PIERRE AULAS Art of Nose – Olfactisch Artistiek Directeur “Ik help bij de geboorte van nieuwe parfums” Carrière Bijna bij toeval heeft Pierre de parfumindustrie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vakantie aan de rivier.
Advertisements

Levensles van de Vlinder
Oude wijsdom uit China Niet klikken Geluid aan.
Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap !!!
Onze kernwaarden.
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Wat mannen echt aan het huilen maakt:
JÉSUS UN PEU NONO JEZUS – EEN BEETJE SIMPEL Maria-Magdalena, ik zou je een dienst willen vragen … ik maak me zorgen over mijn zoon Jezus, hij is bijna.
Een echte ( ) vriend(in) ben je pas. ..
Woorden en tijd.....
Je hoofd veilig op Zijn schoot.
Evangelie der genade Vragen :
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Een kruikenverhaal Een waterdrager vervoerde twee kruiken welke op een stuk hout over zijn schouders hingen. Maar één van de twee had een barst. Terwijl.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Een startersgids voor innovatie
“Het is niet altijd wat het lijkt.”
Presentation Of Learning
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Door: Türken  Groep 2.  Groep 3.  Groep 4.  Groep 5.  Groep 7.  Groep 8.  En nog foto’s.
De Grote Opdracht Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde. Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de.
Raven en een weduwe Van boven bekeken – 7.
“Het is niet altijd wat het lijkt.”
Ken je me niet meer?.
1 Gen 37:3 En Israël (Jacob) had Jozef lief boven al zijn zonen, omdat hij hem een zoon des ouderdoms was; en hij maakte hem een pronkgewaad. 4 Toen zijn.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
En inderdaad haar handen werden weer warm.
Leven na de dood.
Er was eens een meisje die had 4 vrienden
JOEL PALIX Voorzitter Clarins Fragrance Group Altijd in beweging en met een onverzadigbare nieuwsgierigheid. Joël Palix is een man met een bijzondere carrière.
Een echte ( )-vriend(in)
Beste Vriend,    Het is met een enorm verdriet dat wij U heden het overlijden moeten melden van een zeer dierbare vriend, gekend onder de naam « Gezond.
Er was eens een leesvirus,die was zijn stippen kwijt.
Voor Aranka... Van Aart.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
‘Als u iets kunt doen, heb dan medelijden met ons en help ons
Hoe luister je naar de wet van God?
Een liefdesgeschiedenis
Ik trouwde met vrouw Right. Ik wist niet dat haar voornaam ALWAYS was!!!
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Bruggen bouwen, is elkaar vertrouwen.
Wat is de zin van het leven?
AANGRIJPENDE BRIEF AAN EEN ABORTEUR
Ik was bang om alleen te zijn, tot ik van mezelf leerde te houden.
Redmer Jorna 1T. Agenda  Afgelopen jaar  Studiekeuze & ambities  Osiris  Competenties  Leerdoel  Werkveldoriëntaties  Feedback klasgenoot  Toekomst.
Welkom in de samenkomst. Handelingen 3 Handelingen 3 1. Op een middag, omstreeks drie uur, het Joodse gebedsuur, gingen Petrus en Johannes naar de tempel.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Gods aanwezigheid ontdekken
Een kruikenverhaal. Een waterdrager vervoerde twee kruiken
* Wie ben ik? * Wat doe ik? Ik ben Jay Michilsen, Ik ben bijna 14 jaar. 25 Augustus ben ik 14! Wat doe ik? Ik game altijd. Ik speel meestal Black Ops 2.
Durf te dromen.
Liefdesverdriet.
We lezen Deuteronomium 18: De preek gaat over Deuteronomium 18: 15 ‘Luister naar hen/Hém! Alle liederen worden tijdens de dienst geprojecteerd Voorganger:
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Het kwetsbare vertrouwen van ouders in de jgz Justine Pardoen Ouders Online.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
"Zorgen dat leren werkt: het E-model“ 19 APRIL 2016 'S-HERTOGENBOSCH.
Wandelen (bewegen) in Gods genade.. Genade Identiteit Gevoel LIEFDE Verstand Heiliging Schuld.
