SG Groenewald A2a Jasmijn, Nadja, Kyara & Deborah

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
7.4:energie voor een duurzame toekomst
Advertisements

Werkelijk en schijnbaar vermogen
Door Gijs, Karlijn, Loes en Kjell
Door: Tim Ties Deniz Jerom Sten
Opwekken van een sinusvormige wisselspanning
Rutger Clemens, Aaron v/d Veld, Bas Clemens, Martijn Clemens
Energie in een zwembad.
Zwemmergie.
De dywaterbak.
Gemaakt door Noah en Siddhart
Temperatuur en volume Uitzetten of krimpen
Aardrijkskunde Thema 2 Werk en energie
Energie.
Het water hier op aarde 2x Dat raakt nu op 2x
Elektromagnetische inductie
Salma, Safaa, Leonie, Manon, Ema & Marit
Energieomzettingen in technische toepassingen
Van Nikola, Anouk en Olivia
Made by Remy Schepers, Maaike Knoben, Siënna Zeegers en Michelle Castro.
Emma, Sophie, Wessel en Stijn.
Gemaakt door Alicia,Merel,Max,Bas
Zwemmergie Stan Coen Luuk Egon SG Groenewald Klas: A2A.
Zwemmergie Gemaakt door :Yelda, Sem, Julia, Wesley.
Zwemmergie. Hoe wek je energie op in een zwembad?
Opgave 1 + A1A1 A2A2 A B a) Stroom gaat van + naar - Dus van A via de lamp naar B b) Elektronen gaan van - naar + Dus van B via de lamp naar A c) Er komen.
Elektrische energie en vermogen
Natuurkunde Zien en gezien worden
Gemaakt door: Josine Stremler & Simone ter Stege Klas: G2D
Bart van Wijngaarden Edwin Alblas
Hoofdstuk , Energie dus ook warmte
Lynsey Jordaans & Marie-Louise Alblas
Energie.
Hier komen jullie te zien wat we gaan maken .
Kaarsen maken Fossiele brandstoffen en alternatieven
C. The answer is blowing in the wind
Techniek toernooi Het energieke lampje.
Duurzame energie.
H 2 Bronnen van energie.
Project Zwemmergie Renzo. Noah. Annette. Sofie.
Deel 2 Uitleg paragraaf 2-5 H2.
Quiz Quiz Energie Quiz Lars en Daan.
Aan de vis wordt gevraagd waar hij op vakantie geweest is.
De conus in een luidspreker ( werkt andersom als de microfoon !!)
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
Van Engel, Minke en Helen
De juiste oplossing voor een schoon milieu.  Energie opwekken uit  Zonlicht  Waterkracht  Wind  Biomassa.
Alternatieve speeltuin
DE ZONNE /AQUA ENERGIE COLLECTOR Sondervick College AT2B VELDHOVEN Bart Gerritsen Melissa Schmidt Rowin Gabriëlse Chloë Strauss Wouter van Vlerken.
Door Kaoutar Elkaouini, Susan van Rijn, Lisa van Neck, Yara Bank en Daniëlle Roest. Thema: water.
Energieomzettingen Ida van Noord 2A Wat is energie? Iets dat een levend wezen of machine nodig heeft om iets te kunnen doen. Verschillende soorten.
6.4 transistor. In 6.3 zagen we een relais: In de ene schakeling (groen) loopt een stroom waardoor de spoel magnetisch wordt. Daardoor wordt het “anker”
Milieu & Ruimte Artcadia By: Britney, Lynn, Aida, Pien & Ilonka Het licht gaat branden (‘s avonds) omdat ook overdag de windmolentjes draaien. De windmolen.
Milieu Silke, Amber, Jules, Geertje. Klimaatverandering. Altijd warmere en koudere periodes geweest Waarom nu dus druk maken? Andere situatie, mensen.
Het houten huis. Door: Emma Flinsenberg Ilse Strijbosch Julie Leeuwis Annemieke Thijsene Michelle Pelzer.
Duurzame energie. Wat is energie? Je hebt energie nodig om te kunnen bewegen of te denken Wij halen energie uit ons eten en drinken Om licht, geluid of.
Duurzaamheid.
Energieopwekking Charley, Quinten, Thomas, Suzie
Groene energie Lucas spreekbeurt.
Electrische Energie Bekijk ook onder java applets.
Groene energie platformen
Herhaling en vragen par. 1.3
H3 Energie Klas 3 mavo.
De juiste oplossing voor een schoon milieu
H 8.6 Elektriciteit Elektriciteit opwekken
Energie in de toekomst Natuurkunde Overal 2HAVO/VW0
De juiste oplossing voor een schoon milieu
H 8.5 Elektrische stromen Natuurkunde Overal 2 AH :22
Elektrische energie opwekken
Hoofdstuk 2 – les 2 Energiebronnen
Duurzaamheid Matthijs en Joshua.
Transcript van de presentatie:

SG Groenewald A2a Jasmijn, Nadja, Kyara & Deborah Zwemmergie SG Groenewald A2a Jasmijn, Nadja, Kyara & Deborah

Wat is de opdracht? We moeten uitvinden hoe we duurzaam energie kunnen opwekken in een zwembad waar bijvoorbeeld de lampen op kunnen branden. Daarvoor moeten we eerst weten welke energiebronnen er zijn.

Welke energiebronnen zijn er? De zon. Beweging van mensen in het water. De wind De beweging van het golfslagbad De stroming van het water van de glijbaan

Welke energie gebruiken wij? Wij gebruiken de beweging van het water. Het water gaat bewegen doordat er mensen in zwemmen.

Hoe gebruiken we de beweging van het water? Doordat het water beweegt gaat er een deel over de rand van het zwembad. Daar zit dan een rooster waar het water door gaat naar een buis.

Stap 2 Het water gaat dan via het rooster door na een trechtervormige buis. Dan komt het bij een kamertje met daarin een waterrad.

Stap 3 Door de stroming van het water gaat het rad draaien. Doordat het rad een draaiende beweging maakt gaat er een magneet in en uit een spoel waardoor er elektrische stroompjes ontstaan. Zo laden we een accu op die aan het spoeltje vast zit. Zo laadt de accu op. Door de lampen op de accu aan te sluiten kun je de lampen laten branden

Stap 4 Het water wat gebruikt is en langs het rad is geweest gaat automatisch door een buis. Waardoor het water weer naar het zwembad wordt geleidt.

Wat is handig aan deze energie? Doordat het een alternatieve energie bron is heb je geen afvalstoffen. Dit is dus ook nog goed voor het milieu en het is duurzaam.