Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!…..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Advertisements

Cursus SPD week 2 hoofdstuk 4
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Meer informatie?Ga naar: Onze AOV vergelijking voor ZZP-ers levert u de AOV ZZP met de beste prijs/kwaliteit Dé.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres. Want onze AOV vergelijking resulteert niet alleen.
Vraagsturing en marktwerking
Publieke en private belangen in de financiёle sector Publiek belang: adequaat functioneren van de financiële markten Publiek belang: Europese interne.
Marktwerking & galsteenlijden
Marktwerking in het Vlaamse zorglandschap: een verkenning ‘The question is,’ said Alice, ‘whether you can make words mean so many different things.’ Dr.
Recept voor kwaliteit van Zorg Platform PI symposium Jacquelien Noordhoek MA MSc directeur NCFS #Platformpi #Q.
INTRAPRENEURSHIP als loopbaanperspectief
Hoe vertel ik het mijn kinderen?
Basisset Kwaliteitscriteria Lisenka van Loon (projectleider NFK) 6 juni 2011.
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
Marketing presentatie
Betrokken van buiten - wordt gevolgd Presentatie raadsinformatieavond 4 december 2008.
Sjoerd Kooiker (met dank aan Josje den Ridder)
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 4
De kracht van de ervaring
Kan de consument echt gaan kiezen? CKZ 24 april 2007.
CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007.
Investeer in inzicht in de praktijk van (niet)kiezende zorggebruikers Presentatie Onderzoeksforum 3 februari 2009 Dr. Kor Grit.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Dans van Vos Weg van Wolf
Ito Congres ITO 13 november 2008 Jan van der Weijden.
Kwaliteitscriteria; wat, waarom en hoe? Lisenka van Loon, projectleider NFK 19 april 2010.
Visie op hoogrisico- laagvolume chirurgie Bas Leerink, Raad van Bestuur Menzis IKNO, 13 november 2008.
De patiënt aan zet Lynn Rulkens Programmamanager zorginnovatie, CZ
Wiro Gruisen, manager Regioregie
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Ketens: partners in zorg Gerben Klein Nulent Nieuwjaarsbijeenkomst ASKA 16 januari 2007.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering vergelijken met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres, want onze.
Onze AOV ZZP vergelijking levert u de AOV met de beste prijs/kwaliteit Dé goedkoopste AOV ZZP bestaat niet, eenvoudigweg omdat diverse.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Strategie en positionering
Ronde Tafel “Landbouw en Ontwikkeling: coherentie in het beleid” 14 februari 2008 EU Coherence Programme.
Presentatie ’De zorgverzekeraar en de regierol’ Aad de Groot 11 september
Transformatie in de Zorg Opening door Guus Broos.
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
ZORG OM VERNIEUWING Bouwstenen voor een nieuw regeerakkoord Instituut “Clingendael” - 25 januari e Clingendael European Health Forum.
Business en IT Consulting
TSM Adviseurs In opdracht van GreenWorks
Dienstenmarketing Week 4.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
HET TRAJECT VAN DE PATIENT MET CHRONISCH NIERLIJDEN ‘BETTER CARE AT LOWER COST’ KAN HET BETER EN GOEDKOPER? Dr R. Daelemans ZNA NIERKLINIEK 13 oktober.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Welkom VWO 5..
Welkom Havo 5..
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Welkom VWO 5..
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
Welkom VWO 5..
Welkom havo 3..
Welkom havo 3..
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Presentatie bedrijfsplan
Organisatie & Beleid van gezondheidszorg Minor Active Ageing
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Opgaven in het sociale domein
Marktgedrag.
Marktgedrag.
Transcript van de presentatie:

Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!….. Drs.J.W.M.W. Gijzen Directeur Zorg

Kernvragen presentatie waarom bemoeit een verzekeraar zich met (na)zorg? wat is goede (na)zorg? hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen?

Waarom bemoeit een verzekeraar zich met (na)zorg (1)?

Waarom bemoeit een verzekeraar zich met (na)zorg (2)? 1992-2005: service-concurrentie 2006-2008: prijs-concurrentie 2008-???: kwaliteitsconcurrentie “op zorg”…

Randvoorwaarden voor de “effectieve-zorgmarkt” Oostkapelle model Optimum voorwaarden: Volledige marktkennis bij alle marktpartijen Individuele marktpartijen hebben geen invloed op prijs Homogene producten op kernkwaliteit Vrije toe- en uittreding (Autonome vraag) (evenwichtige waardeafweging)

Wat is het belangrijkste “markt”-instrument? “Ik maak een bewuste keuze” INFORMATIE Excelleren door specialisatie, groei in “kwaliteit”

De “patient-consument”

Wat is goede kwaliteit van (na)zorg? Zorg is dienstverlening! De kwaliteit van dienstverlening is het verschil tussen de ervaren dienstverlening en de verwachte dienstverlening. Parasuraman , Zeithaml, Berry . Zes dimensies van kwaliteit Veiligheid Effectiviteit Patiëntgericht Tijdigheid Efficiency Toegankelijkheid (gelijkheid) Definitie kwaliteit van Committee on Quality of Health Care

Hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen? Gidsen

Gids in Zorg (1)

Gids in Zorg (2)

Hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen? Faciliteren

Hoe wil CZ de kwaliteit van de (na)zorg verhogen? Initieren

Conclusie Wij eisen kwaliteit!!!!!

Dank voor uw “Aandacht”