Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches
Wat gaan we doen? Rondje voorstellen Korte inleiding Aan de slag Terugblik + aanbevelingen
Rondje voorstellen Wie ben je? Ervaringen met didiclass
Mijn gebruik In de opleiding –beroepsvoorbereiding Buiten de opleiding –Cursus Opleiden in de school –Coachtrainingen –De Leer Gang (kopopleiding voor schoolopleiders en tutoren van opleidingsinstituten)
leren kijken Leren interpreteren wat je ziet Nadenken over wat je aan de orde wilt stellen (Anderen) leren kijken naar eigen gedrag Fragment 1 ( in 3-tallen) –Opdracht: Wat zie je? Wat wil je aan de orde stellen? Hoe stel je het aan de orde?
leren coachen Wat is je rol als coach? Wat verwacht je van de student / collega? Wat mag de ander van jou verwachten? Hoe voer je een goed coachgesprek? Fragment 2 –Wat leer je hier van?
Verder… Didiclass stimuleert: –Een gesprek over eigen handelen –Reflectie –Het gebruik van video interactie begeleiding: Studenten nemen bij elkaar op De coach filmt zichzelf ……………..
Nog een voorbeeld Fragment 3 Wat zie je? Hoe pak je dit aan? Welke vervolgstappen? …………….