Pedagogische wetenschappen was niet echt M. zijn ding. Hij moest nog maar aan het vak denken of er liep al een koude rilling over zijn rug. Daarentegen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Plaatje vrienden op een bank
Een ontroerend verhaal met een sterke boodschap !!!
“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
De Vrouw Toen God De Vrouw schiep was hij op de zesde dag nog laat aan het werk. Een engel kwam langs en zei: “Waarom duurt het maken van deze zo lang?”
Een vrouw te zijn.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
“Een reis naar Licht”.
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Wie is DVN Oost-Nederland & Diabetes op school
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Woorden en tijd.....
De Slippertjes.
  Even stil worden.
Verslag Bomen kappen groep 8, georganiseerd vanuit het IKL
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
DE GOEDE WEEK verzamelviering.
Om bij stil te staan KLIKKEN OM DOOR TE GAAN.
IMPACT HELMOND 2012  Opgericht in 2004  25 organisatievrijwilligers  Grootschalig, uniek, muzikaal en cultureel, jongerenfestival wat jaarlijks plaats.
Welke trends komen terug
Presentation Of Learning
Opscheppen met zijn prachtige schubben was er voor Regenboog niet meer bij. Hij voelde zich verschrikkelijk alleen. “Ik ben de zieligste vis.
Zou dat GOD… kunnen zijn?
Voor een lieve vriend of vriendin
Antwoord op vraag SOPO1-4
CULTUREEL KAPITAAL ?????? Je eerste keer weet je niet wat je te wachten staat om dat je het niet kent. De eerste keer dat ik naar het toneel ging was.
Antwoord voor jezelf op de volgende vragen met NOOIT, WEINIG of REGELMATIG 1Hoe vaak nodig jij anderen uit voor een bakje koffie? 2Hoe vaak laat jij.
Veel leerlingen… vinden een studiekeuze maken lastig.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
Er was eens een meisje die had 4 vrienden
Interpreteren van data
Heb lief, alsof je nooit werd gekwetst...
Niet klikken, de voorstelling is volledig automatisch
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
{ Premiere The Fast and the Furious 6. Wat zijn jou ervaringen? Wat zijn jou ervaringen? Opdracht.
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Beste Vriend,    Het is met een enorm verdriet dat wij U heden het overlijden moeten melden van een zeer dierbare vriend, gekend onder de naam « Gezond.
Heb lief, alsof je nooit werd gekwetst… Bobby Vinton Roses are red.
© VIP GilzeRijen ( brengt hulpvragers en vrijwilligers bij elkaar en de website is een zusje van Zorgvoorelkaar.com. Rob: “Ik was.
Een liefdesgeschiedenis
De Sint moet verhuizen 1 (Zie ginds komt de stoomboot)
Ik hou er niet van om op dergelijke momenten te praten
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Bruggen bouwen, is elkaar vertrouwen.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Wie ben ik?.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Onze doelen en visie in beeld
Lancering Traject
WO les 1 Het sedcunair onderwijs. Op stap naar het SO Wat staat er op de voorkant? Op stap naar het secundair onderwijs. Waarover denk je dat dit zal.
Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Heb lief, alsof je nooit werd gekwetst.... Werk, alsof je nooit geld nodig had...
Klachtenbrieven schrijven Oefening 4.6 p
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Stage bij Dijkwaard 2014 Naam leerling. Persoonlijk leerdoel stage klas 3 Nieuwe technieken aanleren in het schilderen.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
De vierkantjes puzzel Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken. De vraag is bij elk figuur hoeveel vierkanten u ziet.
Transcript van de presentatie:

Pedagogische wetenschappen was niet echt M. zijn ding. Hij moest nog maar aan het vak denken of er liep al een koude rilling over zijn rug. Daarentegen kende M. het vak ICT door en door. Dat was immers zijn vak. Pedagogische wetenschappen was niet echt M. zijn ding. Hij moest nog maar aan het vak denken of er liep al een koude rilling over zijn rug. Daarentegen kende M. het vak ICT door en door. Dat was immers zijn vak.

M. gaf op meerdere momenten aan dat hij vooral nood had aan een goede planning. Hiervoor zocht hij vooral naar hulp bij het opstellen van zijn planning. Het studeren moet jezelf doen, maar een goede planning helpt je al een hele stap vooruit. M. gaf op meerdere momenten aan dat hij vooral nood had aan een goede planning. Hiervoor zocht hij vooral naar hulp bij het opstellen van zijn planning. Het studeren moet jezelf doen, maar een goede planning helpt je al een hele stap vooruit.

