Concurrentiekracht vergroten van Surinaamse KMO's

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Advertisements

Macro-economisch klimaat voor groeibedrijven Reginald Vossen.
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
Markten in het zuiden Waar begin je ?. De eerste vragen •Wat is de lokale vraag ? Zijn alle groepen hierbij betrokken (m/v; GO/NGO/bedrijven etc) •Wat.
Corporate Portfolio Management
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Business concept SMART-consultants
eCompetence Framework (e-CF)
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
Concurrentie, Complementariteit en Buitenlandse Investeringen Martijn J. Burger.
Business Marketing Management
Innovatie en Educatie in agrarische productie Het IAP N. V
Business Marketing Sabine Vermuyten
Hoe betere handhaving en naleving bereiken?
secretaris Plaatselijke Groep
Het innovatiemodel van IMEC
Beleidsformulerings- en beleidsuitvoerings- proces De agrarische sector de startmotor van onze ontwikkeling Agrarische Conferentie juli, 2011 Ph.
Agenda Inkoopprofessionalisering
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Bill Gates in the Scientific American, January 2007 “Imagine being present at the birth of a new industry”
Learn4Work Strategieën voor de toekomst van Learn4work Regina Engels, L4W Coördinator Amersfoort, 20 September 2011.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met geïntegeerde.
Europeana Food & Drink Overlegplatform Europeana Vlaanderen Leuven, 5 mei 2014 Greet Draye Centrum Agrarische Geschiedenis.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Pressure Line voert nationale en internationale projecten uit op het gebied van ontwerp, communicatie, promotie en educatie.
Ondernemend Suriname DE NIEUWE KOERS VOOR INVESTMENT MANAGEMENT IN RELATIE TOT ONDERNEMERSCHAP BIJ “MINDERHEDEN” BEWUSTWORDING EN BEVORDERING.
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Collandbijeenkomst 3 maart 2015 Math Creemers
een nieuwe LEADER periode
What’s in the cloud for testing de mogelijkheden voor het testvak 12 mei 2010.
A B Laag Hoog Leverancierswaarde voor klant Segment 1 Segment 2 Segment 3 Segment 4 Hoog Klantwaarde voor leverancier Laag.
The patients are waiting Artsen in de farmaceutische industrie
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
4. Online strategie Internet scorecard
Intellectuele Eigendommen (IE)
Transitie van Fujifilm Tilburg Transitie van bedrijventerreinen? 14 Oktober 2015.
Informatie management HC2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Title Sub-title PLACE PARTNER’S LOGO HERE European Commission Enterprise and Industry Advies voor uw onderneming binnen handbereik Gunter Lauwers European.
Dienstenmarketing Week 4.
Wat hebben wij te bieden? Jörg Gigler 6 juni 2014 Werkconferentie TKI Gas ‘Over de grens met gas’
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
TOGAF Albert Gjaltema / Tech. Consultant II 11 maart 2008 getronicspinkroccade.nl.
Enterprise Europe Network - Groen Gas BBQ
Het Major Groups Collectief (MGC)
QA-CER Polymer Recycling.
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Voeg hier het organisatie onderdeel in
From Food Aid to Food & Nutrition Security The Dutch Policy
Checklist for Savings & Added Value
Towards and Africa Europe Partnership
Transcript van de presentatie:

Concurrentiekracht vergroten van Surinaamse KMO's

Overzicht De Organisaties FINPYME ExportPlus programma 2011 SEOUL FOOD 2012

De Organisaties IIC is lid van de IDB-group. Activiteiten zijn: het bevorderen van economische ontwikkeling het ondersteunen van de ontwikkeling van de private sector met de focus op KMOs. SBF is het Platform voor dialoog tussen de private sector, de publieke sector en het maatschappelijk middenveld. SBC is de operationele arm van het SBF.

De sponsors van het FINPYME ExportPlus programma zijn: IIC, multilaterale financiële instantie en lid van de IDB-group Korea-IIC SME Development Trust Fund, is de hoofdsponsor IDB, is een multilateraal en regionaal ontwikkelingsinstituut

Wat houdt het programma in: Ondersteunt KMO’s om: hun concurrentiekracht te verbeteren en exportcapaciteit te vergroten Hoe: Technische Assistentie verlenen aan bedrijven: om ze “EXPORT READY” te maken en die REEDS EXPORTEREN

Technische Assistentie houdt in: Certificering Assisteren / begeleiden van de KMOs in het traject naar certificering toe Operationeel Efficiente en effectieve productie procedures, processen en systemen Management “Upgrading” op het gebied van export – sales – marketing – production – HR – financial

1ste Programma uitgevoerd in 2011: Launch in november 2010 Registratie van bedrijven tot eind april 2011 Registratie van consultants tot eind april 2011 Uitvoering van het programma juli – december 2011: Groeps Technische Assistentie (GTA) – workshops Individuele Technische Assistentie (ITA)

