BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard
VOETBAL INTERNATIONAL Voor deze opdracht hebben we ervoor gekozen een tv-studio te bezoeken met publiek. We hebben ervoor gekozen om naar een uitzending van voetbal international te gaan, de reclames rondom in kaart te brengen en de koppeling daartussen te bekijken.
RECLAMES Amstel Bier Toto
RECLAMES Gilette
KOPPELING Amstel Bier Er staan in de gehele zaal overal waar je kijkt wel biertjes van het merk Amstel. Bier is iets dat door iedereen wel gekoppeld kan worden aan voetbal. Mannen drinken bier, mannen kijken voetbal.
KOPPELING TOTO De koppeling van TOTO naar voetbal international heeft ermee te maken dat voetbal een sport is waar veel op wordt gegokt. Vaak ook door mannen, waardoor de sponsoring van voetbalprogramma een slimme zet is van het bedrijf TOTO. Ze bereiken de doelgroep op deze manier.
KOPPELING Gilette De koppeling van Gilette naar voetbal international is eigenlijk ook vrij duidelijk. Mannen scheren zich, mannen kijken voetbal. Op deze manier bereikt het bedrijf Gilette met het sponsoren van dit programma hun doelgroep.
CONCLUSIE Het is een feit dat voetbal international bekeken wordt door erg veel mannen hier in Nederland. De sponsors die ze hebben aangetrokken hebben ze daarom ook zorgvuldig op de doelgroep aangepast. Het zijn allemaal sponsoren die betrekking hebben op de man.
EINDE