CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter november 2009
Visie, missie en kernwaarden
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Over consumenten, gedrag en marketing
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Jezelf waarmaken Laat je ZIEN in je sollicitatiebrief Lezing voor Meppel United, 30 oktober 2013.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Presenteren voor starters
Wat wil je worden? Je wilt iets worden in het leven Je doet je werk, je bent niet je werk Je identiteit: wie ben je? Wat voor mens wil je zijn? Hoe wil.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Concept Development – 20 september 2010
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Let’s get started Marketing? Marketing!
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december 2009 Me, You and Me Brand Activation! Dimitri Hubregtse Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 maart 2009.
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Lied: één en één is twee Tekst en muziek: Lee Ann Vermeulen en Christian Grotenberg Uitgebracht op: Kinderen voor kinderen 28 Uitgevoerd door: Kinderen.
Een onverwacht feest Les 2
Ken je kracht…Deel je kracht…
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Visie & Strategie.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
De dag van het solliciteren Blok 1
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solliciteren: wat wil ik?
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Woordjes leren.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
What will you do to change the
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Interactief presenteren - checklist
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING Kickoff, jaar 1, Winter 2009 19 november 2009 Me, You and Me Over Personal Branding! Dimitri Hubregtse Saskia Best

Boeken Als jij een merk zou zijn, Ruud Boer

Onderwerpen jaar 1 Kwartaal 1: Crashcourse marketing met de basisbegrippen van marketing, consumentengedrag, doelgroepanalyse, segmenteren, positioneren Kwartaal 2: Product/Merkstrategie, Branding, Personal Branding Kwartaal 3: GEEN MARKETING Kwartaal 4: Purple Cow en Guerrilla Marketing

Weekindeling herfstkwartaal Hoorcolleges HC 1: 18 november HC 2: 25 november HC3: 17 december

Kwartaal 1: de basis Jullie kunnen gasgeven, remmen en schakelen Onthou dat positioneren erg belangrijk is voor dit kwartaal

Kwartaal 2: Branding Hoe positioneer jij jezelf, wat maakt jou anders dan anderen?

Modulewijzer MODULEWIJZER (met opdrachten)VIA STARTPAGINA.CMD.HRO.NL  VAKGROEP CREATIVE MARKETING

Filmpje Good old John Cleese

Branding Een merk is GEEN LOGO

Branding Een merk is GEEN Identiteit

Branding Een merk is GEEN Product

Wat is een Brand dan wel? Een beetje logo? Een beetje identiteit? Een beetje product?

Vragen? Deze presentatie is te downloaden via startpagina.cmd.hro.nl en dan vakgroep Creative Marketing Succes! 13

Wat is een Brand dan wel? Een Brand is niet: WHAT YOU SAY IT IS

Wat is een Brand dan wel? MAAR: ITS WHAT THEY SAY IT IS

Maar een goed logo of herkenbaar symbool is wel het begin van een herkenbare identiteit

Waarom is branding belangrijk? Mensen hebben te weinig tijd en te veel keuze Veel producten hebben dezelfde kwaliteit en functionaliteit Consumenten kopen vaak op basis van vertrouwen

Vertrouwen

Schrijf in 5 minuten zoveel mogelijk merken op EVEN WAKKER WORDEN Schrijf in 5 minuten zoveel mogelijk merken op

EVEN KIJKEN HOE GOED JULLIE ZIJN Wat voor soort merken hebben jullie opgeschreven?

Waarom Personal Branding? Wat voor soort merken hebben jullie opgeschreven?

EVEN KIJKEN HOE GOED JULLIE ZIJN Producten met een merknaam: I-pod van Apple Bedrijf = Merk, zoals Shell Maar ook mensen zoals Oprah Winfrey

Nog even een definitie tussendoor Volgens Philip Kotler is een merk (Engels: brand): "een naam, term, teken, symbool of ontwerp, of een combinatie hiervan, die bedoeld is om de producten of diensten van een aanbieder of groep aanbieders te identificeren en ze te onderscheiden van die van de concurrentie."

