Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jeugdzorg en Lang zult u wonen
Advertisements

Ervaringen in samenwerking
Naar een nieuwe kleuterperiode in de basisschool, Onderwijsraad, mei 2010.
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Ondernemen in de praktijk
Workshop 6: Multichanneling
Het programma van vandaag • uur Opening en welkom door dagvoorzitter Elisabeth van den Hoogen door burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht door de.
Samen groeien… naar een leefbare gemeente Zundert Zeker nu ! Verder werken aan ambities met realiteit.
1.Geschiedenis tot nu toe. 2.Wat is er al voor elkaar? 3.Belemmeringen/kansen 4.En wat wenst u nu en hoe wilt u zich er voor inzetten? 5.Tenslotte…. Waar.
Dorpshuus Heino MFA Heino
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
De Utrechtse Servicenormen
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Strategisch Vastgoedbeleid
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Wijkambitie Zuidwest Wijkdialoog 29 november 2011.
Gemeente en woningbouwcorporatie
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Symposium De beperkingen van de WKPB Albert Tieken, hoofd Geo-informatie Gemeente Vlaardingen 7 oktober 2009.
GHOR en CBRN/E Jan Woldman CBRN/E meerdaagse Ossendrecht 16/10/2012
Harmonisatie peuterspeelzalen en kinderdagverblijven
Het Wmo loket 7 februari 2007 Floor Kaspers. De achtergrond van de Wmo Motto: Meedoen Decentraliseren Financieel: AWBZ.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
Innovatie en kwaliteit in de care VGN 22 oktober 2009 Ellen Dahlhaus
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
W. Jacobs 17 maart 2011 De kracht van samenwerking Workshop plattelandsontwikkeling.
Presentatie Aanpak van geweld in Afhankelijkheidsrelatie in het Sociale domein Bijeenkomst 30 oktober Kenniscafe Movisie Marike de Boer 0.
De kulturhus-methode samenwerken vanuit een sociaal-maatschappelijke missie Jeroen Geerdink, senior adviseur Variya 18 februari 2010 Werkconferentie Regionaal.
De mogelijkheden van het Kulturhus-concept Doorontwikkelen van een succesverhaal Presentatie Jeroen Geerdink adviseur Variya 21 november 2008.
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
Naar 14 Woonservicezones in Deventer Presentatie Platform WZW, 20 september 2010 Adel Faltas, projectleider Gemeente Deventer.
15 juni 2005 SOCIALE KWALITEIT: VOORZIENINGEN OP MAAT EN OP PEIL.
Samen aan de slag voor het versterken van ons bibliotheeknetwerk 3 oktober 2006 Holstohus, Olst.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
Even voorstellen: Nathalie van de Garde,
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Publieke Zaak SLIMMER WERKEN. Publieke Zaak WELKOM –De dagindeling –Korte presentaties van VWS, BMC en een praktisch verhaal –11.30 uur 1 ste Workshopronde.
Stichting Prisma Helden Karin Iking Zwolle
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
natuurKUNST BIJ RUSTPUNTEN
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Welkom Programma Korte terugblik Veranderingen in de wetgeving
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
PROGRAMMATISCHE VERSTERKING SLIMME BUNDELING: PARTNERSHIP
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Digisterker Cursussen ‘Werken met de e-overheid’
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Presentatie belastingdienst 8 februari Programma Welkom en voorstellen Korte inleiding over Kwintes Vraagstukken vanuit de praktijk toegelicht door.
Het in beeld Programma kenniskring SBBL 24 april :30 uur Inloop, koffie/thee 15:45 uur Kick-off, Marcel vd Broek, directeur 16:00 uur Presentatie.
Haalbaarheidsonderzoek Project Bossche Poort 8 maart 2007.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
Parkmanagement op Bedrijventerrein Schiebroek Rotterdam.
Welkom.
Mantelzorg en belastingheffing
mr. dr. Harm Borgers 14 november 2016
Mensen met een beperking en ICT
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
De succesformule van Dienstverlening
Toezicht Wmo Toezicht WMO
Transcript van de presentatie:

Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe

Doel van vanmiddag U krijgt een beeld van de manier waarop het dienstverleningsconcept in het Kulturhus in Olst-Wijhe zich ontwikkelt. U ontvangt handreikingen waarmee u in uw eigen gemeente aan de slag kunt.

