Informatie avond OLS 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sponsoren van Alpe d’HuZes 2014 zijn onder andere …
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Welkom op de informatieavond
Leergang Manschap A Kerntaak 2 les 42 Incidentmanagement.
Informatie-avond kantinepersoneel
Informatieavond personenzorg
Welkom.
Ouderavond Eerste Heilige Communie
STUDIEREIS PARIJS Donderdag 10 april en vrijdag 11 april 2014.
Maandag 12 Juli: – 12:00Knutselfestijn op de hutseldefrutsel zolder – 15:00Spellenmiddag voor alle kinderen! op het sportveld Verzamelen bij.
Excursie Londen 2014.
Welkom in klas VP Mentoren:
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Presentatie voor groepen
FINANCIËN Instructie vrijwilligers. Evenementen 25 juni Kinjer-OLS 29 juni Sponsor-OLS 5 juli Feestavond 7 juli Oud Limburgs Schuttersfeest 13 juli Kavelen.
1 Het Watersportverbond. 2 Hoe zit het Verbond in elkaar 440 verenigingen met leden zijn het Watersportverbond Met elkaar vormen wij het Watersportverbond!
Informatieavond deelname
Bezoek Spaanse twin aan Amsterdam. Inhoud van deze avond Korte terugblik naar verblijf in Valencia Onderwerpen: het programma, de regels in het gastgezin,
Andere (school)tijden in het onderwijs
Continurooster op de Pionier? Laat je goed informeren!! 25 en 27 februari.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
SVEB Plezier en Respect in Voetbal Sport als belangrijke drager van de leefbaarheid van een dorp/gemeenschap Ouderavond SVEB 28 oktober 2013.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Informatieavond Petrus en Paulusschool
Leren omgaan met geld Olaf Simonse
SamenLoop voor Hoop Inspiratiedag 2 oktober 2010 Workshop Bedrijfsvoering Rina Noorlander, KWF Kankerbestrijding.
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
Examen Vmbo Coornhert Lyceum
Informatie avond nieuwe leden 12 juni 2013
r.k.v.v. Tongelre – Normen en Waarden
Het Mebra Kollege Informatieavond.
Verantwoorde palliatieve zorg in Verpleeg- en Verzorgingshuizen
Ouderavond Ardennen 26 februari Inhoud van de avond Wie? Wat ? Waar ? Wanneer? Afspraken Bijzonderheden & Telefoonnummers Vragen??
5 HAVO informatie over het eindexamen
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Informatie Optocht 2014 Vastelaovedzottelaand te houden op zaterdag 1 maart Organisatie: stichting karnaval “de Vastelaovedzotte”
Informatieavond schooltijden
Catering op het OLS Eten & Drinken.
Welkom! Informatieavond deelname Nijmeegse Vierdaagse juli 2013.
PRESENTATIE CATERING FOOD EN DRANK
Ouderavond donderdag 12 juni Programma ouderavond Welkom Toelichting op het proces Praktische zaken Ondersteuning Afsluiting.
Programma welkom presentatie OV stemmen van de leden
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Algemene Ondernemersvaardigheden
Toets 1 Examen Reinder Reen.
Recreatie Zeumeren, Voorthuizen Welkom!! Kamp Week 41: Van dinsdag 8 oktober t/m vrijdag 11 oktober Recreatie Zeumeren, Voorthuizen 3.
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
Koning winter Ben jij voorbereid op extreem winterweer? Koude quiz.
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Nieuwjaarsreceptie Programma uur : Welkom uur : Opening uur : Deel 1 – jubilarissen uur : Pauze uur : Deel 2 – jubilarissen.
Toolboxmeeting Versie 1, februari 2005
Sibemaweg DC Maastricht. Bedrijfsdienst. Receptie en Telefonie Post en Repro Huisvesting Arbowet / Veiligheid / BHV –Preventiemedewerker Open.
Donderdag 2 april 2015 Roosterwijzigingen Corvee rooster week 3 (17 jan. t/m 21 jan.): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 2M Melkweg en Grote.
Werkweek 2 e klassen Mavo Drie dagen naar de Heen! -Op de fiets -Bagage wordt gebracht Akkermans is een activiteitenterrein waar veel te doen is. Activiteiten.
Bath 2013 April 9 – April 12 Reisprogramma. Programma van de avond Reisprogramma De regels Paklijst Vragen?
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
PROGRAMMA - ZIE PRESENTATIE & BOEKJE - DAGPROGRAMMA IS VERPLICHT, AVONDPROGRAMMA OPTIONEEL.
Welkom Info avond Vrijwilligers ZLF Stichting ZLF 2016 Welkomstwoord.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Werkweek Londen 11 september – 15 september.
Presentatie stand organisatie OLS 2017
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Werken in een arbeidsorganisatie
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Informatieavond voor vrijwilligers OLS 2019 Sevenum
Reis- en Projectweek Thuisproject.
EHBO bij Movares Is er meer dan pleisters en 112?.
Transcript van de presentatie:

