PRESENTATIES. PRESENTATIES ONTWERP EEN MANIER OM MISBRUIK TE MAKEN VAN EEN BIAS PRESENTATIES ONTWERP EEN MANIER OM MISBRUIK TE MAKEN VAN EEN BIAS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Emeritus Professor Philip G. Zimbardo Geboren : 1933 in New York Internationale stem en gezicht van hedendaagse Amerikaanse psychologie Sinds 1968:
Advertisements

Ed van den Berg VU en HvA 21 november 2013
Statistiek II Deel 1.
Concept Cartoons Voor ondersteunend materiaal zie:
Precht 2 Blz 53 t/m 101.
Het geheugen is goud waard!
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Oriëntatie Kunstmatige Intelligentie
Concept presentatie Taskforce Ledenwerving.. Doelen Meer leden Meer leden die in een raad willen Naamsbekendheid Voorlopen op verkiezingscampagne mei.
Het geheugen “Een dag om niet (meer) te vergeten. Over het lerend vermogen van mensen met dementie” Leuven, 15/6/2012 Janssens Anneleen, Expertisecentrum.
INFORMATIEVERWERKING
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Persoonlijk worden.
Welkom in de wereld van het onderbewuste… De design wereld!
©Lex Bergers, Lexpertise Business Coaching in Communicatie Training/Coaching/Advies/Presentaties Presentatie De wereld “on the move” (eerste kenismakings-versie)
Selectionbias bij gesprekken ULC
Klinische ontwikkelingsneuropsychologie
De eerste fasen van de semiotische evolutie van cultuur
Zonder Interface heeft de computer geen gezicht
Principe 6 Om te leren zijn tijd en ruimte nodig
Voorlichting B2-studenten september 2012 Tineke Hoeksma, studieadviseur Sarah Bosch, studieadviseur.
Tussentijds Toetsen als Leerstrategie Dirkx, K.J. H., Kester, L., Kirschner, P.A.
Collaborative learning in Teacher Education Samenwerkend leren op Pabo’s Het geplande, geïmplementeerde en ervaren curriculum Miranda de Hei - Wilfried.
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
HOMEWORK. HOMEWORK TEST JE ILLUSIE OP MENSEN HOMEWORK BEDENK EEN ILLUSIE GA MET JE GROEPJE OP PAD TEST JE ILLUSIE OP MENSEN BEELDMATERIAAL.
HOMEWORK. -KIJK DE TED TALK VAN DEB ROY: THE BIRTH OF A WORD.
Centrale Zenuw Stelsel
Wat is geschiedenis?.
Freddy Stapersma. Muisklik om verder te gaan. Steigerborden voorzien van uiting. Fabricage, aanbrengen van tekstballonnen. Fabricage bouwborden voor.
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Bedrijfskunde in kleur
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Leren op organismeniveau
Hoe kunnen wij kunst benaderen in een ‘geglobaliseerde’ cultuureducatie? Lucy Cotter 2012.
Public Design Technologisering Paul van Den Hogen Martino Wullems.
The medium is the message
Wat als je je zorgen maakt over een ander?
Games met een boodschap Rajiv Krijnen. Games met een boodschap Onderzoeksvraag Wat maakt een game? Subvragen Hypothese Bronnen.
Emeritiforum 23/10/2014 Ir. Wilfried Verachtert (Imec) Prof. Bart Preneel (KULeuven Esat) Moderator Prof. Em. Hugo De Man.
OFC28 mediawijsheid les 4.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Evidence-Based Medicine
Impliciete en expliciete druggerelateerde cognities in een Ecological Momentary Assessment setting Reshmi Marhe 1 Ingmar Franken 1 Andrew Waters 2 1 Erasmus.
Transcend Opgericht in 1988, is Transcend een van ‘s werelds marktleiders op het gebied van opslag, multimedia en industriële oplossingen. Hoofdkantoor.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Ontwikkeling van het jonge kind
Fenna van Kesteren Communication and Multimedia Design Afstudeerprofiel Informatie en Interactie Voorstellen.
Modellen en Stromingen
DO IT.
Omgaan met Dementie Post West 10 december 2015.
Prikkelverwerking bij kinderen
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Marianne Littel FADO Instituut voor psychologie Erasmus Universiteit Rotterdam Impliciete en expliciete selectieve aandacht voor rookgerelateerde.
Psychologie van het leren
Lotgenoten Bijeenkomst 3.
Psychologie van het leren
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
De juiste route naar het juiste doel
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
Aanvaarding.
Krachtige Leeromgeving
Volksuniversiteit Zwolle
Design Thinking Immo Dijkma
Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht
Design Thinking Immo Dijkma
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
WAT SLIDE – DECK ONDERWERP TECHNOFILOSOFIE AANDACHT CATEGORIE
Transcript van de presentatie:

PRESENTATIES

ONTWERP EEN MANIER OM MISBRUIK TE MAKEN VAN EEN BIAS PRESENTATIES ONTWERP EEN MANIER OM MISBRUIK TE MAKEN VAN EEN BIAS

ANSWERGARDEN MIND-CONTROL SURFBOARD MANIPULATIE

G&I PSYCH 1 – NAMING THE BEAST AND BIAS 2 – ATTENTION AND MEMORY 3 – NAIVE REALISM 4 – EMPATHY 5 – SOCIETAL EFFECTS ON THE PERCEPTION OF TALENT AND HEROES - EAST vs WEST

G&I PSYCH 1 – NAMING THE BEAST AND BIAS 2 – ATTENTION AND MEMORY 3 – NAIVE REALISM 4 – EMPATHY 5 – SOCIETAL EFFECTS ON THE PERCEPTION OF TALENT AND HEROES - EAST vs WEST

