Faculteit der Letteren Communicatie- en Informatiewetenschappen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingssamenwerking en internationale aspecten van de kinesitherapie Een case study Prof. F. Staes.
Advertisements

GRUNDTVIG & KA1 14/02/2014. De hoofdlijnen van Erasmus+ DRIE kernacties (key activities): 1.Leermobiliteit voor individuen 2.Samenwerking voor innovatie.
Ondernemen in de praktijk
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Social Media Wim Elving Universiteit van Amsterdam / ASCoR.
& People4Change.
Arbeidstevredenheid en prestaties
Rhenen, 8 april 2011 Dagvoorzitter: Jan van Setten.
Identifying Teacher Qualitywww.teacherqualitytoolbox.eu.
Leiderschap.
Huidige pagina.
Welkom bij het Dagje Economie en Bedrijfseconomie Studeren
Eric Holtman Hoofd Xchange, Centrum voor Nieuwe Media.
1 Cloud Computing & SaaS boodschap and werkgroep Educatie & PR February © EuroCloud –
“UW MERKNAAM DOOR ANDERE OGEN"
Faculteit Sociale Wetenschappen
Informatie avond TCS AIESEC International Internships and Projects 27 maart 2012 AIESEC Utrecht.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Van diagnose naar etiket Discussiemiddag 19 juni 2013 Centrum voor Ethiek 1.
Centrale voorlichtingsdag RuG,
Welkom HBO Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
Masterclass ‘gedoe komt er toch’ ‘echte innovatiekracht ligt bij professionals, niet bij managers’ ‘de meerwaarde van innovatie kan zich alleen tonen in.
Brede scholen school / scholen sportzaal kinderopvang buitenschoolse opvang bibliotheek huisarts … etc. op één locatie.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Het effect van Engelse slogans in advertenties
Welkom op de Grote Griffiedag!
Get the message Opleiding Communicatie -Grafisch design-Eventmanagement & styling-AV-producties-Tekst & publiciteit-Communicatiemanagement-
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
13.15 uur Introductie uur Start 1 e Workshop ronde uur Pauze uur Start 2 e Workshop ronde uur Start 3 e Workshop ronde uur.
Kwartiermaken en Decentralisatie
Gebiedsvisie Groningen-West
Programma 9.30 uur Ontvangst/inschrijving uur Welkom & Presentatie programma door dagvoorzitter door Jan Seeleman, dagvoorzitter (tevens secretaris.
recipients’ impressions of senders’ likability
Welkom Symposium ‘Leren over de grenzen’ 21 april 2010.
Pressure Line voert nationale en internationale projecten uit op het gebied van ontwerp, communicatie, promotie en educatie.
High tech human touch Utwente.nl/bachelor
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
OVERTUIGEN MET WOORDEN
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Hans BennisMeertens Instituut (KNAW)
WELKOM bij het LUSTRUMSYMPOSIUM
Trainers bijeenkomst Simokos Trainers bijeenkomst 2014 – 2015 Simokos.
Cross-national, cross-cultural OB research: advances, gaps, and recommendations Tsui, Nifadkar, & Ou (2007) Journal of Management, 33,
Communicatie en Instumenten
Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007.
1| library | library Pure – introductie.
FEDIPRO PowerEvent Brussel, 29 oktober 2015 #FEDIPRO #FEDIPRO.
Premasters Communicatie- en Informatiewetenschappen Communicatie en Beïnvloeding International Business Communication Mw. Lucie Botterhuis - studieadviseur.
De compliance functie en beloningsbeleid VCO, 6 maart 2012 Janet Visbeen
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
SoMeRe.nl Een uitnodiging Sjoerd de Vries & Efthymios Constantinides.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Interactiepatronen in het onderwijs Oriëntatiecollege CIW Hoorcollege 4, 18 april 2001 Kees de Glopper.
Dia 1 van 23 Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief Dia’s bij hoofdstuk 6 Marie-Thérèse Claes Marinel Gerritsen.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Eigenaarschap voor kwaliteit
Informatie over universitaire bacheloropleidingen
Science2Design4Society Wat is … DesignLab? Het DesignLab is een platform voor multidisciplinaire samenwerking, innovatie en creativiteit, waar ‘design.
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Procedurele rechtvaardigheid in multiculturele conflicten
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Toelichting pijlenschema’s volgtijdelijkheidsvoorwaarden schakel – master HW In onderstaande figuren wordt, per afstudeerrichting, voor de master in de.
Transcript van de presentatie:

Faculteit der Letteren Communicatie- en Informatiewetenschappen Het gebruik van taal, beeld en geluid in de interne en externe communicatie van (inter)nationale organisaties

Bacheloropleiding USP: Grote aandacht voor de internationale context van professionele communicatie Afstudeerrichtingen: BCO en IBC Focus: Vreemde taal (bijv. bedrijfstaal, intercultureel onderzoek Engels) Communicatie en Cultuur (bijv. interculturele communicatie) Management en Organisatie (bijv. communicatiemanagement) Communicatiestrategieën (bijv. communicatieonderzoek & advisering) Onderzoeksmethoden (bijv. statistiek) Waardering: Beste opleiding

Masteropleiding USP: Multidisciplinair perspectief op factoren die het ontwerp en het effect van boodschappen beïnvloeden – overtuigingskracht, technologie en cultuur Afstudeerrichtingen: C&B, NMTC, IBC Focus: Functie, werking, effectiviteit van communicatie in professionele context (bijv. communicatie, identiteit & imago; communicatie, gedrag & beïnvloeding) Stakeholder relaties, meertaligheid, culturele diversiteit in internationale context (bijv. corporate strategy; global corporate communications) Mediakeuze, discourse, nieuwe tekstgenres in de juridische, journalistieke en gezondheidscontext (bijv. taalgebruik in nieuwe media) Waardering: Beste opleiding

Arbeidsmarktperspectief beleidsmedewerker/adviseur bij Corp.Comm. of Marketing van Philips, KPN beleidsmedewerker buitenlandrelaties van Ministerie van Landbouw adviseur communicatie bij college van Gedeputeerde Staten Friesland beleidsmedewerker/adviseur/manager UMCG opleidingsmanager/trainer bij Schouten en Nelissen interim professional Yacht sociale mediaredacteur Volkskrant beleidsmedewerker/PR adviseur gemeente persvoorlichter bij verzekeringsmaatschappij adviseur bij grote en kleine marketing/communicatiebureaus beleidsmedewerker/adviseur middelbare scholengemeenschap adviseur bij universitaire schrijfcentra promovendus…

Onderzoek Instituut: Center for Language Studies (Faculteit der Letteren) Onderzoeksgroepen (Language in Society): Persuasive Communication, focus on the interaction between message characteristics and receiver responses. Non-nativeness in Communication, focus on what happens when non-natives engage with natives or other non-natives. Key publications: Personality and Social Psychology Bulletin, Communication Research, Discourse Studies, IEEE Transactions on Professional Communication, Journal of Global Marketing, etc. Tekst[blad], Tijdschrift voor Taalbeheersing, Onze Taal, Ad Rem, etc. NTR Over de Kop, Hoe?Zo! Radio, Wereldomroep, interview Trouw, Smart Health Event, etc.

Programma vanmiddag 14:15 - 15:30uur Ronde 1 'English, please‘ – Marinel Gerritsen in GN4 Overtuigende verhalen – Hans Hoeken in GN5 15:30 - 15:45uur Pauze 15:45 - 17:00uur Ronde 2 Weerstand bieden aan weerstand – Enny Das in GN4 Interactionele dilemma's in online communicatie – Wyke Stommel in GN5 17:00 - 17:15uur Afronding – Guido Rijnja 17:15 - 17:45 uur Borrel en netwerken in Sportcafé Gymnasion