M. ziet ADHD als een deel van zichzelf, een deel van zijn persoonlijkheid. Hij zal maar weinig zaken wijten aan ADHD of dit als excuus gebruiken. “Ik ben wie ik ben” M. ziet ADHD als een deel van zichzelf, een deel van zijn persoonlijkheid. Hij zal maar weinig zaken wijten aan ADHD of dit als excuus gebruiken. “Ik ben wie ik ben”

Dit is een van de eerste uitspraken die M. deed en dit is me gedurende het hele proces van portraiture bijgebleven. Het is voor M. nooit te veel om iets uit te leggen, als het moet wel 100 keer na elkaar en indien nodig steeds op een verschillende manier. Dit merkte ik ook tijdens het klasbezoek. Leerlingen konden steeds op ieder moment om uitleg vragen. Dit is een van de eerste uitspraken die M. deed en dit is me gedurende het hele proces van portraiture bijgebleven. Het is voor M. nooit te veel om iets uit te leggen, als het moet wel 100 keer na elkaar en indien nodig steeds op een verschillende manier. Dit merkte ik ook tijdens het klasbezoek. Leerlingen konden steeds op ieder moment om uitleg vragen.

Instaan voor en de verwerking van de hele administratie, die naast de stage erbij kwam, was niet vanzelfsprekend. Ook wanneer er nu een stagiair in M. zijn klas staat, ziet hij enorm op tegen de hele papierwinkel die er bij komt kijken Instaan voor en de verwerking van de hele administratie, die naast de stage erbij kwam, was niet vanzelfsprekend. Ook wanneer er nu een stagiair in M. zijn klas staat, ziet hij enorm op tegen de hele papierwinkel die er bij komt kijken

Leerkracht ICT - Techniek Studeerde Regentaat Informatica – Technologische Opvoeding 25 jaar

Wanneer de leerlingen binnenkomen in de klas, spreekt M. enkele leerlingen afzonderlijk aan, ‘ Heb je dit weekend gewonnen ? ’, ‘ Heb je een zwaar weekend achter de rug ? ’. Uit de gesprekken blijkt dat M. heel wat van zijn leerlingen weet, hoewel ze elkaar maar 1 of 2 uurtjes in de week zien. Deze zomervakantie zal M. de leerlingen begeleiden op een door de school georganiseerde reis. Wanneer de leerlingen binnenkomen in de klas, spreekt M. enkele leerlingen afzonderlijk aan, ‘ Heb je dit weekend gewonnen ? ’, ‘ Heb je een zwaar weekend achter de rug ? ’. Uit de gesprekken blijkt dat M. heel wat van zijn leerlingen weet, hoewel ze elkaar maar 1 of 2 uurtjes in de week zien. Deze zomervakantie zal M. de leerlingen begeleiden op een door de school georganiseerde reis.

M. beschrijft zichzelf als te sociaal. Iemand die zich heel graag laten omringen door verscheidene personen. Er zijn maar weinig weekendavonden dat M. doorbrengt in de zetel. M. vreest soms dat het ‘ te sociaal’ zijn als een last wordt ervaren door zijn vrienden. M. beschrijft zichzelf als te sociaal. Iemand die zich heel graag laten omringen door verscheidene personen. Er zijn maar weinig weekendavonden dat M. doorbrengt in de zetel. M. vreest soms dat het ‘ te sociaal’ zijn als een last wordt ervaren door zijn vrienden.

Zijn ongestructureerd hoofd beschouwt hij als het voornaamste kenmerk van zijn ADHD.

Waarom M. ervoor koos om leerkracht te worden ? Mede dankzij zijn middelbare school. Hij beschrijft dit als een fantastische tijd en zat er zeker niet mee in om af en toe eens ‘ het zwijn’ uit te hangen. Tijdens zijn schoolcarrière had hij enkele goede voorbeelden van leerkrachten. Dit heeft zeker en vast zijn keuze voor leerkracht beïnvloed. Waarom M. ervoor koos om leerkracht te worden ? Mede dankzij zijn middelbare school. Hij beschrijft dit als een fantastische tijd en zat er zeker niet mee in om af en toe eens ‘ het zwijn’ uit te hangen. Tijdens zijn schoolcarrière had hij enkele goede voorbeelden van leerkrachten. Dit heeft zeker en vast zijn keuze voor leerkracht beïnvloed.