Programma 2011: Dertigtal bedrijven (incl. organisaties) begeleid. Strategische aanpak gericht op sectoren en een koppeling van groep en individuele technische assistentie voor de bedrijven (incl. organisaties). Food sector Beverage sector Agrarische sector: subsector groente Toerismesector Grafische sector Chemische sector Houtverwerkingssector ICT sector

Programma 2011: Groepsbegeleiding Workshop: Export strategy Internet marketing International tourism marketing strategies: development of the tourism and hospitality sector Capacity building of the quality and food safety standards, the road towards certification Operational management Agriculture: Improving the value chain and implementing good practices in the horticulture industry in Commewijne and Kwatta

Programma 2011: Individuele begeleiding Individuele technische assistentie naar de: Toerismesector (8 bedrijven) Agrarische sector (15 bedrijven / telers) Food & beverage sector (3 bedrijven) Grafische sector (2 bedrijven) ICT sector (1 bedrijf) Houtverwerkingssector (1 bedrijf)

FOLLOW UP!!! 2de programma SUCCES 1ste programma Het FINPYME ExportPlus programma is verlengd voor één (1) jaar – eind dec. 2012

Registratie voor het 2de programma: tot EIND MAART 2012 Criteria: Minimaal 3 jaar operationeel zijn Minimale omzet op jaarbasis van USD 150.000

Programma 2012 – Sectorale aanpak – voornamelijk: Agrarische sector Toerismesector Visserijsector Veeteeltsector Houtverwerkingssector

TENTATIEVE Programma uiteenzetting: Groeps- en Individuele Technische Assistentie Validation workshops: Export strategy Road towards certification Improving the value chain and implementing good practices Innovative business strategies Suriname Tourism trade mark: standards and certification process Hygiene code for the Agriculture sector – subsector vegetables Fishery sector: Inventory operational equipment / international standards and quality systems Animal husbandry: International standards and quality systems Wood processing sector: Technical / Operational development on finished products KOTRA (Korea Trade-Investment Promotion Agency): HRM / Corporate Governance / Financial management / other topic

SEOUL FOOD 2012 Smart Food, Delicious Life Gericht op: Agrarische sector Agri-business Horeca

SEOUL FOOD 2012 Smart Food, Delicious Life De exhibitiecategorieën zijn: Seoul Food & Hotel 2012 Lokale en Internationaal paviljoen, w.o.: Agrarische producten / verwerkt en verpakte producten Seafood / verwerkt en verpakte producten Vleeswaren / verwerkt en verpakte producten Kipproducten Zuivelproducten, etc. Seoul FoodTech 2012 - Foodmac paviljoen - Foodsafelty paviljoen - Foodpack paviljoen

SEOUL FOOD 2012 Smart Food, Delicious Life BENEFIT Knowledge sourcing Nieuwe inzichten om je “business” te differentieren (innovation) Nieuwe inzichten om je kosten te reduceren (efficiency- verbetering) Verbeteren van de toegevoegde waarde voor je klanten De effecten van de laatste consumententrends op je “business” Business networking Verhogen van je profiel op een concurrerende markt Inspelen op hoge kwaliteit en het genereren van verkopen Launchen van nieuwe producten en/of diensten direct op de “internationale” markt, etc.

SEOUL FOOD 2012 Smart Food, Delicious Life FACTS Grootte van de exhibitieruimte: 53.541 m2 Aantal participanten: ± 1.200 Aantal booths: ± 2.200 Aantal bezoekers: ± 45.000 Aantal participerende landen: ± 50

SEOUL FOOD 2012 Smart Food, Delicious Life COSTS SEOUL FOOD 2012 Booth kosten: USD 3.330,00 Overige inrichtingskosten: USD 2.670,00 Totale kosten: USD 6.000,00 sponsoring door IIC, lid van de IDB-group en uit het FINPYME ExportPlus programma. Participatie in de gemeenschappelijke Suriname booth is kosteloos. Individuele booth is voor eigen rekening. COSTS PARTICIPATING COMPANIES / ORGANIZATIONS Ticket: Paramaribo – Amsterdam – Seoul: ± USD 2.500,00 Per diem 9 tot10 dagen: accommodatie/voeding & drank: ± USD 4.000,00

SEOUL FOOD 2012 Smart Food, Delicious Life ORGANIZATION for participation Suriname Business Development Center (SBC). De Surinaamse delegatie vertrekt tentatief vanuit Paramaribo op 4 mei 2012. De organisatie en voorbereiding van de booth is op 6 en 7 mei 2012 na aankomst. De opening van SEOUL FOOD 2012 is op 8 mei 2012 en duurt tot en met 11 mei 2012. Terug in Suriname is vermoedelijk 13 mei 2012.

Contactinformatie: Mw. Inez Redjosentono Hr. Ratan Kalka Tel: 471521 Fax: 471579 E-mail: info@sbc.sr Website: www.sbc.sr Website SEOUL FOOD 2012: www.seoulfood.or.uk

Thank you! Q & A