Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gegevens/Informatie/Kennis
Advertisements

10 tips voor een gouden start Groeitips
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
STRATEGISCHE PLANNING
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Bedrijfspresentatie Promavise
Marketing introductie
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Hoofdstuk 10 Afsluiting van het project
Kamer van Koophandel Haaglanden
Strategisch management Samenvattend. Wie of wat is Strategisch management? Verantwoordelijken binnen een bedrijf voor het vastleggen van – Missie – Visie.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Strategisch Plan Kempen PLATO EXPERT
4 P´s en 3 R-en MK01.
Implementeren doe je samen
Een startersgids voor innovatie
Business Marketing Sabine Vermuyten
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Ondernemen na je studie!
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Marketingplanning en strategie
Swot analyse
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing dag 1 Naran Bekh-Ochir, Lisa Hofman, Thomas Hermans
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Toekomst Financiële Functie
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Kritisch denken ‘vertaald’
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
H2 Achtergrond.
Les: Inkoop & Productmanag ement Keuzevak Marketing Groen Ondernemen Coen van Wetering NazorgSpecificerenSelecterenContracterenBestellenBewaken.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Internationale marketing
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Les 2: Van productie tot verkoop
Een product of dienst verkopen
Internationale handel
JAN HOLSAPPEL.
International Business Practice
Les 2: Van productie tot verkoop
Transcript van de presentatie:

Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”

Officiële “zalmtraject” Marketing Verkoop Product ontwikkeling PlanningAdministratie Doctoraatxxxx MBA+ financieel en fiscaal BM Mastercommunicatie strategie BachelorxLEKTSS Graduaatxxxx 7 e BSO of

Inzetbaarheid op bedrijfsniveau BSOGraduaatBachelorMaster MBAdoctor CEOX Directie / hoger kader xxx Middenkader / management xXXX ccccc Lager kader / leaders xxXXrrr Hoger uitvoerend / assistenten XxXX Stiel- kennis xr UitvoerendXXX Lager uitvoerend / interimkracht X

Gezocht: een verhaal Geloofwaardig en duidelijk – Simpel, logisch, voor de hand liggend “dekkend” – Verklarend voor wat men kan waarnemen “Geplaatst” – Passend in het “landschap” van de markt USP – eigenheid - onderscheidbaar

Doel verhaal: aanbod/propositie Wie is klant? Wat is kernbehoefte klant? Wat is relevante “meerwaarde” voor klant? Hoe levert het “verhaal” dat?

aankoopproces output / reactie Input / stimuli Black box Aankooptraject: behoefte – informatie – alternatieven afwegen – keuze – aankopen - evaluatie

Overweging: wat moet het verhaal doen/opbrengen/veranderen? Doel / doelgebruik, werkcontext Doel/ doelopbrengst

Realiseerbaarheid/wenselijkheid onderzoeken Omgevingsfactoranalyse – Interne/directe factoren – “werkmiddelen” Eigen bedrijf Meso-factoren – Leveranciers – Partners/distributeurs – Klanten – Directe publieken – EXTERNE FACTOREN Politiek, fysieke, economisch, demografisch, socio- cultureel,

OPDRACHTCONTEXT

NOTEER OPM – Garanties starten met eigen competenties en realisaties – Garanties: signalen van zorgvuldigheid en stielkennis (juiste termen, juiste methodiek, juiste werkmodellen, geen telfouten, geen taalfouten, ….) – Zekerheid uit controle: controleerbare tussendoelen, rapportering naar “budget”, bewezen oplossen van “problemen”

NOTEER Marketing wordt ingeschakeld als al de rest niet meer werkt en de commercialisatie moet “veranderd” worden – Mensen zijn instinctief tegen verandering  kleine stappen, geleidelijk, gekend,.. En/of laten meedenken  “eigen idee, schoon idee” Marketing handelt in onzekerheid – Op zich niet erg MAAR klant bang voor bedrog en misleiding  bronnen vermelden, goede bronnen vermelden, feiten scheiden van hypothesen,.. = eerlijk zijn. – “afschrijven” is goed  bewezen succes en low cost!

NOTEER Werkmodellen in marketing zijn GEEN invulmodellen maar hulpmiddelen om uw denken te starten/ondersteunen/verbreden/… – NOOIT alleen maar invullen  is freubelen, niet denken – NOOIT altijd alles gebruiken  irrelevante factoren maken u belachelijk Denken = proberen, combineren, deduceren,.. Tot hypothese (die je achteraf kan afchecken via MarktOnderzoek)