Automatisering & Informatisering Binnen het Regionaal Centrum Eindhoven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wet meldcode van kracht!
Advertisements

CLIËNTOVERLEG Met neutrale voorzitter.
BELANG VAN HET MULTIDISCIPLINAIR WERKEN
Centrale werkwinkel D:
De levenscyclus van een informatiesysteem
Beleid Zuid-Holland Waarom een MKBA voor bedrijventerreinen? Wiebe Brandsma Hoofd Afdeling Milieu 28 mei 2009.
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
WELKOM Vrijwilligersbijeenkomst De WENDE Programma  20.05: Waarom deze bijeenkomst  20.10: Samen vooruit -Huidige situatie & voorstellen -Waar.
Zaterdag 5 juli 2014 O3D 2009 Sturen op cijfers door Carla Melchior.
Provinciaal stappenplan
Welkom Tweede openbare casuïstiekbespreking 2012
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Bedrijfsactiviteiten R.P. de Jong DIV. & B en A Advies, Uw adviseur voor Bibliotheek- en Archiefzaken n Consultancy n Interim-management n Projectmanagement.
Talentmanagement in de Technische Dienst
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
De GHOR, de zorginstelling en het regionaal crisisplan
Doel Doel: doelmatigheidsverbetering van 5% in poliklinische team (amputatie, pijn en overig) -> snellere instroom -> betere doorstroom -> reguleren.
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID EEN HAALBARE KAART?
Welkom bij de presentatie van het
Samenwerken om te verbeteren “Netwerking als middel voor organisatieontwikkeling”
Informatisering en automatisering
Welkom Vierde en laatste openbare casuïstiekbespreking 2013 Netwerk Palliatieve Zorg Waardenland.
Welkom Eerste openbare casuïstiekbespreking 2013
Toetsbeleid AOC Oost Twello
‘Kwaliteitsversterking Voor- en Vroegschoolse Educatie’
Mijn dagboek, méér van mij, maar ook meer ten dienste van anderen!
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
“Toekomstbestendig Vrijwilligersbeleid”
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
LOB in Entree Platform Entree 20 juni 2014.
Werken aan leefbaarheid in Maurik!
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Informatieberaad zorg
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Personeel & Organisatie Kengetallen voor de Vlaamse overheid HR-netwerk 18 januari 2002.
JEUGD EN RECHT. Van der Linden A.P. Ten Siethoff, F.G.A. Zeijlstra-Rijpstra, A.E.I.J.
Regionale Aanpak Kindermishandeling Landelijke uitrol In opdracht van het programmaministerie Jeugd en Gezin Uitvoering: Nederlands Jeugdinstituut Utrecht.
3. Taakgericht én procesgericht leveren van ICT voorzieningen.
Beheer van ICT voorzieningen: wat is dat?
ARBO.
European Charter, een kans voor implementatie?! Leonard van der Hout Bologna expert Amsterdam,4 juni 2015.
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Zorg voor peuters Vroeg Erbij in Assen Zorg voor jonge kinderen.
Naar een regionale aanpak taal en rekenen Mei 2010 Voorstel aan bestaand samenwerkingsverband Profijt om tot afstemming met betrekking tot taal en rekenen.
VETC - Voorlichting in Eigen Taal en Cultuur Drs. Robin Kaplan Medewerker Gezondheidsbevordering - VETC Kennis & Expertise Centrum (KEC)
Behoefte- management Transitie Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie.
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Van AWBZ naar Wmo begeleiding Van AWBZ begeleiding naar Wmo ondersteuning 24 januari 2012.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen De webenquêtes.
Taal- en rekenbeleid in de regio Mariëlle Verhoef (projectleider taal en rekenen) Herman Krikhaar (coördinator Profijt)
Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
Transmurale antistolling
Omgevingswet en afscheid van de Wbb
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
MARKANT centrum voor mantelzorg
Algemene Implementatie
Definities van BOEKHOUDEN en ADMINISTRATIE
businesscase regionale uitleen technologische hulpmiddelen
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

Automatisering & Informatisering Binnen het Regionaal Centrum Eindhoven

Visie en werkwijze! Streven naar procesmatige aanpak van omgaan met gegevens ten behoeve van kwaliteit van zorg.

Visie en werkwijze Waarbij aandacht voor o Bereikbaarheid o Zorgvuldigheid o Uniformiteit o Afstemming o Consolidatie o Ontwikkeling o Heldere communicatie

Locaties Deeltijd Ambulant Kliniek

Taken Ontwikkeling Implementatie Ondersteuning Afstemming Onderhoud

Taken Ontwikkeling Implementatie Ondersteuning Afstemming Onderhoud

Ontwikkeling Ideeën en wensen vanuit hulpverleners en secretaresses Voorstellen formuleren Ideeën en wensen vanuit management Voorstellen toetsen Optreden als intermediair Innovatie vanuit Afdeling A&I RCE

Taken Ontwikkeling Implementatie Ondersteuning Afstemming Onderhoud

Implementatie programma’s, onderdelen logistiek

Implementatie Werkwijze o Afspraken maken o Testen o Tijdspad opstellen o Informatie verstrekken o Training via modules

Instructie en training

Implementatie Werkwijze o Afspraken maken o Testen o Tijdspad opstellen o Informatie verstrekken o Training via modules o Follow up

Taken Ontwikkeling Implementatie Ondersteuning Afstemming Onderhoud

Ondersteuning Informatisering  Verwerking en verzamelen van gegevens t.b.v. o Hulpverleners o Management o Externe instanties

Ondersteuning Service o Vraagbaak o Advies o Ondersteuning beleid

Taken Ontwikkeling Implementatie Ondersteuning Afstemming Onderhoud

Afstemming Inhoud Interpretatie Werkwijze Probleemsignalering Ontwikkeling Implementatie Evaluatie Locatie niveau Zorgeenheid niveau Circuit niveau Instellingsniveau

Voorbeeld afstemming Wachtlijst registratie o Vanuit cliënten, hulpverleners en secretariaat o Vanuit management op diverse niveaus o Vanuit ondersteunende diensten o Extern GGzE o.a. zorgkantoor en landelijk beleid

Extern??

Soms is afstemmen ………..

Taken Ontwikkeling Implementatie Ondersteuning Afstemming Onderhoud

Locatiebeheer o Nieuwe apparatuur o Vervanging

Onderhoud Locatiebeheer o Nieuwe apparatuur o Vervanging o Technische storingen Applicatiebeheer oMutaties medewerkers oScholing oToepassing programma oInformatie verstrekking oBewaking oWerkafspraken oPeriodiek onderhoud

Bedankt voor Jullie aandacht vandaag Jullie ondersteuning en begrip van gisteren Jullie geduld voor morgen Dirk Kanters, René Hazebroek en Wim Roovers 19 februari 2002