Programma Kulturhus Beraad Kennismaking Presentatie Rondleiding Vragenrondje

Inleiding Hoe ging het in Olst-Wijhe? Wat is het Kulturhusconcept Olst-Wijhe?

Kerngegevens Olst-Wijhe Aantal inwoners: Oppervlakte: ha 7 kernen en 6 buurtschappen De IJssel; Deventer, Raalte en Zwolle

Hoe ging het in Olst-Wijhe? Gemeentelijke herindeling in 2001 Aanleiding voor heroriëntatie op voorzieningen Projectdefinitie met hulp van NIZW Subsidieaanvraag VWS/Provincie

Gemeentelijke visie 2001 (Gemeentelijke) dienstverlening onderdeel van totale voorzieningenniveau gemeente Handhaving en waar mogelijk kwalitatieve verbetering van totale voorzieningenniveau gemeente Samenwerking absolute randvoorwaarde in kleine plattelandsgemeente

Wat is het Kulturhusconcept Olst-Wijhe? Inhoud: –Dienstverlening –Culturele en educatieve programmering –Vrijwilligersondersteuning Stenen Beheer en exploitatie

Inhoud / Dienstverlening Gemeente Olst-Wijhe is “partner” in dienstverlening Dienstverlening is onderdeel van totale voorzieningenniveau gemeente Samenwerking met publieke en zakelijke dienstverleners Digitale, fysieke en telefonische samenwerking

Bedrijfsvoeringsfilosofie (1) Benut de krachten van een kleine gemeente Onderken de beperkingen van een kleine gemeente

Bedrijfsvoeringsfilosofie (2) Te benutten krachten Olst-Wijhe: Communicatie (korte lijnen) Dienstverlening Partnership

Bedrijfsvoeringsfilosofie (3) Te onderkennen beperkingen Olst-Wijhe: Relatief kleine gemeente tussen 2 steden Toepassing K3-principe: kosten, kwaliteit, kwetsbaarheid

Bedrijfsvoeringsfilosofie (4) Opdracht Olst-Wijhe: Zoek samenwerking met partners!

Gemeentelijke visie ontwikkeling dienstverlening Organisatorische eenheid dienstverlening Digitale, fysieke, schriftelijke en telefonische dienstverlening door klantcontactcentrum (11 medewerkers) Klantcontactcentrum in Holstohus in Olst Klantcontactcentrum in gemeentehuis in Wijhe Klantcontactcentrum in fase 3 (Overheid heeft Antwoord©)

Klantcontactcentrum Olst

Norm dienstverlening Inhoudelijke invulling: “Zo doen wij dat in Olst-Wijhe!” Uitgangspunten: –niet diep, maar breed –niemand de deur uit zonder product of afspraak, ofwel een verbod op: daar gaan wij niet over...

Waar staan we nu? Levering van vrijwel alle gemeentelijke diensten en producten Levering diensten en producten bibliotheek, politie, V.V.V., etc.

Voorbeelden van samenwerking Bibliotheek: levering producten (bibliotheek voor klantcontactcentrum en vice versa) Stichting Welzijn Ouderen Olst-Wijhe: klantcontactcentrum is frontoffice voor Stichting Welzijn Ouderen Olst-Wijhe V.V.V.: levering producten (V.V.V. voor klantcontactcentrum en vice versa)

Voorbeelden van samenwerking Politie: aangifte vermissing reisdocumenten en rijbewijzen, schriftelijke aangifte en gevonden en verloren voorwerpen bij klantcontactcentrum Rabobank: ontwikkeling businesscase waarbij dienstverlening Rabobank en dienstverlening klantcontactcentrum worden geïntegreerd SallandWonen: klantcontactcentrum is frontoffice voor SallandWonen

Voorbeelden van samenwerking Virtueel loket Olst-Wijhe (pilot): in Holstohus Olst en gemeentehuis Wijhe beeld- en geluidverbinding met Politie, Rabobank en SallandWonen en tussen klantcontactcentrum Olst en klantcontactcentrum Wijhe

Voorbeelden van samenwerking Provincie en waterschap: het klantcontactcentrum is de frontoffice voor de provincie en het waterschap (nog in ontwikkeling)

Bedankt voor uw aandacht! Angelieke Huisman Sanneke Halfwerk