Faculteit der Letteren Communicatie- en Informatiewetenschappen Het gebruik van taal, beeld en geluid in de interne en externe communicatie van (inter)nationale organisaties
Bacheloropleiding USP: Grote aandacht voor de internationale context van professionele communicatie Afstudeerrichtingen: BCO en IBC Focus: Vreemde taal (bijv. bedrijfstaal, intercultureel onderzoek Engels) Communicatie en Cultuur (bijv. interculturele communicatie) Management en Organisatie (bijv. communicatiemanagement) Communicatiestrategieën (bijv. communicatieonderzoek & advisering) Onderzoeksmethoden (bijv. statistiek) Waardering: Beste opleiding
Masteropleiding USP: Multidisciplinair perspectief op factoren die het ontwerp en het effect van boodschappen beïnvloeden – overtuigingskracht, technologie en cultuur Afstudeerrichtingen: C&B, NMTC, IBC Focus: Functie, werking, effectiviteit van communicatie in professionele context (bijv. communicatie, identiteit & imago; communicatie, gedrag & beïnvloeding) Stakeholder relaties, meertaligheid, culturele diversiteit in internationale context (bijv. corporate strategy; global corporate communications) Mediakeuze, discourse, nieuwe tekstgenres in de juridische, journalistieke en gezondheidscontext (bijv. taalgebruik in nieuwe media) Waardering: Beste opleiding
Arbeidsmarktperspectief beleidsmedewerker/adviseur bij Corp.Comm. of Marketing van Philips, KPN beleidsmedewerker buitenlandrelaties van Ministerie van Landbouw adviseur communicatie bij college van Gedeputeerde Staten Friesland beleidsmedewerker/adviseur/manager UMCG opleidingsmanager/trainer bij Schouten en Nelissen interim professional Yacht sociale mediaredacteur Volkskrant beleidsmedewerker/PR adviseur gemeente persvoorlichter bij verzekeringsmaatschappij adviseur bij grote en kleine marketing/communicatiebureaus beleidsmedewerker/adviseur middelbare scholengemeenschap adviseur bij universitaire schrijfcentra promovendus…
Onderzoek Instituut: Center for Language Studies (Faculteit der Letteren) Onderzoeksgroepen (Language in Society): Persuasive Communication, focus on the interaction between message characteristics and receiver responses. Non-nativeness in Communication, focus on what happens when non-natives engage with natives or other non-natives. Key publications: Personality and Social Psychology Bulletin, Communication Research, Discourse Studies, IEEE Transactions on Professional Communication, Journal of Global Marketing, etc. Tekst[blad], Tijdschrift voor Taalbeheersing, Onze Taal, Ad Rem, etc. NTR Over de Kop, Hoe?Zo! Radio, Wereldomroep, interview Trouw, Smart Health Event, etc.
Programma vanmiddag 14:15 - 15:30uur Ronde 1 'English, please‘ – Marinel Gerritsen in GN4 Overtuigende verhalen – Hans Hoeken in GN5 15:30 - 15:45uur Pauze 15:45 - 17:00uur Ronde 2 Weerstand bieden aan weerstand – Enny Das in GN4 Interactionele dilemma's in online communicatie – Wyke Stommel in GN5 17:00 - 17:15uur Afronding – Guido Rijnja 17:15 - 17:45 uur Borrel en netwerken in Sportcafé Gymnasion