Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Makelaar Informele Zorg’
Advertisements

Voorjaarsbijeenkomst DPU Vernieuwend welzijn en onze bijdrage. Diaconaal Platform Utrecht.
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Activiteiten afasie regio Utrecht
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
C entrum J eugd en G ezin Tynaarlo Opvoeden en opgroeien daar praat je over!
Ouders en Kinderen Centraal
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
met vallen en opstaan naar een mid-office
“HDN en de zorgplicht in de keten”
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Inleiding G!DS Z-O-U-T en CultuurUtrecht. Wat is G!DS?  Sociale en culturele kaart van de bibliotheken  Informatie op het sociale en culturele vlak.
Goed geGISt is het halve werk!
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Uitbouwen van samenwerking: processen en acties
Projectgroep prestatie-indicatoren
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
Ontwikkeling lokaal loket Politieke betrokkenheid bij ontwikkeling RIO en Wvg- advisering Someren heeft sinds 1998 een lokaal loket met info en advies.
Pilotontwikkeling lokale loketten in ZO-Brabant. ONTSTAANSGESCHIEDENIS Pilot in Reusel-De Mierden Regiovisie Zorg Aansluiting Veldhoven en Geldrop-Mierlo.
Instellingssubsidies: basisactiviteiten kerntaken
CONCEPT Loslaten en binden: how can I be your leader if you don’t follow me? Anja Smit.
Wmo in Nijmegen. Waarom de Wmo? 4 Doel: bevorderen dat mensen zo lang mogelijk zelfstandig wonen, leven en deelnemen aan de samenleving 4 Bundeling Wvg,
Cure Track. Probleem Vanwege de vergrijzing neemt de zorgvraag toe en er zijn steeds minder mensen in de zorg actief. Indien er niks gebeurd zal het zorgaanbod.
Implementatie Normblad 8002
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
PLAZZO – vormingsdag maandag 8 oktober 2007 ‘ Vrijwilligers vinden en houden in ZZgroepen: droom of realiteit/gemakkelijker gezegd dan gedaan?’ -----
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Bibliotheek Helmond-Peel Uit& Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Maria Vermeer.
Producten & Werkprocessen
Informatievoorziening Walcheren voor Elkaar
Codeur enquete 22 oktober 2009 Adviescommissie. Codeurs.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Sales Tips.
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Studiedag Kindcentrum IJsselmonde 10 november 2015.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Voortgang migratie Projectplace -> Pleio SIO, 5 december 2014.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Individueel Keuzebudget
Verkennende Impactanalyse Jolanda Verwegen
Stand van zaken proces GOR bij GGD’en Resultaten inventarisatie april 2012 Laura Rust GGD Nederland
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Ketenzorg, onze zorg ?! Projectgroep: Anja Dekker, Berry van Kats, Yvonne den Ouden, Marleen de Bruin.
Presentatie themaraad 3 nov Basismodel CJG a.Jeugdgezondheidszorg consultatiebureau en GGD b. 5 WMO functies - informatie en advies - signalering.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Van AWBZ naar Wmo begeleiding Van AWBZ begeleiding naar Wmo ondersteuning 24 januari 2012.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
De verbinding tussen zorg en welzijn in de wijk. MISSIE Participe bevordert: welzijn in de wijk en zorg voor thuis.
Frank Verstraeten Implementatie GROP. Frank Verstraeten Doelstelling 1 Doel: De algemene doelstelling van het OTO (beleids)plan van de GGD Flevoland is.
1 Impulsdag, samenwerken in de jeugdhulpverlening 24 september 2015 Samenwerken in het jeugdhulplandschap.
Congres “Op weg naar nieuw evenwicht” 9 december 2010
Drs Loes Meijer, huisarts, Medisch Coördinator MCCE
Proces Opnames analyse
Vastgoedinformatie Workflow en E-Loket®.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Leer mij de oudere kennen! Rotterdam, 26 april 2018
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Human Resources Accounting
Examen SPL kerntaak 2 Periode 7 Marketing.
Transcript van de presentatie:

Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start

Ketensamenwerking Start met CIZ, MEE, SWON en Loket Zorg en Inkomen Beperkt tot frontoffice activiteiten: Informatie en advies Wat hebben we gedaan tot nu toe?

Kennismaken met elkaar Organisatie zgn ‘speeddate’: op ongedwongen wijze de andere organisaties en hun (front-office) medewerkers leren kennen Verdieping kennismaking Tijdens ‘meelopen’ wordt aan den lijve ondervonden: - hoe er bij de diverse organisaties wordt gewerkt - wat voor soort klanten en klantvragen daar binnenkomen

Acties: Inventarisatie foldermateriaal Opstellen FAQ’s per organisatie Communicatieplan opgesteld (in communicatie naar buiten samenwerking benadrukken) Verwijzingen naar elkaar aangebracht op de websites

Overzicht per organisatie gemaakt van De organisatiestructuur en openingstijden Produkten en type klanten Contactpersonen en directe telefoonnummers Kerntaken en aanwezige functiegroepen Werkprocessen (route van een aanvraag)

Afspraken per Uitgangspunt: we sturen niet de klant door, maar de vraag (mail) Gebruik van format (uniformiteit) om de vraag duidelijk en direct door te sturen Front-officedewerkers houden 1x per maand casesbespreking om knelpunten in de samenwerking te signaleren en te werken aan verbetering

Ontwikkelingen 2007 Vraagverheldering Complex ivm grote verscheidenheid aan: produkten klantgroepen Dilemma’s: wat kun je aan de balie’s uitvragen? wanneer draag je (integraal) over aan ketenpartner?

Ontwikkelingen 2007 vervolg Aanschaf klant-volg-systeem Uitzoeken of, hoe en tot op welk niveau een gezamenlijk klantvolgsysteem wenselijk en realiseerbaar is. Dit ivm de verschillende systemen die al gebruikt worden door de ketenpartners. Digitale Nieuwsbrief In een ander project wordt gewerkt met een digitale Nieuwsbrief, waarin ontwikkelingen, initiatieven en projecten in Nijmegen wordt gepresenteerd. Een soortgelijke nieuwsbrief wordt ook voor de Wmo ontwikkeld.

Ontwikkelingen 2007 vervolg Ketensamenwerking verbreden