Mopje… Ontwerp: Wsbrd Ontwerp: Wsbrd. Gemaskerd bal Een getrouwd stel was uitgenodigd voor een gemaskerd bal. Gemaskerd bal Een getrouwd stel was uitgenodigd.
Hoe kan je kracht worden vernieuwd… op weg naar een hoger doel.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !.
“Alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor Mij gedaan.” Matteüs 25, 40 Woord.
Vrucht van de Geest ZESDE THEMADIENST IKZELF EN DE ANDER.
Productingenieur Automobielsector- West-Vlaanderen
Transcript van de presentatie:

PIERRE AULAS Art of Nose – Olfactisch Artistiek Directeur “Ik help bij de geboorte van nieuwe parfums” Carrière Bijna bij toeval heeft Pierre de parfumindustrie ontdekt. Hij komt niet uit Grasse en is ook geen zoon van een “neus”, kortom, hij had geen enkele voorbestemming voor deze carrière. Toen hij zich bezig hield met de marketingontwikkeling van schoonheidsproducten bij een groot retailbedrijf, ontmoette hij de geurcompositie bedrijven en parfumeurs waarop hij een beroep kon doen voor het ontwikkelen van zijn productassortimenten. De firma Mane bemerkt zijn bijzondere reukvermogen, neemt hem in dienst en leidt hem op. De combinatie van zijn kennis als marketing en olfactief deskundige maakt hem al zeer snel tot een gedroomde tussenpersoon voor merken en neuzen en vijf jaar lang haalt hij talrijke projecten binnen, met name bij L’Oréal. Dankzij dit succes biedt de Zwitserse gigant Firmenich hem de verantwoording aan voor de Key Accounts in de ‘fine perfumery’. Pierre accepteert op één voorwaarde: te mogen werken met Mugler Parfums, een merk dat hem fascineert vanwege zijn creativiteit en zijn olfactieve keuzes. Deze nieuwe uitdaging in zijn leven geeft hem de kans Véra Strübi te ontmoeten, de voormalige voorzitster van Thierry Mugler Parfums, wiens durf en intuïtie hem blijven verbazen. Tien jaar lang werken zij samen aan de afronding van talrijke projecten. Hun goede verstandhouding, gebaseerd op wederzijds respect en een gemeenschappelijke olfactieve gevoeligheid, schenkt onder andere het levenslicht aan Mugler Cologne, Alien, les Jardins d’Etoile, la Part des Anges en vele andere creaties… Het is zelfs dankzij de aanmoediging van Véra Strübi dat Pierre de gebaande paden verlaat om in 2001 Art of Nose consulting op te richten, zijn adviesbureau voor olfactieve ontwikkeling. Zijn eerste klant was natuurlijk Véra. Daarna schenken andere merken hem ook al snel hun vertrouwen en zo wordt Pierre de olfactieve consultant van de grootste Franse parfummerken, waaronder de merken van de Clarins Fragrance Group. Sterke kanten “Ik spreek de taal van mijn klanten en de merken dankzij mijn marketingstudies (ik ken hun vak omdat ik het zelf heb uitgeoefend en ik herken hun woordgebruik en hun verwachtingen…). Maar ik spreek ook de taal van de parfumeurs (grondstoffen, akkoorden, etc.). Dankzij mijn zeer getrainde neus kan ik met hen overleggen en hen oriënteren. Ik houd ervan om met de ontwikkeling van het artistieke, esthetische facet van parfums bezig te zijn zonder me te beperken tot het strikt commerciële aspect. Ik ben een soort tolk, een vertaler. Ook halen klanten voordeel uit mijn kennis en begrip van de internationale markt, van de ontwikkeling van olfactieve projecten, mijn zeer gespecialiseerde ervaring van parfumhuizen en mijn visie op het gebied van ieder merk.” Data 1988: Afgestudeerd aan Sup de Co Dijon. 1990: Productmanager voor Famar : Productmanager schoonheid voor Carrefour : Verkoopmanager Body Care bij Mane : Senior Account manager parfumerie bij Firmenich. Sinds 2001: Olfactisch artistiek directeur