Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen Aanleiding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Handelingsgericht werken en de IB
Advertisements

Workshop Handelingsgericht werken
Crisis interventie De structuur Methoden en technieken.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Creatieve opwarmingen Niveau 1
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen.
Workshop Taalscholing op de werkvloer
“De Speeltuinmethode”
Taal en rekenen in beweging!
Het geven van een workshop
WERVING OPVANG EN BEHOUD Tafeltennistrainer 2. Opleidigen Werving, opvang en behoud 1. Werving, opvang en behoud. Samenhang. 2. Rol van de trainer en.
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Ouderbetrokkenheid op het MBO
Van harte welkom namens
OPP Groeidocument Mireille van Iperen Mary Anema WELKOM Fijn dat jullie er zijn.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Welkom Online begeleiden en opvolgen van cursisten, de sleutel tot succesvol e-leren!
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Buurlandenproject techniek. Welkom op onze startdag.
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
Onze nieuwe rekenmethode
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Kennismaken met schermen
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Route van PO naar VO. Route van PO naar VO Wat brengt de wet passend onderwijs ons oud nieuw Steeds meer kinderen werden doorverwezen naar het speciaal.
Competentie vergrotend werken
NU ENGELS.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Workshop tafeltennis Spelenderwijs leren tafeltennissen vanuit een meer impliciete aanpak.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
BEOORDELING VOLGENS HET ERK
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Pedagogische theorieën
Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
Opdrachten en eindopdracht
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Welkom Ouderbijeenkomst De Moespot 28 mei 2015 Bedoeling en programma 1. Ouders zijn geïnformeerd over: De activiteiten die team en directie hebben ondernomen.
Welkom op de informatieavond van bs Groene Vallei
Dingen in de kring van nonverbaal naar verbaal en weer terug Suzanne van Norden en Lucie Visch Workshop Een vluchteling / asielzoekerskind in de groep.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Leren Leren binnen de Latasteschool
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Studiedag PO woensdag 9 november 2016
Plannen en optimaliseren
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Welkom op de ouderavond van TL 4
Ouderbijeenkomst.
OUDERAVOND 5 HAVO 26 september 2017
LOB 14. Hoe leer jij het beste?
Spelenderwijs en ontdekkend leren
Het 24 spel.
Welkom KT op Het Twickel College Borne.
Leerkrachten Instructiemiddag.
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Herbert van de Voort (docent)
OUDERAVOND 5 HAVO 18 september 2018
Introductieweek Dinsdag 4 september.
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
Welkom ouder(s)/verzorger(s)/leerlingen infoavond m. b. t
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen Aanleiding

INHOUD WORKSHOP ACTIEVE START THEORETISCH KADER AAN DE SLAG MET SPELVORMEN WERKVORMEN PRAKTISCH DEEL ERVAREN, BEKIJKEN, ONTWERPEN TOERNOOIVORMEN AFSLUITING

LEGITIMERING WAAROM RACKETSPEL OP SCHOOL? bewegingscultuur life-time terugslagspelen in VWP hoge belevingswaarde, mits…….

VISIE HOE RACKETSPEL? waar vragen kinderen om? spelenderwijs  betekenisvol impliciete aanpakaanpassen (techniek?) lukt ’t dan leeft ‘t  spelen op niveau

DOELEN WORKSHOP Denkstructuur aanreiken om racketspel spelenderwijs aan te bieden (SPATS ) Leren aanpassen om kans op succes te vergroten volgens meer impliciete aanpak Mogelijkheden zelfregulering aanbieden Mogelijkheden tot intensivering laten zien Spelen op eigen niveau laten ervaren Badminton uit hoek opvulactiviteiten halen

UITGANGSPUNTEN INHOUD VOOR PO EN / OF VO LEREN VAN ELKAAR VERNIEUWEND? (T-D-T) MORGEN MEE AAN DE SLAG

THEORETISCHE KADER ACRONIEM  S.P.A.T.S.

S.P.A.T.S. S pelen Bedenk een voor het niveau relevante spelvorm/spelletje. Met elkaar Sparren Tegen elkaar Jongleren / gewennings oefeningen verpakt als spel

S.P.A.T.S. P robleem Kijk wat er wel / niet lukt in het spel (letje) Waar komen de shuttles?

S.P.A.T.S. A anpassen Aanpassen waardoor de kans wordt vergroot dat het wel lukt! 1. Materiaal 2. Arrangement 3. Opdracht 4. Aanspelen 5. Techniek  G.R.A.S.

1. MATERIAAL RACKETS SHUTTLE

2. ARRANGEMENT GROOTTE VAN HET SPEELVELD NETHOOGTE MIKPUNTEN

3. OPDRACHT GESLOTEN – HALF OPEN – OPEN AANGEPASTE (EXTRA) REGELS

4. AANSPELEN EERSTE SHUTTLE MAKKELIJKE SHUTTLE IN DE RALLY

5. TECHNIEK LIEFST  LANDSCHAPPELIJK  ANALOGIE G.R.A.S.  G REEP  R AAKPUNT  A RMACTIE  S TAND VAN HET LICHAAM

S.P.A.T.S. T oepassen Ga, indien nodig, kort oefenen in een meer gesloten (speelse) oefenvorm OF………

S.P.A.T.S. S pelen Ga zo snel mogelijk weer terug naar een aangepaste spel(vorm) Met elkaar Sparren Tegen elkaar Jongleren / gewennings- oefeningen

SAMENGEVAT SPELENDERWIJS LEREN AANPASSEN CENTRAAL GEEN 1STE FOCUS OP TECHNIEK AAN DE SLAG! SPELVORMEN: MET ELKAAR