2 juli 2012 Upgraden Martini Trade Park Parkeren
Welkom Gerard Tadema Adviseur vastgoed & gebiedsontwikkeling
3 Deze presentatie Doel vandaag: informeren plan verbeteren parkeervoorziening Aanleiding / geschiedenis Plan op hoofdlijnen Vervolgstappen Vragen
4 Aanleiding / geschiedenis Onderzoek parkmanagement knelpunten (2008) o Bereikbaarheid o Imago o Parkeren Knelpunten parkeren o Onlogische routing o Te weinig plaatsen o Te kleine plaatsen (schades) o Slechte uitstraling Kantorenbeleid Gemeente Groningen (2012) o Verloedert snel, maar meeste potentie
5 Aanleiding / geschiedenis Kopgroep geformeerd Scenario studie en businesscase Rondgang eigenaren (2010)
6 Plan op hoofdlijnen Delen van elkaars parkeercapaciteit en overige voorzieningen Optimale routing Grotere parkeerplaatsen Betere uitstraling, meer groen Gecentreerde toegang en uitgang
7 Plan op hoofdlijnen Investering doorgerekend: € 1,1 - € 1,3 miljoen Dekking uit exploitatievoordeel o Eén partij voor beheer en exploitatie o Verhuuropbrengsten aan consumenten Veel draagvlak: o Gemeente Groningen (RO/EZ, parkeerbeheer, eigenaar) o Provincie Groningen (speerpunt verduurzamen bedrijventerrein) o Eigenaar / gebruikers (dagelijks (on)gemak, emotie) o Eigenaren: wel noodzaak, maar investeren? o Gebruikers (huurders): ?
8 Vervolgstappen ‘Go / No go’ fase Zomer: 3 sporen o Duldplicht o Verenigen van eigenaren o Optimalisatie businesscase Najaar o Rondgang langs eigenaren o Oprichtingsbijeenkomst > bestuur met mandaat
9 Vervolgstappen Opdracht vanuit ‘vereniging van eigenaren’ Selectie partijen o Investeerder o Uitvoerende partij o Exploiterende partij o Beherende partij (i.s.m.) Gemeente: o Aanpak Leonard Springerlaan o Zichtbaarheid
Bedankt voor uw aandacht. Vragen?