Veranderingstraject Fed Pol

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstel van wet over de optimalisatie politie
Advertisements

Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Hoe ontstond dit initiatief ?
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
De Horstgemeenschap Van passanten tot participanten.
Zijn er al effecten te zien in de samenwerking CLB – school ?
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
Didaktiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Z I NNAI. Wat? Inspirerend lerend netwerk van, voor en door ervaren werknemers in de Vlaamse overheid, die zin hebben in ZINvol werk en die zich ZINvol.
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Lokale dienstencentra binnen het Woonzorgdecreet van 4 maart 2009
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Samenwerking Provincie en VERA DSH en de Sociale Kaart DSH en de Sociale Kaart Samenwerking tussen de provincie en VERA.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Vise op de toekomst van de dirco
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Enterprise Resource Planning (ERP)
Theo Wijnen en Ruud Bourmanne
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
MKT project 1 & Mens-Machine-Interactie
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
BBC – LDC.
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Debatavond: Welke toekomst voor Dirco en Dirjud ?
Toelichting project “LONT” 10 oktober 2012 Bart Poppe & Annelies Maes.
Workshop bejegening en informatievoorziening
Strategisch Project Performante Interne Communicatie 2.0 Ondernemingsraad 27 november 2008.
17 februari 2009 Project Verkeersslachtoffers PZ Vlaamse Ardennen.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Een project van de Korengroep
De case Oostkamp.
CASE STUDIE 15 Door: Van Looy Rob De Laet Hans. Doelstelling Problematiek bij Viewcolor vastellen en eventuele oplossingen voorstellen.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
H2 Organisatiestructuur
Relatie tussen Architectuur en Beheer. Inleiding  Architectuur:  Inzicht in samenhang en beheersing van verandering;  Actuele problematiek  Architectuur.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
De oplossing van Office voor uw zakelijke uitdagingen De nieuwe functies van Office 365 Welke versie van Office is het meest geschikt voor u? Wat is Office.
Naar een duurzaam HRM beleid
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.
Workshop Rekenblokken optimaal inzetten 30 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Decreet Lokale Diensteneconomie Rol van RESOC en FORUM Lokaal Werkgelegenheidsbeleid.
Woonservice gebieden Resultaten Enquête Door Mark Paalman.
Workshop Rekenblokken 10 november 2010 Welkom! Bas van der Meijs.
Werkdruk bij de Mesdag 2 oktober 2015 Dr. Leni Beukema.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Getuigenis re-integratie
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
OCMW LEUVEN 40 JAAR OCMW.
Jobbeurzen voor jongeren
De 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling in Vlaanderen
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Sleutelproject Modern HR beleid
De 2030-agenda voor duurzame ontwikkeling in Vlaanderen
De NWOW, de OISZ engageren zich !
De NWOW, de OISZ engageren zich !
Hoe zit het werkveld praktisch in elkaar?
De NWOW, de OISZ engageren zich !
Kracht van mensen opzet pilot 13 maart 2014
Leiderschapsontwikkeling
Stadsvernieuwingsproject ‘Ledeberg leeft’
Transcript van de presentatie:

Veranderingstraject Fed Pol

Inleiding Optimalisatieplannen Wetsontwerp Traject op de doorsnede van optimalisatiebeweging, opdrachtbrief en NVP

Wat? = 5 programma’s Politietaken tot de kern brengen Het nieuwe werken Een vereenvoudigde en efficiënte werking Dienstverlening op basis van de behoeften Een performant informatiesysteem

Hoe? = methodiek en actoren Op te leveren voorstellen per programma en project Lopende projecten stroomlijnen in de 5 thema’s

Hoe? = methodiek en actoren Directiecomité (coördinatiecomité GPI) Change team Programmamanagers en projectleiders Coördinatoren

Wanneer ? = 3 jaar Ontwikkeling 3 jaar voor het volledige traject Implementatie: opstart

Voorbeeld programma ‘dienstverlening’ Doel ‘op basis van de noden en behoeften een duidelijk aanbod formuleren in termen van een gelijkwaardige dienstverlening in gans het land en dit aanbod per provincie invullen’ Beoogd effect ‘tevredenheid van de partners over de dienstverlening en de samenwerking’ Relatie optimalisatie ‘deconcentratie dienstverlening’

Voorbeeld programma ‘dienstverlening’ Projecten deconcentratie dienstverlening en steun onthaal en onderlinge samenwerking logistiek beheer Voorbeeld ‘op te leveren’ project 1 Het dienstenaanbod gedeconcentreerd De identificatie van de essentiële functionaliteiten op gedeconcentreerd niveau, afgestemd op de vraag Het centrale dienstenaanbod ter ondersteuning Een voorstel per provincie Noot: de gedeconcentreerde PLIF-taken moeten met het project 3.1 worden afgestemd (‘omvorming DGS naar PLIF’)

Voorbeeld programma ‘het nieuwe werken’ Doel ‘de medewerkers (inclusief leidinggevenden) coachen op basis van resultaten en telewerken’ Beoogd effect ‘van de federale politie een moderne professionele organisatie maken en een aantrekkelijke werkgever’ Relatie optimalisatie ‘de beweging van deconcentratie en opschaling moet samen gezien worden met meer mogelijkheid tot telewerken en satellietwerken en de implicaties voor infrastructuur en technologie’

Voorbeeld programma ‘het nieuwe werken’ Projecten Telewerken Personeelsevaluatie Huis voor leiderschap Prestatie en werklastmeting Voorbeeld ‘op te leveren’ project 1 Lijst van alle functies en functiegroepen binnen de fedpol Lijst van functies die zich lenen voor telewerken Lijst van functies die zich niet of minder lenen voor telewerken Een studie van de benodigde logistieke en IT omgeving Een voorstel voor veralgemeend telewerken binnen de fedpol rekening houdend met de statutaire implicaties

Next Steps Communicatie Kick off ‘change team’ Oproep ‘vrijwilligers’ voor programma’s en projecten