Onderscheidend op vier aspecten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Menno Karres Lead Auditor
Paul J. Dimaggio & Walter W. Powell
Over consumenten, gedrag en marketing
ZOU JIJ DAAR WILLEN WONEN?
Welkom bij Deventer Adviseurs Eric de Ridder Teus Brunekreeft
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Vraaggerichte arbeidsbemiddeling
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
4 P´s en 3 R-en MK01.
Aantekening §1 B-nummers.
Valorisatie Leonie van Drooge | 1 13 December 2012.
1 KWALITEIT EN CAPACITEIT DE PLANNING EN DE UITVOERING.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
H6 werken Paragraaf 1+2.
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Inleiding in de Marketing
Bedrijfskolommen en -sectoren
H6 werken Paragraaf 1+2.
HOOFDSTUK 8 ORGANISATIE ALS FLUX EN TRANSFORMATIE
Kwaliteit en kwaliteitszorg
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 5 Secundaire data, online databases en gestandaardiseerde informatiebronnen.
Marktonderzoek als proces
Onderwerp: De verschillende economische sectoren opsommen, met voorbeelden illustreren, hun relatief belang inschatten.
Proces en Product.
Schroeven en schrobben De industrie en de dienstverlening
Paragraaf 3.3: Innovatievraagstukken. Zijn de steden de ‘motor van de kenniseconomie’? Uitgangspunt: Creativiteit en innovatie worden gezien als motor.
Samenvatting: hoofdstuk 1
Het bemiddelingsproces
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 4
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
Duurzame innovatie leiderschap en maatschappelijke legitimatie Inleiding door Leo Lenssen Boardroom 21 januari 2010.
Zonnekeur Installateur Solar days 2014, Wageningen Gerard van Amerongen Stichting DEPK 1.
Business Marketing Management
Een project van de Korengroep
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Acceptatiemanagement conform B-Accept Winand van Drenth
Onthaal en service.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Producten & Werkprocessen
Strategie en positionering
5.1 Wat kun je doen met groen?
Hoofdstuk 5 Management- accountinginformatie voor besluiten over activiteiten en processen.
Beroep en opleiding BvB 2015.
BETERE DIENSTVERLENING BETERE DIENSTVERLENING Door gestructureerde samenwerking tussen LIJN & STAF kwaliteit verbeteren Peter Hammecher.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
Arbeidsmarkt Is een verzamelnaam voor diverse plekken waar werkzoekenden en werkgevers elkaar ontmoeten. BvB 2014.
2 th 1 Ontwikkeling § 2-3.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
De structuur van de economie
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.
H3 Inzicht.
Huiswerkcontrole. Begrippen! Industrie Vestigingsplaatsen.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Dienstenmarketing Week 4.
De impact van een circulaire aanbesteding vloerbedekking Nevi Inkoopdag 2016.
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Regionale aanpak leven lang ontwikkelen
2 VWO deel Diagrammen Driehoeksdiagram 1 1.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Bemiddeling bij klachtenbehandeling
Cursus 4.1 Elk doet zijn werk Klas 2 BK Lesweek 4
“Omgeving in beweging”
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Transcript van de presentatie:

Onderscheidend op vier aspecten Arbeidsbemiddelende organisaties onderscheiden zich van elkaar op basis van vier aspecten: methodiek marktsegmentatie door specialisatie geografisch bereik externe of interne arbeidsbemiddeling

Economische sectoren Sectorindeling in de economie: primaire sector secundaire sector tertiaire sector quartaire sector Arbeidsbemiddeling: Tertiaire sector ofwel dienstverlenende sector.

Diensten Wat is een dienst? Een dienst is een abstract begrip, in tegenstelling tot een fysiek product, waarvan we de fysieke eigenschappen kunnen beschrijven. Welke voorbeelden van diensten kennen we?

Vier basiskenmerken van diensten

Arbeidsbemiddeling = dienstverlening Een complex proces tussen aanbieder en afnemer, waarbij wederzijdse verwachtingen moeten worden waargemaakt. → is afhankelijk van de geleverde kwaliteit Kwaliteit: Hiervan is sprake als het resultaat voldoet aan de verwachting van zowel opdrachtgever als kandidaat.

Leveren van kwaliteit De consultant behartigt de belangen van drie partijen: → invloed van opdrachtgever op kwaliteit → invloed van kandidaat op kwaliteit

Opleidingen Om de kwaliteit van de arbeidsbemiddeling te bevorderen kunnen consultants geschoold worden. Uitzendbranche: Basisopleiding intercedent Artra/Flextrain Werving- en selectiebranche: Compagnon, ERI en NCOI YER en AMC Academie