Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

Hoe ontstond dit initiatief ?
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Budgettering voor KMO’s: Agenda
De fundamenten van de organisatiestructuur
Ondernemen in de praktijk
De marketing-omgeving
Medezeggenschap en de Benchmark
STRATEGISCHE PLANNING
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
H4: Begrijpen van de markt
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
HOOFDSTUK 12 Media.
1 Kader Deel I Positionering Deel III Organisatie -aspecten Deel II Afstemming tss. onderdelen van organisatie, klant & dienstenconcept = interne oriëntatie.
Hoofdstuk 1 - Inleiding Wat is een organisatie? mensen middelen
Vakcentrale 11 MVO en rol OR in waterbedrijven en laboratoria Lochem 18 November 2010.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
de werkgever van de toekomst
Workshop contentstrategie
Les 1 M&O.
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
H7: Productmanagement.
TU /e - Effectief en Efficiënt Ondernemen - Strategisch Management - Prof. dr. A. Heene1 Strategisch Management Prof. dr. A. Heene Universiteit Gent -
strategie als een proces
1 Project Burgergericht Besturen: Kwaliteit en Vertrouwen in de Overheid K.U.Leuven Instituut voor de Overheid
1 Beleidsaanbevelingen SP2SP symposium 8 maart 2010.
27 januari 2011.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
De fundamenten van de organisatiestructuur
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Verandermanagement Hoofdstuk 9 Evaluatie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Marketing vandaag en morgen
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Marketingplanning en strategie
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Rapportering door ontvangers Toelichting van de bevindingen uit het survey- onderzoek ‘Management & Innovatie in Lokale Besturen’ Prof. dr. Geert Bouckaert.
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Schitterende Organisaties®
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Business Marketing Management
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Marketingproject-communicatieplan
1.1 Cockpit informatie.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Groep Colruyt en ‘participatie’
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Het nut van Business Planning
ZijActief Koningslust
Strategische Buurt Ontwikkeling
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Naar een optimaal HR - beleid
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Insights & Essentials Willem van Putten
 A-94 A-94.
50.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Transcript van de presentatie:

Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Wezen van strategisch management klanten ontdekken waarde CREATIE op continue wijze mogelijkheden geluk ontwikkelen waarde DISTRIBUTIE stakeholders Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Continuïteit belanghebbenden waarde voor de klant winst cash flow ondernemingswaarde middelen structuren processen producten diensten competentie opbouw waarde-distributie waarde captatie waarde creatie competentie benutting missie visie doelen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategische Logica Kernprocessen Middelen Controle Structuur organisatie concept Wie productcreatie productrealisatie stakeholder ontwikkeling business concept transformatieve Wat Hoe Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Het business concept Wie Hoe Wat business concept klanten klantenbehoeften klantenvoorkeuren markten segmenten individuen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Wat Het business concept bronnen van waarde bronnen van kosten product bijgeleverde diensten (ervaring : experience) imago persoonlijke interactie bronnen van kosten financiële kost tijd energie psychisch Wie business concept Wat Hoe Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Meer dan gemiddelde rentabiliteit creatie van verdedigbaar concurrentievoordeel differentiatie kostenleiderschap breed of smal vergelijkbare waarde aan lagere kost meer waarde activiteiten Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Het business concept Wie business concept Hoe Wat Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Interne logische consistentie Het business concept Interne logische consistentie Wie business concept Wat Hoe

Het organisatieconcept Middelen Controle Structuur organisatie concept middelen tastbare ontastbare intern extern Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Het organisatieconcept Taakallocatie horizontale verticale organisatiestructuur Besluitvorming Informatiestromen Middelen Controle Structuur organisatie concept Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Het organisatieconcept Middelen Controle Structuur organisatie concept Marktcontrole (input - output) Outputcontrole Bureaucratisch Cultureel Beloning Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Het organisatieconcept Interne logische consistentie Middelen organisatie concept Structuur Controle

Traditionele Strategische Planning Analyse EXTERNE omgeving INTERNE FORMULERING van destrategie IMPLEMENTATIE van de strategie (projecten/politieken) EVALUATIE EN CONTROLE van de strategie Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Traditionele Strategische Planning eerst denken en dan doen ? hoe gemakkelijk verlopen evaluatie, controle en bijsturing ? hoe omgaan met een veelheid van data ? wat met onzekerheid en onvoorspelbaarheid ? Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Types markten stabiel evoluerend dynamisch A C B D A’ A” Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Dynamische Markten “ Door de nieuwe technische mogelijkheden en de liberalisering van de telecom-, kabel- en mediamarkt is het mogelijk om nieuwe waardeketens te ontwikkelen. Niemand weet op dit moment precies wat voor marktsituatie er zal ontstaan en wat voor synergie er tussen content en infrastructuur zal ontstaan. Consequentie daarvan is dat ook voor XYZ het concurrentieel speelveld niet helder is. Het is de strategische interpretatie die bepaalt welke spelers met de kabel, media, telecom, internet en uitgevers- en amusementswereld relevante concurrenten en samenwerkingspartners kunnen zijn.” Bron : briefingnota over “XYZ” door de Rijksuniversiteit Groningen, 2000 Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Managen van onzekerheid flexibiliteit onzekerheid Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

De voorspelbare toekomst Komplexiteit Openheid Snelheid Transparantie Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

De voorspelbare toekomst Diensten vervangen producten Producten worden gratis gebruik ipv bezit variabilisering van de prijs Ongemakken verdwijnen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Voorstellen binnen een strategisch denkkader Modules Plato Expert Voorstellen binnen een strategisch denkkader Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Wezen van strategisch management percipiëren waarde CREATIE op continue wijze entrepreneurship opportuniteiten geluk ontwikkelen waarde DISTRIBUTIE Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Continuïteit financiering competentie denken internationali- sering arbeidsmarkt communicatie risico-kapitaal duurzaam ondernemen balanced scorecard Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Strategische Logica key account management Kernprocessen Middelen Controle Structuur organisatie concept Wie customer-relation management productcreatie productrealisatie e-business stakeholder ontwikkeling business concept transformatieve Wat Hoe retailing service strategie Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie

Strategische Logica lerende organisatie kennis management allianties Kernprocessen allianties Middelen Wie productcreatie productrealisatie project management stakeholder ontwikkeling organisatie business concept concept transformatieve netwerking Structuur Controle Wat Hoe proces management participatie

Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie Strategische Logica innovatie management Kernprocessen Middelen Controle Structuur organisatie concept Wie productcreatie corporate governance productrealisatie stakeholder ontwikkeling business concept transformatieve Wat Hoe kwaliteits systemen Strategisch Plan Kempen - PLATO EXPERT - Introductie