Virtueel Bedrijf Darco Jansen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Opleidingsadviseur Fundeon
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Samen werken aan een duurzame civil society
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Welkom BBL e-learning!? Christa Middendorp Indra Balwant Gir.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Stichting RechtenOnline
Ontwerpprojecten In de praktijk
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Virtueel Bedrijf Darco Jansen.
Drieslag functioneel rekenen
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Informeel leren en….. social media
Professionaliteitsontwikkeling
Virtueel milieuadviesbureau
Leren tijdens echt werken utopie of werkelijkheid? Darco Jansen Martijn van Dongen.
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Integratie leren en werken met inzet van ICT Darco Jansen Open Universiteit.
ICT gebruik bij docenten Darco Jansen
Onderzoek naar aspecten van EVC Congres Levenlang leren op een HOger plan! EVC in perspectief Desirée Joosten-ten Brinke, CELSTEC, Open Universiteit Nederland.
Vraagsturing 2010 Leren van en met elkaar. INHOUD 1.Uitgangspunten en focus RdMC bij professionalisering 2.Inhoudelijke aspecten vraagsturing 3.Criteria.
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Vernieuwing verzorging
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
‘De opbrengst gemeten’ Toetsing in het Mechelen Curriculum
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Pabo Netwerkbijeenkomst 9 juni 2006 De pedagogische opdracht van de pabo Betekenisvolle en zinvolle kennis van de pedagogiek.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Landbouwbreed Floracollege.
ICT-competentieprofiel lerarenopleiders
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Virtueel discursief kennisnetwerk: een project van de Digitale Universiteit Anneke Dirkx, INHOLLAND.
Kick off ICT Lab CMI Informatica- opleidingen najaar 2010.
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Identiteitsleren in Lifelab
moderniseren van het curriculum.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Slotconferentie 12 juni 2014 ‘Leren in een werkende omgeving’
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Bachelor Medische Hulpverlening
Masterproef: finale presentatie Vital D’haveloose Promotor: prof. Erik Duval Co-promotor: dr. Joris Klerkx Begeleider: ir. Robin De Croon.
Netwerkleren in het onderwijs
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
3 * C C ompetenties in de C urricula van de C AH.
Kom verder. Saxion. Professioneel management PHBO Jobcoaching Welkom! Webcollege.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
GMR 15 januari 2008 Thema: IPB ‘stand van zaken’.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Hoe leren professionals?
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Organisatie structuur
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Virtueel Bedrijf Darco Jansen

leren werken “virtueel” Bedrijvend leren in een elektronische omgeving competentie individuele afspraken samenwerkend feedback bedrijf opdrachtgevers project functies leren werken “virtueel” plaats - tijd onafhankelijk

Virtueel Project / Virtueel Bedrijf Onderwijssettings waar al WERKEND praktijkgerichte en theoretische competenties worden opgebouwd aan de hand van ECHTE OPDRACHTEN. Studenten, startende professionals, werken aan: gerichte individuele ontwikkeling echte opdrachten (ill-structured) van echte opdrachtgevers (opdrachtrealisatie) in teamverband tegen realistische, professionele kwaliteitscriteria

Virtueel Project / Virtueel Bedrijf Bij een VP in een onderwijssetting Bij een VB in een bedrijfssetting Studenten in een VB werken ook aan de verdere ontwikkeling van het bedrijf (kenniscreatie; lerende bedrijf) Een VB is zowel een leerorganisatie (een organisatie om te leren) als een lerende organisatie

Processtappen “projectteam” activiteiten order opdrachtgever projectdossier resultaat collega’s opdrachtgever directie werkplan review eindbeoordeling examinator

Processtappen “individueel” activiteiten resultaat collega’s directie sollicitatie p.o.p comp. cons individueel dossier reflectie eindbeoordeling examinator

Structuur orders opdrachtgevers resultaten onderwijsinstituut coaching studententeams bedrijfskennis transfer 'oud' input

ICT in een Virtueel Bedrijf ondersteunen van het handelen, reflecteren en vernieuwen van de beroepspraktijk (in een VB) faciliteren van informeel leren: interactie NIET TEVEEL ICT: cyberspace kan nooit het hele ontwikkelingsproces ondersteunen inzet van ICT mag niet leiden tot verschraling van de communicatie en interactie

Typische VB-werkplek Communicatie & coördinatie (Samen)werk-tools & -objecten Corporate-kennis & -identiteit / rules Just-in-time-leren & kennismanagement Competentie -instrumenten

Elektronische werk- and leeromgeving Poort Bedrijfsweb Virtuele werkkamers ‘statisch’ ‘dynamisch’

Implementaties Virtueel Bedrijf OTO (OUNL) in Studienet en eRoom IT4Society (Rotterdam) was in N@tschool Centrumveld (Pink) in Lotus omgeving Virtueel Milieuadviesbureau (OUNL, UM, Fontys, UT) in Studienet en eRoom In ontwikkeling ViaFina Binnenkort te starten Virtueel adviesbureau (Fontys) VB “Financial Services” (HvU)

Run 2002 maart – juli 2002 Deelname studenten: Germany Den Haag maart – juli 2002 Deelname studenten: OUNL: Milieuwetenschappen Fontys: Chemische technologie U Twente: Multi-disciplinair ontwerpen U Maastricht: Milieugezondheidkunde klanten Ervaren, Sleutelen en Evalueren

Eindbeoordeling Aspect Beoordelaar(s) deel- beoorde- lingen groep individueel directie opdrachtgever project werk intern extern Eind cijfer examinator individueel competentie consulent ontwikkeling

Bedankt voor uw aandacht Darco Jansen