Wat betekent dat voor Personal Branding? Mensen associeren je met het “juiste” Het is helder waar je voor staat Je bent je bewust van de manier waarop je communiceert en wat mensen van je te zien krijgen

Wat betekent dat voor Personal Branding?

Wat betekent dat voor Personal Branding? Hoe doe je wat je doet? Wat is jouw stijl? Wat zijn je voorkeuren? Wat zijn jouw kernwaarden in het leven? Wat zijn jouw talenten? Vraag je af waar je voor staat, wat jou uniek maakt, wat jou kenmerkt hoe wil je bekend gaan staan?

Personal Branding Visie waar verlang je naar, toekomstdroom? Missie hoe ga je je doel bereiken? Waarden waar sta je voor, waar hecht je waarde aan? Persoonlijkheid wat typeert jou? Belofte wat maak je waar, waar kan men op vertrouwen? Kernconcept jij in 1 of 2 woorden

Productniveaus Figuur 13.1 Drie productniveaus

Merkmodel

Raar?

Daar vertelt Dimitri jullie meer over Pitchen Daar vertelt Dimitri jullie meer over

Stelling “Als je een concept of product niet in twee zinnen kunt omschrijven is je concept niet goed genoeg.”

Pitchen?

Een goede pitch Is kort, bondig, krachtig en overtuigend Heeft geen powerpoint nodig, maar een krachtig verhaal Kan op 3 manieren Elevatorpitch: 2 minuten Pecha Kucha: 6:40 minuut Reguliere pitch

18

* Wie ben je? (in elk geval je naam, dat luistert wat makkelijker)‏ * Wat doe je (product, dienst)? * Wie zijn je klanten, wat is je markt? * Hoe ziet je perfecte klant er uit? * Hoe bereik je je klanten? (welke marketing- en saleskanalen wil je hanteren?)‏ * Waarom koopt men bij jou, welk probleem los je op? * Wat zijn je Unique Selling Points? * Wie zijn je concurrenten? (let op: zonder concurrenten, geen markt. Er is altijd directe of indirecte concurrentie, hoe 'uniek of nieuw' je product ook is)‏ * Waarom moeten zij met jou in zee gaan?

Pitchen15 Quicktips Fly solo Tell a story No wimpy words aloud (denk of geloof niet.. Weet!)‏ Oefen (x100)‏ Keep It Simple Stupid Hou de tijd in de gaten Pas op voor humor Pas nog meer op voor trucjes Verwacht de voor de hand liggende vragen Als er iets mis gaat (wat gaat gebeuren) ga keihard door Kijk niet achterom Bereid men voor op wat ze gaan zien Start met wat je gaat doen Don't save the best for last, but don't save weakly.

Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏

Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏

Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏ 3. Gebruik korte zinnen (Kopieer dus niet zomaar je concept)‏

Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏ 3. Gebruik korte zinnen (Kopieer dus niet zomaar je concept)‏ 2. Gebruik steekwoorden (of cijfers, zoals Steve Jobs)‏

Presentatietips top 5 5. Gebruik geen Powerpoint (Maak je pitch spannend)‏ 4. Controleer je spelling (Typo's, verkeerde cijfers, aannames leiden af)‏ 3. Gebruik korte zinnen (Kopieer dus niet zomaar je concept)‏ 2. Gebruik steekwoorden (of cijfers, zoals Steve Jobs)‏ 1. Gebruik alleen beelden

Valkuilen van het pitchen Body language & stemgebruik Pakt het? Te lange intro Hulpmiddelen Geef NOOIT handouts van tevoren Kijk NOOIT en te nimmer naar je scherm Voorkomen door voorbereiding. Een goede pitch vereist 100x oefenen.

Geloof in wat je vertelt!

Tot volgende week Same time Same place Vragen Tot volgende week Same time Same place