Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opdracht 1 Waarom is het voor een onderneming belangrijk om een strategie te hebben? Zonder strategie is het niet duidelijk voor het de organisatie hoe.
Advertisements

Marketingplanning en -strategie
De marketing-omgeving
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Bedrijfspresentatie Promavise
Kader waarbinnen scholen eigen invulling kunnen geven en eigen accenten kunnen leggen. Netwerk waar uitwisselen en samenwerken centraal staan. Al 17 scholen!
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
SDP-Segmentatiemodel
Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …
Strategische Marketing Planning
Tegen werpingen opvangen Instemming verkrijgen
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
OER 7 maart 2013 Jessica Wit Netwerkbijeenkomst HRO - Blended Learning.
Concurrentieanalyse Visualisatie
De schakel tussen kennis, markt en maatschappij
Curry-Analyse (Jay Curry)
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Talent voor Talent een verkenning. Talent voor handen commercie - Thierry, Peter B marketing - Louise backoffice - Annemieke, (Manny?) bedrijfsleiding.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Basisboek marketingcommunicatie
Welkom. Ontstaan Betere aansluiting HBO Meer praktijk Meer uitdaging/motivatie Onderpresteren aanpakken Beroepsperspectief.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Ondernemen(d) in het onderwijs
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
COMPLIANCE THE CORPORATE MELTDOWN? Benefits Driven Compliance.
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Ster van Succes.
International Business Adviser
Visie & Strategie.
Het nut van Business Planning
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
2009 Aberdeen2010 Hamburg/Husum 2011 DK / A’Dam Toekomst? Pitch Offshore wind Allard van Dijk – NV NOM – 30 juni 2011.
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Informatie management HC2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
1 Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Koenraad Bruins Rabo Bouwfonds.
Zakelijke kansen in CIVETS Internationaal ondernemerscongres 11 november 2011 Marco Rensma Directeur MEYS Emerging Markets Research
Motivatie stage Marketing en Communicatie V.O. Patents & Trademarks Djéla Hania.
HOE WORDT JE HR PROFESSIONAL? - Geen vaste paden qua opleiding en/of ervaring: psychologie, rechten, ingenieur, economie, … - Eigen parcours: een klassiek.
Kiezen voor de toekomst
Jaarvergadering Florian Stiller.
Titel presentatie Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 48 opleidingen, 20 academies, 12 vestigingen 3 steden: Breda, ’s-Hertogenbosch.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Business model Business case Business plan
Indeling van hoofdstuk 2
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Internationale handel
Economie en recht voor mbo 2 januari januari 2019.
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 1

Business Domain Abell & Hammond Doel Business Domain: De gehele markt (branche) waarin de onderneming actief is heet "business domain". Daarbinnen is te zien in welke product/markt/technologie combinatie het bedrijf zelf actief is. Via dit model is goed te zien wat het bedrijf op dit moment aan business doet en in welke richtingen het bedrijf nog kan groeien (namelijk naar het gebied buiten de kubus/scope). Het voordeel is dat zo niet alleen duidelijk wordt wat de ondernemingen altijd hebben gedaan en nog steeds doen (de huidige business scope), maar dat ook een denkraam ontstaat voor het identificeren van groeimogelijkheden die de ondernemingen kunnen inzetten voor de noodzakelijke continuïteit in de bedrijfsvoering. Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 2

Business Domain Abell & Hammond Kenmerken Business Domain: Marketing analysemodel voor de interne- en externe omgeving Intern om je huidige markt af te bakenen Extern om je groeikansen te bepalen per as Tevens per productmarktcombinatie uit te schrijven Te koppelen aan de groeistrategieen van Ansoff en het SDP-model Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 3

Business Domain Friettent Abell & Hammond Afnemersgroepen: particulierenmarkt, uitbreiden met zakelijke markt, bedrijven voor de lunch, ook per segment mogelijk. Afnemerstechnologie: frituren, koud, bakken, braden en dan uitbreiden met magnetron producten. Afnemersfunctie: afhalen en inpakken, avondeten, lunch, restaurant, gokkast, spaaracties met de mogelijkheid om uit te breiden met een thuisbrengservice. Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 4

Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 5

SDP segmentatiemodel Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 6