TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programma Sociaal Domein Project AWBZ-Wmo April 2014.
Advertisements

- Administratie - Analyse - Actie -
Marktplaats Inhuur Negometrix Gebruikersdag Rechtmatig & doelmatig
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Programma SVB Trekkingsrecht
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
PROCES 21 mei Gouda Marvin Hendrikse.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Informatiebijeenkomst PGB 14 mei 2012 Begeleiding nieuwe doelgroepen van AWBZ naar Wmo.
Inrichting Sociaal Domein Drechterland
Dinsdag 4 april 2017 Bedrijfspresentatie Clean Concepts B.V.
PGB ‘Breed’ ‘Maak gebruik van het persoonsgebonden budget;
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
Onderzoek kwetsbare gezinnen de noodzaak tot ontschotting
KBO BUDEL – 25 maart 2014 Oog voor elkaar! In Cranendonck doen we
Maatschappelijk Aanbesteden
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Bijpraten over de Wmo
Producten & Werkprocessen
Jeugdhulp Oktober 2014.
Inwoner zonder hulpvraag
Stap 1: Keuzes in regionale samenwerking VNG Project - Declaratie Jeugd
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
LOKALE HUURDERSRAAD HATTEM 20 november GEWOON! Veranderingen in de regelgeving op het gebied van Welzijn en zorg vanaf 1 januari 2015 Afschaffing.
Gemeente Ede.
Inkoop Jeugdhulp 2015 Vóór 1 januari 2015 Inkoop 2015: proces
Aanvraag transformatie- en innovatieplannen SW-bedrijf
Dynamisch Contracteren en beheren
PROCES 21 MEI GOUDA Marvin Hendrikse. Even voorstellen 2 Marvin Hendrikse Directeur Stipter Telefoon: Vestigingsadres:
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 30 juni 2015.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
De Wet maatschappelijke ondersteuning. Waar gaan wij u over informeren Wat is de Wet maatschappelijke ondersteuning? Hoe werkt het wanneer u zich aanmeldt.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Vierde voortgangsrapportage Implementatie Jeugdwet.
Kansen voor/door begeleiding De toeleiding Het aanbod.
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
Regionaal Transitiearrangement Jeugdzorg Zuid Limburg.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Resultaten werkgroep integrale bekostiging Bijeenkomst GGZNederland woensdagmiddag 9 maart.
Contractering (regionale) jeugdzorg per 1 januari april 2016
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Wet OKE Ontwikkelingskansen door kwaliteit en educatie.
Inclusief organiseren in Kampen het Kamper inkoopmodel presentatie MO-Groep 5 juni Zwolle Hans van der Haar.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
Workshop door Emmy van Brakel en Petra van der Horst d.d. 9 december 2010 Project de Kanteling CG-Raad, CSO en Programma VCP.
Decentralisatie jeugdzorg: Transitie en Transformatie Klankbordgroepen Maandag 13 februari 2012.
Jeugdhulp: zo doen we dat in de gemeente Brunssum, samen in Parkstad Limburg én Zuid-Limburg! Presentatie raadsinformatieavond 16 september.
Doorkijk transitie jeugdzorg 9 april 2013 Dennis Gerits.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
1 Regio Gooi en Vechtstreek Hulp bij het huishouden, Begeleiding individueel, Persoonlijke verzorging, Dagbesteding, Kortdurend verblijf, Beschermd wonen.
HbH DGWW 2017 FOT
Programma ISD voor gemeenten en aanbieders
Overlegtafel GGZ/LVB m.b.t. inkoop/contractverlenging 2017
AGENDA WOG 15 juli Opening Mededelingen
Office 365 Cloud Computing SaaS
Toekomst Fysieke Overlegtafel BOV/Kempen Resultaten inventarisatie
FINANCIËLE DUURZAAMHEID Derde werksessie - 5 juli 2018
Wmo beleid in de Drechtsteden
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Programma Werksessie wachtlijsten in de contractering Introductie
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

TOEWIJZING EN SELECTIE 3 APRIL GOUDA Marvin Hendrikse

»Het aangeboden concept is een Software-as-a-service oplossing voor het inkopen van zorg. Stipter onderhoudt het platform. Stipter verzorgt: »De hard- en software »Inrichting en beheer »Back-up en beveiliging »Gebruikersbeheer »Management informatie »Helpdesk en ondersteuning »Training en instructie Dynamisch selectiemodel

