Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
De coachende rol van de psycholoog in een palliatief support team (in een ziekenhuis ) Studiedag Federatie Palliatieve zorg Vlaanderen Sint-Niklaas,
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Opleiden in school Informatiebijeenkomst 25 juni 2003 – Hogeschool de Driestar.
Wat (en hoe) willen lerarenopleiders leren
Didiclass - beginnen met
Implementeren doe je samen
Workshop OGW in de klas..
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Collectief portfolio groep 3
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Welkom!.
Acceptatie en Commitment Therapie Ouderen
Casusbank Didiclass.
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Iedereen coach naar Jef Clement.
School Video Interactie Begeleiding
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Reflectie.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Tevreden studenten. Hoge waardering
Inleiding parallelprocessen.
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
Stagecoördinatie op De Rank
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Ken je kracht…Deel je kracht…
Handelingsplannen.
Onderwijsconferentie Programma Een korte presentatie Een actieve oefening Een kijkje in de keuken.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Ambassadeurs 31 juli 2014 Agenda
Oriëntatie op “later” In de derde klas: profiel kiezen. In de vierde klas: orienteren op later; Belangrijke beslissing: geld verdienen, Maar vooral: LEUK.
Solliciteren: wat wil ik?
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
LOB normen en waarden Wat wil ik?.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Welkomstwoord.
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Kiezen voor keuzedelen
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Coachen op competentie-ontwikkeling
Werkconferentie loopbaanleren en wetenschap & technologie Laat jouw leerlingen het maken in Rotterdam!
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
De aios in de regie Gatske Nieuwenhuijzen – de Boer Thomas Schok
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Theorie.
Kringgesprek Religie Introductie cursus 3.
Praktijk Opleiders Cursus
Inleiding in de ontwikkelingspsychologie
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Logboek & planners ..
Basiskennis LOB.
Voorlichtingsbijeenkomst 4e klassen HAVO en VWO
Transcript van de presentatie:

Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches

Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches

Wat gaan we doen? Rondje voorstellen Korte inleiding Aan de slag Terugblik + aanbevelingen

Rondje voorstellen Wie ben je? Ervaringen met didiclass

Mijn gebruik In de opleiding –beroepsvoorbereiding Buiten de opleiding –Cursus Opleiden in de school –Coachtrainingen –De Leer Gang (kopopleiding voor schoolopleiders en tutoren van opleidingsinstituten)

leren kijken Leren interpreteren wat je ziet Nadenken over wat je aan de orde wilt stellen (Anderen) leren kijken naar eigen gedrag Fragment 1 ( in 3-tallen) –Opdracht: Wat zie je? Wat wil je aan de orde stellen? Hoe stel je het aan de orde?

leren coachen Wat is je rol als coach? Wat verwacht je van de student / collega? Wat mag de ander van jou verwachten? Hoe voer je een goed coachgesprek? Fragment 2 –Wat leer je hier van?

Verder… Didiclass stimuleert: –Een gesprek over eigen handelen –Reflectie –Het gebruik van video interactie begeleiding: Studenten nemen bij elkaar op De coach filmt zichzelf ……………..

Nog een voorbeeld Fragment 3 Wat zie je? Hoe pak je dit aan? Welke vervolgstappen? …………….