Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
mijn stage bij SWEET & CANDY Naam: Ergun Salmangil Klas: 6A Jaar:
N I E U W S B R I E F tweemaandelijkse uitgave Eigen Werk Alkmaar 1/2010 Resultaten groep 10 Van thuiskapster, familiecoach tot voetbaltrainer !! Groep.
SBC blok 3 TDI 2011.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
huiswerk IAM competenties
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Docent medmec = Wil Adolfs
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Experts werkvorm + begrippentest
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Ik vraag slechts één enkel minuutje van je tijd!!!
Ken je kracht…Deel je kracht…
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Les 5 – Goed doen 2.0.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
De dag van het solliciteren Blok 1
Nieuwland,Schiedam Visuals wijkbranding. Wat is jouw favoriete plek in de regio?Wat betekent die plek voor jou en welke waarden vertegenwoordigt die plek.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Presentatie Theresialyceum.
Portfolio Presentatie
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Presentatietechniek (elevator pitch)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Marketing Coen van Wetering
Kiezen voor keuzedelen
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Spreekbeurt in groep 4.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Kies een partner in de Heer - 1 Kor.7:39b. Een partner krijg je, een partner kies je (O.T.) Wat de HEER toen zei, heeft betekenis voor nu (1 Kor.6) Houd.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
© UNIEK IN DE KLAS.
Acquisitie en PR– les 1.
Afsluiting ‘Etalage van je werk’
Het tweede LOS-gesprek
ADL Les 1.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ADL Les 1.
En professioneel handelen
Voorlichtingsbijeenkomst 4e klassen HAVO en VWO
Transcript van de presentatie:

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC Presenteren portfoliotoets

Inhoud Speelregels Pitchen Criteria Portfoliotoets Aan de slag

Pitch Elevator pitch (bron:carrieretijger.nl) Een elevator pitch is een korte presentatie waarin je enthousiast vertelt wie je bent en waar je goed in bent. Vrij vertaald betekent 'elevator pitch' een verkooppraatje-in-de-lift. In de tijd van een ritje met de lift moet je jezelf presenteren als de ideale oplossing voor het probleem van je gesprekspartner.

Voorwaarde Je hebt maximaal 5 minuten om jezelf te presenteren. Je houdt je aan de criteria van de PFT Je kiest een passende presentatievorm De presentaties staan paraat en zijn door de klas zo (online) georganiseerd dat er een vlotte doorloop is in de les. (geen wachttijden door veranderen van laptops e.d.) Je hebt maximaal 5 minuten om jezelf te presenteren.

Vorm van de Pitch Kies een vorm die bij jou past en die je goed beheerst: powerpointpresentatie posterpresentatie, video- of diapresentatie fotoreportage Prezi-presentatie Als je een presentatievorm kiest, moet je met een aantal dingen rekening houden: Wat vind je zelf leuk om te doen? Welke hulpmiddelen moet je meenemen? Wat moet je van tevoren voorbereiden? Wat denk je dat je publiek leuk vindt? Welke presentatievorm past bij het doel van je presentatie? Bron:http://www.maakzelf.nl

Criteria PFT De student kan zich op korte en krachtige wijze introduceren (wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik…) bij ‘de jury’. ( 1 punt) De student kan zijn keuze voor het type stage en de beroepsproducten waaraan hij wil werken goed toelichten/onderbouwen. (2 punt) De student noemt één leerdoel en één ambitie voor de stageperiode en onderbouwt hoe het leerdoel en ambities worden waar gemaakt. (1 punt) De student toont een showcase waarmee hij/zij adequaat kan solliciteren naar een, door hem/haar gewenste, oriëntatiestage. (2 punt)

Toelichting criteria De student kan zich op korte en krachtige wijze introduceren (wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik…) bij ‘de jury’. ( 1 punt) Start met een intro die tot de verbeelding spreekt (+ visuals) leg uit wie je bent en waar je goed in bent

Toelichting criteria De student kan zijn keuze voor het type stage en de beroepsproducten waaraan hij wil werken goed toelichten/onderbouwen. (2 punt) Presenteer je beroepsrol en waarom je hiervoor kiest Presenteer de naam en het type bedrijf waar je gaat stagelopen Presenteer aan welke beroepsproducten je gaat werken (inclusief interessante visuals) 8

Toelichting criteria De student noemt één leerdoel en één ambitie voor de stageperiode en onderbouwt hoe het leerdoel en ambities worden waar gemaakt. (1 punt) Presenteer je voornaamste leerdoel en hoe je die denkt te bereiken Presenteer je ambitie voor deze periode en waarom je denkt dat je deze ambitie in dit bedrijf kan realiseren Ook visueel! 9

Toelichting criteria De student toont een showcase waarmee hij/zij adequaat kan solliciteren naar een, door hem/haar gewenste, oriëntatiestage. (2 punt) Laat een showcase (dus geen portfolio) zien die past bij je beroepsrol, je leerdoel(en) en je ambitie Maak de showcase visueel aantrekkelijk voor je publiek 10

De student krijgt feedback Van twee studenten die hij zelf vooraf heeft uitgekozen: Geef je feedbackformulier aan de studenten waarop staat waar je graag feedback op wilt krijgen De BV-docent geeft feedback op basis van het beoordelingsformulier

Aan de slag…