»Voeren ‘het gesprek’Gemeente »Zorgvraag plaatsenGemeente »PublicerenStipter »BiedenAanbieders »Toewijzen aanbiederGemeente »Informeren aanbiederStipter »Zorg uitvoerenAanbieder »EvaluerenStipter »Management informatieStipter Proces – Hoe werkt het Selectie en toewijzing

Stap 1: U bepaalt wie er mag meebieden. »Raamcontract voor alle kwalitatieve aanbieders U bepaalt, middels het inclusief onderhandelen »De perceelindeling / bouwstenen »Welke aanbieders gecontracteerd worden en voor welke bouwstenen »Max. tarieven, kwaliteitscriteria & afspraken Stipter zorg dat aanbieders, bouwstenen en tarieven worden onderhouden in het dynamisch selectiemodel. Alleen gecontracteerde aanbieders mogen meebieden. Zij ontvangen toegang en training van Stipter. Hoe werkt het?

Stap 2: U plaatst vraag naar zorg »Bouwsteen / bouwstenen en aantal uren (waarbij tussen gemeente en aanbieders in contract al maximum tarief en criteria m.b.t. inhoudelijke zorg al is afgesproken) »Beschrijving van de (maatwerk)vraag en samenhang met problematiek en inzet van eigen kracht, mantelzorg en voorliggende voorzieningen. Deze maatwerkvraag kan integraal zijn en bestaan uit zorg vanuit meerdere domeinen. (bijvoorbeeld combinatie van begeleiding, schuldhulpverlening en jeugdzorg) Hoe werkt het?

Stap 3: Aanbieders plaatsen bod (of automatische matching) Aanbieders: »zien alle vragen in regio (mits contract) »Kunnen bieding / trajectplan uitbrengen »Hebben inzage in marktaandeel, marktvolume Hoe werkt het?

Stap 4: Gemeente kiest i.s.m. klant »Op basis van ingestelde criteria doet dynamisch selectiemodel voorstel. »U kunt altijd hiervan afwijken in geval van bijzondere omstandigheden

Stap 5: Stipter verstuurt bevestiging naar aanbieder en klant »Gepersonaliseerd: U bepaalt inhoud brief, logo gemeente en ondertekening »Indien adres bekend is via »Aanbieders kunnen eigen contracten ook altijd nakijken in dynamisch selectiemodel

Stap 6: Evaluatie »Jaarlijks, elke klant »Belangrijk onderdeel voor resultaatmeting »Informatie voor gemeente én aanbieder

Stap 7: Management informatie »Resultaten per gemeente én regio »Real-time »Met stoplicht rapportage »Dé basis voor monitoring

Stipter Gemeente (en partners) Randvoorwaarden Basis kwaliteitseisen Tarieven (wet Leijten) Perceelindelingen Uitvoeren Toewijzingsproces Informeren aanbieder Informeren klant Klanttevredenheid Management info. Helpdesk Contracteren Rol gemeente & rol Stipter “Het gesprek” Analyseren Adviseren Stimuleren Indiceren

Wat valt er onder? »Factuurcontrole t.o.v. indicatie »Monitoren van status facturatie »Operationele afstemming aanbieders facturatie »Uitbetalen van goedgekeurde facturen (vanuit nevenrekening gemeente) »Materiële controle (nabellen / urenbriefjes) »CAK aanlevering, controle en afstemming »(extra) management informatie »PGB uitbetaling en verantwoording »Afgeven goedkeurende accountantsverklaring Administratieve ondersteuning Module back-office

VRAGEN?

Cliënt aan het roer! Voordelen klant: »Minder wachtlijsten »Behoud diversiteit aanbod/aanbieders »Delen van de tevredenheid met iedereen »Waar mogelijk eigen regie Regie op eigen ondersteuning de basis

Voordelen aanbieder: »Ook kleine aanbieders hebben kans »Behoud van werkgelegenheid »Meer grip op bedrijfsvoering »Inzage toegekende tevredenheidsscores »Inzicht in eigen klanten »Administratieve lasten verlichten »Het best passende aanbod doen »Management informatie! Efficiënt werk door de specialist! Grip voor aanbieders

Terug naar de kerntaak! Voordelen gemeente: »Regie waar het moet »State-of-the-art administratievoering »Organisatie rondom klant(vraag) »Integratie en procesoptimalisatie »Terugdringing uitvoerende taken »Continue klanttevredenheidsmeting »Monitoring & sturing op stuurcijfers »Financiële huis op orde Beleidsmatig regie en ‘in control’