Eric Holtman Hoofd Xchange, Centrum voor Nieuwe Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
informatica keuzevak in 5- en 6-vwo
Advertisements

Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Nieuw leren vraagt om nieuw organiseren Presentatie Jan Geurts
Centre of Innovation and Services (CIS)
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
Blended learning Over minder onderwijzen en meer leren
Opleiding Aviation Presentatie Themadag Engineering 18 november 2011
Definieer het maar ruimtelijke interfaces Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic.
Inhoud Ebou leigh Stage werk Intake Hku Seminars
1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Faculteit der Letteren Communicatie- en Informatiewetenschappen
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Hogeschool Gent. Missie De Hogeschool Gent wil excelleren in onderwijs, onderzoek, dienstverlening en beoefening van de kunsten. Via de competentie van.
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
Structuur van de opleiding Inhoud profielen Faculteit Psychologie & Educatiewetenschappen ONDERWIJSKUNDE.
Nardi Steverink.
Patrick Stoop 1MCTa Projectwerking. ICT Webdesign Audio en video Creativiteit.
SBC Opleveren Materiaal uitdelen Introductie Voorstellen Opstellen
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
Project Dream Methods of Development Thinking of Development.
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Pabo Netwerkbijeenkomst 9 juni 2006 De pedagogische opdracht van de pabo Betekenisvolle en zinvolle kennis van de pedagogiek.
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Voorlichting Podiumtechniek 15 november Het GLR en de andere opleidingsinstituten. Vaste deelnemers in het overleg van de onderwijskamer: GLA Deltion.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 4 - onderwerpen Multiplexen.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
Minor CrossLab _Redactioneel Alternate Realities: Life as a Game / Droomontwerpen Sem5_winter_2010.
BEDRIJVEN SAFARI. Games Microsoft en Playstation ‘Rocket Riot’ Playstation Home; reageren op vraag naar attributen Rondleiding Spellen testen.
Pilot Economie & Ondernemen Vernieuwing in het VMBO
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
moderniseren van het curriculum.
45 jaar Vereniging van Grafisch Technologen (GTSC) ; 9 april 2008 Opleiden voor de Creatieve Industrie Arie van Tilborg, directeur MediaCollege.
E-Xperimenteren Plus Leendert van Gastel, UvA Jan Mulder, VU , NNV Landelijke Practicumdag.
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
Welkom bij het MA-programma New Media & Digital Culture Imar de Vries, Ann-Sophie Lehmann Donderdag 7 oktober 2010.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
De kunst van de schoolklas binnen de docentenopleiding
Grafisch lyceum Rotterdam
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Technology for health Welkom op onze 6e bijeenkomst!!
Competentieleren met ICT Pedagogisch-didactische uitdaging voor een krachtige leeromgeving Stephen Hargreaves, MA Lector-onderzoeker onderwijsvernieuwing.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Netwerkmiddag VO-WO 12 november 2015 Peter Coopmans Faculteit Geesteswetenschappen & Graduate School of Teaching.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
Universiteit Utrecht Managementinformatie via het web met behulp van Business Objects Angela Wolffenbuttel Afdeling Informatievoorziening, Bureau Controller.
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Beleidsrijk invoeren D&P Arte College Almere
het programmeren voorbij
In het mbo Marga Douma-Alta 2 november 2016
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
23 maart 2017 profilering.
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Serious soaps Opleiden naar wendbaarheid
Science2Design4Society Wat is … DesignLab? Het DesignLab is een platform voor multidisciplinaire samenwerking, innovatie en creativiteit, waar ‘design.
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Sieberdam/ROCS & KODOS
Onderzoeksproject Cultuur in de Spiegel ( )
Leiding geven aan school ontwikkeling
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Eric Holtman Hoofd Xchange, Centrum voor Nieuwe Media

FILM EN NIEUWE MEDIA 2 voor 12 2

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht 3300 studenten Faculteiten: Muziek (523) Beeldende Kunst en Vormgeving (1428) Theater (347) Kunst & Economie management (596) Kunst, Media & Technologie (1150)

Faculteit Kunst, Media & Technologie School of Art and Technology School of Media and Technology School of Music and Technology Graduate School

Curriculum componenten Kennisoverdracht: kennis gericht op professionele vaardigheden voor het werkveld Confrontatie: “leren door te doen” confrontatie met de beroepspraktijk door projectonderwijs Reflectie: ontwikkelen meta-cognitieve vaardigheden voor verdieping

Projecten uit de creatieve industrie Om confrontatie in het onderwijs te brengen: behoefte aan echte opdrachten (budget - deadline - verantwoordelijkheid - afzetpodium) Opbouw van Projectenbureau: Xchange

Xchange: interface voor de faculteit Xchange werft en ontvangt verzoeken uit de creatieve industrie Xchange biedt project portfolio aan aan de verschillende opleidingen Xchange ondersteunt de inbedding van projecten in het curriculum

Kenmerken Sterke focus op werkveld en arbeidsmarkt Nauwe samenwerking met creatieve industrie: opdrachtprojecten voor industrie in het curriculum Complexe ontwerp-opdrachten voor multidisciplinaire teams Didactische model ontwikkeld

specifieke gebruikscontext Kritische succes factoren specifieke gebruikscontext onderzoek ontwerpen

Xchange Projects ± 95 projecten met partners per studiejaar 7 medewerkers

Organisatie bureau 2 Project organisatoren (werving) 3 Project coördinatoren 1 Festival coördinator 1 Tekstredacteur

Xchange, Centrum voor Nieuwe Media Projects Xchange Professional

Faculteit Kunst, Media & Technologie Art & Technology Music & Technology Media & & Technology Graduate School

Relaties & partners TNO 4 3 2 1 Bartimeus Philips Research RVU NPS TNO Relaties & partners Bartimeus RVU Nederlands Film Festival. Radar reizen Universiteit Wageningen Imagine IC VPRO Cultuurprofielscholen Philips Research Crossing Border festival Xchange Projects emma 4 3 2 1 Music technology & performance Music production & performance Game design & development Image & Media Technology 3D computer-animatie Animatie Composition for the Media composition electronic music Composition & Music Technology Interaction Design Digital Media Design Digital Video Design Audiovisuele media Sound design audio design PSAU / Uu

De Blob Nintendo Wii & DS Development and design of a game for the promotion of the city of “Utrecht” http://www.thq.com/games/gameinfo.php?id=1290 http://blob.hku.nl

Mijn naam is Haas EMMA en PSAU studenten Ontwikkelen van een educatieve game voor kinderen van 4-7 jaar. (onderzoek naar het vocabulaire niveau en begrip van het verhaal) Radboud Expertisecentrum Nijmegen http://www.mijnnaamishaas.nl

AIBO project EMMA studenten Onderzoek naar toepassingen van de AIBO interface in de zorgsector. Telematica Instituut http://aiboresearch.hku.nl/flash.html

SHOOT EMMA en PSAU studenten Ontwerp interactieve 3D simulator Graduate School Animal Health (GSAH) / Faculteit der Diergeneeskunde. Universiteit Utrecht http://shoot.hku.nl

www.hku.nl http://xprof.hku.nl eric.holtman@kmt.hku.nl