Informatie avond OLS 2013

Programma vanavond -19.30- Opening (Ad Maes) -19.35- Welkomstwoord voorzitter (Jo Beljaars) -19.40- Vrijwilligers op het OLS (Ad Maes) -20.15- PAUZE -20.45- Nadere toelichting per sectie: Kelder : Financiën (Jos Hanssen) Zaal : Catering (div. sprekers) -21.30- Afsluiting + uitreiken informatiemap / T-shirt

De voorzitter van de stuurgroep Jo Beljaars welkomstwoord De voorzitter van de stuurgroep Jo Beljaars

Evenementen 25 juni Kinjer–OLS 29 juni Sponsor-OLS 5 juli Feestavond 6 juli Plechtige Eucharistieviering 7 juli OLS dag 10 juli Feestavond vrijwilligers 13 juli Kavelen

De vrijwilligers op het OLS enkele gegevens en afspraken over de werkwijze……

Sectie personeel Voorbereiding OLS 2013: 1.800 vrijwilligers 3.500 taken vrijwilligers circa 60.000 te werken uren vrijwilligers 90% ingedeeld op voorkeur 650 uur voor inplannen vrijwilligers

Aantal vrijwilligers per onderdeel Keuken & eten 629 Drank 972 Evenementen 196 Financiën 253 Sponsoring 18 Terrein & Techniek 1.100 PR & Communicatie 25 Verkeer & Optocht 150

Registratie vrijwilligers Werkbriefje = toegangsbewijs Aanmelden: 1 uur voor aanvang Badge: OLS T-shirt alleen tijdens werk aan Afmelden op terrein in eigen T-shirt Uitnodiging vrijwilligersavond THEO

Omgeving OLS-Terrein

OLS-terrein

Werkhouding Accepteer aanwijzingen en instructies van leidinggevende & organisatie Positieve werkhouding & uitstraling Collegiale opstelling naar collega vrijwilligers Geen alcohol nuttigen tijdens het werk Niet roken tijdens het werk Neem hygiëneregels in acht Houd de werkplek schoon Houd de veiligheid van jezelf en de bezoeker in acht

Aanmelding vrijwilligers Kom liefst te voet of op de fiets

Personeelsruimtes Aparte eettent voor vrijwilligers alwaar men tijdens de pauze gratis drank en eten kan nuttigen Vrijwilligers buiten het feestterrein krijgen een lunchpakket met drinken gebracht

Aan- afmeldprocedure personeel Aanmelden 1 uur voor aanvang werkzaamheden Op vertoon werkbriefje ontvangt men een badge Alleen tijdens werkzaamheden wordt OLS-shirt gedragen Bij beëindiging werkzaamheden wordt badge afgetekend Binnen één uur na beëindiging van uw werk badge inleveren bij ‘afmeldpunt personeel’ Bij inlevering van badge ontvangt u een voucher voor de vrijwilligersfeestavond Te laat of niet inleveren van de badge, betekent geen vergoeding voor de opgegeven vereniging.

Veiligheid staat voorop Werk veilig & verantwoord Meld gebreken Kleine incidenten of ongeval melden bij leidinggevende Hulp nodig van hulpdiensten bel 06-83319967 Volg aanwijzingen van hulpdiensten op Bij grote calamiteit verzamelen op opstelterrein Blijf ten allen tijden rustig en denk aan je eigen veiligheid en die van de bezoekers Houd vluchtwegen obstakel vrij Oriënteer je op blusmiddelen en EHBO

Informatieboekje vrijwilligers Programma evenementen Hygiëneregels Reglement Procedure aan- afmelden Plattegronden aanrijroute, optochtroute en feestweide EHBO

Overigen Bij ziekte altijd afmelden: 06-29874354 Organisatie is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal De vrijwilliger is WA verzekerd tijdens de werkuren Enkele tips: Geen mobiele telefoon gebruiken tijdens werk OLS T-shirt alleen dragen tijdens werk Eigen T-shirt meenemen voor na beëindiging werk Denk aan goede schoenen en kleding Bereid je voor op een lange werkdag Stel je flexibel op! We zijn er voor onze gasten

Vrijwilligersfeestavond (10 juli) Genieten en plezier maken met Royer muziek DJ’s Wesley & Niels-Jan, The Classics Revival Band en Lettuce.

Vragen ??

na de pauze Financiën (kelder) Wie en wat bij financiën Werkwijze entreeposten Werkwijze bonnenverkoop Functie omschrijvingen

en Catering (blijft in zaal) Wie en wat bij catering (Frans Henderikx) Werkwijze drank (Naud Aendekerk) Werkwijze voeding (Joke Indenkleef) Hygiëne tijdens het OLS (Frans Henderikx) Omgaan met gasten en elkaar (Philippe Smits van Waesberghe)

Na pauze verdelen in deelgroepen zoals zojuist aangegeven Na deze nadere informatie kan bij de info-balies de OLS-draagtas worden opgehaald met nadere vrijwilligersinfo, t-shirt e.d.

PAUZE