Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Les 1 - intro I-C1#, datum.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 10 - We Think I-C1#, datum.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Bronnen Merle Wissink.
Een lessenserie van drie lessen
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Identiteit CMDMEC01-2 les 3 (4)
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Identiteit MedMec02 les 3 (5) Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Media en creativiteit Herfst les 4.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit Pia Terstroet wikipagina:
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Identiteit MedMec02 les 7 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Sociale media op school
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Forumdiscussie met uitgevers van biologiemethoden
RECHTSSTAAT Scheiding der machten
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar Presentatie Beoordeling.
les 12 - tekstplan, wikispaces
Les 18 - Testen I-C1#, datum.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 2 - media I-C1#, datum.
Les 14: Redactionele Vormgeving
Les 4 - UGC & Social Media I-C1F,
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Leerkring POW Fase 4.
3/30/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Nederlands 2014.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Uitvoeren gewasbescherming
De musical Alladin. Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep.
Een methode voor het werken met ‘radicale’ opvattingen
Social work Week 2.
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Ondernemerschap Ondernemen moet je doen. Nieuwe lesopzet  1 e uur bezig met de reader  2 e uur bezig met een andere opdracht  Iedereen heeft werkboek.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Groep 5 Begrijpend lezen lezen
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Overtuigende tekst/betoog
Fictie 2.1 tijd.
Innovatie in het onderwijs
Bronnen en onderzoeksvragen
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
Direct 5. Juridische aspecten
H1 Media en communicatie
Lezen meningen, argumenten en conclusie
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 4 - Pro vs. Am I-C1#, datum

les 4 Vandaag Wat is een professional? Wat is een amateur? Publiceren Kostbare Krant Amateurjournalisten Discussieopdracht 2

les 4 Doel Je krijgt inzicht in dat nieuwe (media)- technologie een verandering heeft gebracht in het onderscheid tussen professionals en amateurs op diverse vakgebieden en dat publiceren hier aan ten grondslag ligt. Je vormt een mening over de rolverdeling tussen professionals en amateurs in de mediawereld.

les 4 Professional Wat is dat?

les 4 Karakteristieken Vakmanschap Autonomie (onafhankelijk, gemotiveerd, initiatiefrijk) Creativiteit in de uitvoering Een professional ‘ is ’ zijn vak Verantwoordelijkheid voor beroepscode

les 4 Professional? Arts Docent Journalist Vormgever Advocaat Fotograaf Muziekproducer

les 4 Amateur Wat is dat?

les 4 Karakteristieken Liefhebber Vaardig, maar niet professioneel Mindere kwaliteit van uitvoering

les 4 Media

les 4 Geldt voor Journalisten / bloggers Fotografen Muziekproducers Filmmakers Vormgevers Kortom: beroepen waar geen vakkennis meer nodig is voor het publiceren (openbaar maken) van het product!

les 4 Gatekeepers De professional is een sluiswachter die de toegang tot informatie, entertainment, communicatie of niet-duurzame goederen tegelijk mogelijk maakt of beperkt. Soms expliciet in stand gehouden (dokters, rechters) Media is niet meer schaars, dus toegankelijk Als iedereen kan publiceren, kan iedereen nieuws brengen.

les 4 Stopmotion

les 4 Kostbare Krant Lees het artikel van Hofland (tekst 1 in de reader) Arceer tijdens het lezen belangrijke stukken Vorm zelf een beargumenteerde mening Verwoord dit in minimaal 200 woorden, inclusief 2 argumenten

les 4 Kostbare Krant Vorm een groep van personen Vergelijk meningen en argumenten.

les 4 Wat is nieuws? Ieder medium maakt een eigen selectie Opdracht: Vergelijk de digitale voorpagina ’ s van en Deel het nieuws in in de categorieën: nationaal, internationaal, economie, sport, showbiz, overig. Wat valt je op?

les 4 TelegraafVolkskrantNRCNu.nlGeenStijl Nationaal Internationaa l Economie Sport Showbiz Overig

les 4 Verzetten Mainstream media hebben zich lange tijd verzet tegen amateur(media). Tegenwoordig zien steeds meer media het nut in van amateur(media). Noteer 3 voorbeelden van mainstream media die gebruik maken van amateur(media). Denk aan het Journaal, Radio & TV, Kranten, Tijdschriften

les 4 Amateurnieuws

les 4 Discussie 2 Wat is jouw mening over het onderwerp Professional vs. Amateur? Opdrachtdocument beschrijft alles. Te vinden op online.han.nl Direct in Wikispaces! Deadline = vóór volgende week eerste les!

les 4 Of opmerkingen? Vragen?

les 4 Doelen behaald Je hebt het inzicht dat nieuwe (media)- technologie een verandering heeft gebracht in het onderscheid tussen professionals en amateurs op diverse vakgebieden en dat publiceren hier aan ten grondslag ligt. Je hebt een mening over de rolverdeling tussen professional en amateurs in de mediawereld.

les 4 Huiswerk ‣ Lees tekst 2 uit de reader: Iedereen kan Publiceren uit het boek Iedereen van Clay Shirky. ‣ Discussieopdracht 2 uitwerken in Wikispaces. Afmelden? Mail Of bericht