 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis : allen 76.8%

JCDecaux Nederland 41.6% 34.8% 36.9% 7.1% 6.9% 4.3% 44.2% 38.1% 40.9% 8.8% 10.2% 3.9% 47.3% 43.8% 42.0% 10.7% 9.3% 6.0% 53.1% 50.8% 47.7% 14.6% 10.4% 6.4% VerrassendSlimInteressantVerwarrendStomSaai 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Mening over de advertentie - vervolg “Welke van de volgende woorden geven uw houding/gevoelens aan ten aanzien van deze advertenties ?” Basis : allen

JCDecaux Nederland Uitspraken “helemaal mee eens” “Wilt u mij zeggen in welke mate u het eens bent met elke uitspraak ?” 8.0% 11.5% 6.8% 11.8% 9.9% 16.5% 23.5% 11.5% 11.3% 9.0% 14.9% 21.6% 9.5% 13.9% 12.1% 20.3% 28.9% 12.3% 15.2% 16.0% heeft de snelle schoonmaakkracht van de gebruikelijke Ajax heeft een geur die lang blijft hangen is natuurlijk en niet agressief voor de huid geeft mij het vertrouwen dat mijn huis echt schoon is biedt een buiten- gewoon goede schoonmaakkracht 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis : allen

JCDecaux Nederland 4.9% 10.4% 26.3% 36.5% 4.8% 9.7% 31.8% 41.1% 7.2% 15.6% 31.3% 39.0% 9.2% 19.3% 31.4% 41.6% is beter dan andere schoonmaak- middelen door zijn aangenamere geur geeft waar voor je geld is modern, hedendaags heeft aantrekkelijke verpakkingen en kleuren 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Uitspraken “helemaal mee eens” - vervolg “Wilt u mij zeggen in welke mate u het eens bent met elke uitspraak ?” Basis : allen

JCDecaux Nederland Basis : jaar 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting 8.2% 11.2% 7.5% 12.7% 9.3% 19.2% 27.1% 7.9% 10.4% 7.5% 19.0% 24.7% 13.4% 16.5% 14.3% 19.1% 27.4% 12.1% 16.3% 16.7% Uitspraken “helemaal mee eens” jaar “Wilt u mij zeggen in welke mate u het eens bent met elke uitspraak ?” heeft de snelle schoonmaakkracht van de gebruikelijke Ajax heeft een geur die lang blijft hangen is natuurlijk en niet agressief voor de huid geeft mij het vertrouwen dat mijn huis echt schoon is biedt een buiten- gewoon goede schoonmaakkracht

JCDecaux Nederland 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting 3.4% 9.7% 24.6% 33.2% 3.8% 10.0% 32.5% 37.9% 10.0% 18.6% 31.2% 39.0% 8.8% 19.1% 30.2% 41.9% Uitspraken “helemaal mee eens” jaar - vervolg “Wilt u mij zeggen in welke mate u het eens bent met elke uitspraak ?” Basis : jaar is beter dan andere schoonmaak- middelen door zijn aangenamere geur geeft waar voor je geld is modern, hedendaags heeft aantrekkelijke verpakkingen en kleuren

JCDecaux Nederland Uitspraken - mee eens (totaal) “Wilt u mij zeggen in welke mate u het eens bent met elke uitspraak ?” 24.1% 29.6% 13.5% 33.2% 27.9% 44.3% 55.7% 23.0% 39.1% 34.3% 41.7% 50.4% 19.0% 40.6% 38.1% 52.9% 56.4% 24.6% 48.6% 45.9% 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis : allen heeft de snelle schoonmaakkracht van de gebruikelijke Ajax heeft een geur die lang blijft hangen is natuurlijk en niet agressief voor de huid geeft mij het vertrouwen dat mijn huis echt schoon is biedt een buiten- gewoon goede schoonmaakkracht

JCDecaux Nederland 11.5% 33.2% 62.7% 68.2% 21.2% 41.1% 72.4% 72.0% 20.9% 44.3% 69.8% 70.8% 27.5% 53.7% 73.8% 71.5% 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Uitspraken - mee eens (totaal) - vervolg “Wilt u mij zeggen in welke mate u het eens bent met elke uitspraak ?” Basis : allen is beter dan andere schoonmaak- middelen door zijn aangenamere geur geeft waar voor je geld is modern, hedendaags heeft aantrekkelijke verpakkingen en kleuren

JCDecaux Nederland Koopintentie Ajax Bloemenfestijn voor fl 3,39 “Als u de volgende keer een allesreiniger koopt, hoe waarschijnlijk is het dat u de volgende keer Ajax Bloemenfestijn gaat kopen voor fl 3,99 ?” 27.9%32.1%32.5%26.8% 13.7% 12.7%13.2% 19.7% 29.0% 30.3%25.8%27.9% 20.6%16.5%19.2%17.6% 0 Meting1 Meting2 Meting3 Meting heel waarschijnlijk enigszins waarschijnlijk niet erg waarschijnlijk zeer onwaarschijnlijk Basis : allen

JCDecaux Nederland 0 Meting1 Meting2 Meting3 Meting 23.9% 33.3%32.0% 24.2% 15.7% 12.9%14.3%22.8% 30.6%31.3%27.3%28.4% 21.3%13.8%16.9%17.2% Basis : jaar Koopintentie Ajax Bloemenfestijn voor fl 3, jaar “Als u de volgende keer een allesreiniger koopt, hoe waarschijnlijk is het dat u de volgende keer Ajax Bloemenfestijn gaat kopen voor fl 3,99 ?” heel waarschijnlijk enigszins waarschijnlijk niet erg waarschijnlijk zeer onwaarschijnlijk

JCDecaux Nederland Spontaan koopgedrag Ajax Bloemenfestijn “Welk merk heeft u het laatst gekocht ?” en “Welk merk zal u waarschijnlijk de volgende keer kopen ?” 2.4% 4.4% 3.2% 4.7% 5.1% 4.9% 5.3% 3.9% Laatst gekochtWaarschijnlijk de volgende keer kopen 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting Basis : allen

JCDecaux Nederland Basis : jaar 0 Meting 1 Meting 2 Meting 3 Meting 3.4% 5.2% 2.5% 6.1% 5.6% 4.7% 2.8% Laatst gekocht Spontaan koopgedrag Ajax Bloemenfestijn jaar “Welk merk heeft u het laatst gekocht ?” en “Welk merk zal u waarschijnlijk de volgende keer kopen ?” Waarschijnlijk de volgende keer kopen

JCDecaux Nederland Conclusies v Duidelijke groei in merk- en reclamebekendheid in markt waar de bekendheid van alle andere belangrijke merken lager is. v Nauwkeurige herinnering van inhoud reclame en belangrijkste boodschap. v Duidelijke verbetering in herinnering van inhoud andere media na Abribus campagne. v Groei in herinnering en identificatie van creatief concept. v Sterke verbetering in mening over creativiteit. v Dit heeft een sterke relatie met de verbetering in houding ten opzichte van het merk. v Toename in aanschaf produkt het meest duidelijk na Abribus campagne. v Belangrijkste doelgroep (20-34) laat in het algemeen gelijke tot iets betere resultaten zien.