Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start
Ketensamenwerking Start met CIZ, MEE, SWON en Loket Zorg en Inkomen Beperkt tot frontoffice activiteiten: Informatie en advies Wat hebben we gedaan tot nu toe?
Kennismaken met elkaar Organisatie zgn ‘speeddate’: op ongedwongen wijze de andere organisaties en hun (front-office) medewerkers leren kennen Verdieping kennismaking Tijdens ‘meelopen’ wordt aan den lijve ondervonden: - hoe er bij de diverse organisaties wordt gewerkt - wat voor soort klanten en klantvragen daar binnenkomen
Acties: Inventarisatie foldermateriaal Opstellen FAQ’s per organisatie Communicatieplan opgesteld (in communicatie naar buiten samenwerking benadrukken) Verwijzingen naar elkaar aangebracht op de websites
Overzicht per organisatie gemaakt van De organisatiestructuur en openingstijden Produkten en type klanten Contactpersonen en directe telefoonnummers Kerntaken en aanwezige functiegroepen Werkprocessen (route van een aanvraag)
Afspraken per Uitgangspunt: we sturen niet de klant door, maar de vraag (mail) Gebruik van format (uniformiteit) om de vraag duidelijk en direct door te sturen Front-officedewerkers houden 1x per maand casesbespreking om knelpunten in de samenwerking te signaleren en te werken aan verbetering
Ontwikkelingen 2007 Vraagverheldering Complex ivm grote verscheidenheid aan: produkten klantgroepen Dilemma’s: wat kun je aan de balie’s uitvragen? wanneer draag je (integraal) over aan ketenpartner?
Ontwikkelingen 2007 vervolg Aanschaf klant-volg-systeem Uitzoeken of, hoe en tot op welk niveau een gezamenlijk klantvolgsysteem wenselijk en realiseerbaar is. Dit ivm de verschillende systemen die al gebruikt worden door de ketenpartners. Digitale Nieuwsbrief In een ander project wordt gewerkt met een digitale Nieuwsbrief, waarin ontwikkelingen, initiatieven en projecten in Nijmegen wordt gepresenteerd. Een soortgelijke nieuwsbrief wordt ook voor de Wmo ontwikkeld.
Ontwikkelingen 2007 vervolg Ketensamenwerking verbreden