ATTENTION AND MEMORY

AANDACHT EN GEHEUGEN

GEHEUGEN

LANGETERMIJN GEHEUGEN

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN levenslang SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN levenslang SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN < 1 min

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN levenslang SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN < 1 sec < 1 min

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN levenslang SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN VERWERKINGS PROCESSEN < 1 sec < 1 min

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN levenslang SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN VERWERKINGS PROCESSEN < 1 sec < 1 min

KORTETERMIJN GEHEUGEN INTERACTIE MET DE WERELD LANGETERMIJN GEHEUGEN levenslang SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN VERWERKINGS PROCESSEN < 1 sec < 1 min INTERACTIE MET DE WERELD

SENSORISCH GEHEUGEN

NOG MEER?

NOG MEER?

NOG MEER?

NOG MEER?

NOG MEER? EQUILIBRIOCEPTION

NOG MEER? EQUILIBRIOCEPTION PROPRIOCEPTION

KORTETERMIJN GEHEUGEN INTERACTIE MET DE WERELD LANGETERMIJN GEHEUGEN levenslang SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN VERWERKINGS PROCESSEN < 1 sec < 1 min INTERACTIE MET DE WERELD

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN

KORTETERMIJN GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN SENSORISCH GEHEUGEN KORTETERMIJN GEHEUGEN

LANGETERMIJN GEHEUGEN SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN

SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN AANDACHT SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN

SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN AANDACHT SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN HERHALING

1 9 6 9 4 5 3 7 2 6 1 3

1 9 6 9 4 5 3 7 2 6 1 3

1 9 6 9 4 5 3 7 2 6 1 3 3 1 4 1 5 9 2 6 5 3 5 8

1 9 6 9 4 5 3 7 2 6 1 3 3.1 4 1 5 9 2 6 5 3 5 8

1 9 6 9 4 5 3 7 2 6 1 3 3 1 4 1 5 9 2 6 5 3 5 8 4 8 1 5 1 6 2 3 4 2

1 9 6 9 4 5 3 7 2 6 1 3 3 1 4 1 5 9 2 6 5 3 5 8 4 8 15 16 23 42

1 9 6 9 4 5 3 7 2 6 1 3 3 1 4 1 5 9 2 6 5 3 5 8 4 8 15 16 23 42

7 +- 2

SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN AANDACHT SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN HERHALING

SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN AANDACHT OPSLAG SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN HERHALING

SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN AANDACHT OPSLAG SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN TERUGHALEN HERHALING

SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN AANDACHT OPSLAG SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN TERUGHALEN HERHALING

(ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) LANGETERMIJN GEHEUGEN EXPLICIET (BEWUST) DECLARATIEF (FEITEN, ERVARINGEN) EPISODISCH (ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) SEMANTISCH (FEITEN, CONCEPTEN) IMPLICIET (ONBEWUST) PROCEDUREEL (VAARDIGHEDEN)

(ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) LANGETERMIJN GEHEUGEN EXPLICIET (BEWUST) DECLARATIEF (FEITEN, ERVARINGEN) EPISODISCH (ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) SEMANTISCH (FEITEN, CONCEPTEN) IMPLICIET (ONBEWUST) PROCEDUREEL (VAARDIGHEDEN)

(ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) LANGETERMIJN GEHEUGEN EXPLICIET (BEWUST) DECLARATIEF (FEITEN, ERVARINGEN) EPISODISCH (ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) SEMANTISCH (FEITEN, CONCEPTEN) IMPLICIET (ONBEWUST) PROCEDUREEL (VAARDIGHEDEN)

(ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) LANGETERMIJN GEHEUGEN EXPLICIET (BEWUST) DECLARATIEF (FEITEN, ERVARINGEN) EPISODISCH (ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) SEMANTISCH (FEITEN, CONCEPTEN) IMPLICIET (ONBEWUST) PROCEDUREEL (VAARDIGHEDEN)

(ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) LANGETERMIJN GEHEUGEN EXPLICIET (BEWUST) DECLARATIEF (FEITEN, ERVARINGEN) EPISODISCH (ERVARINGEN, GEBEURTENISSEN) SEMANTISCH (FEITEN, CONCEPTEN) IMPLICIET (ONBEWUST) PROCEDUREEL (VAARDIGHEDEN)

SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN AANDACHT OPSLAG SENSORISCH GEHEUGEN WERK GEHEUGEN LANGETERMIJN GEHEUGEN TERUGHALEN HERHALING

AANDACHT

COCKTAIL PARTY EFFECT

SALIENCE

BIAS MEMORY ATTENTION (SALIENCE)

HOMEWORK

HOMEWORK WAAROM ANTHROPOMORPHISEREN WIJ DINGEN?

HOMEWORK WAAROM ANTHROPOMORPHISEREN WIJ DINGEN? HOE KUN JE DEZE NEIGING GEBRUIKEN IN DESIGN?

HOMEWORK WAAROM ANTHROPOMORPHISEREN WIJ DINGEN? HOE KUN JE DEZE NEIGING GEBRUIKEN IN DESIGN? KIJK DE TED TALK VAN DEB ROY: THE BIRTH OF A WORD

HOMEWORK WAAROM ANTHROPOMORPHISEREN WIJ DINGEN? HOE KUN JE DEZE NEIGING GEBRUIKEN IN DESIGN? KIJK DE TED TALK VAN DEB ROY: THE BIRTH OF A WORD SEANKVINK@GMAIL.COM